wedstrijd deelnemers ....... wedstrijd publiek.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:52

Ben laatst bij de NK cutting geweest. Heb entree betaald (terwijl je ook gratis via een andere ingang kon). Ik vond er niks aan. Zonde van mijn middag en blamage tegenover de engels rijdende kennissen die mee waren ("oh, dus dit is nou een western NK Schijnheilig Koe )

Ben naar de NK WRAN en NK AQHA geweest. Beide keren netjes entree betaald. Zelfde verhaal. Applaus voor Bea-van-de-Quarter die het allemaal keurig verwoord heeft Pling

Geef mij maar gewoon de wedstrijdjes is Zuidwolde enzo. Niveau is hetzelfde als op de NK, maar dan gemoedelijker. Meedoen is winnen. Geen poeha en dus ook geen gezeur.


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:55

Oh Ja, ik ga inderdaad met hoge verwachtingen naar een NK. Ben ik dan een zeur Party!! ?

Een paar jaar geleden waren dat ook echt heel leuke wedstrijden. Dat gold trouwens ook voor de kerstwedstrijd vorige jaren. Helaas was het dit jaar (wat ik ervan gezien heb, ben alleen zondag middag geweest) erg rustig. Weinig starts en weinig publiek. Kwam misschien ook door de kou en de gladheid. Ik zou met dat weer ook liever niet met de trailer op pad gaan.


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:20

tja, wat is gratis? Een wedstrijdje bezoeken kost je al snel 50 piek (of meer) brandstof en nog wat piekies aan de manegehouder om je weer warm te drinken Lachen En dan ben je dus toch teleurgesteld als je niks meer te zien krijgt dan je als toeschouwer van een lesje op de lokale rijvereniging zou zien.

Nogmaals, dan heb ik het dus niet over onderlinge wedstrijden zoals Zuidwolde, die juist bedoeld zijn om minder-gevorderden een kans te geven. Maar van wedstrijden met een AQHA, NRHA of WRAN erkenning verwacht je meer. Dan hoop je iets te leren, iets te zien waaraan je jezelf kan optrekken.

En mensen die zeuren zijn denk ik waardevoller dan de mensen die gewoon niet meer komen. Een wedstrijd zonder publiek is voor de ruiters en de organisator ook niet leuk.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:15

banish schreef:
Maar hoe moeten wij en onze paarden nu in hemelsnaam klaargestoomd worden voor het NK Verward Verward: Verward


Banish,
volgens mij heeft niemand kritiek (ik in elk geval niet Schijnheilig ) op ruiters die bij de beginners starten.

De kritiek is meer algemeen over het hele niveau

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:06

Jos schreef:
Misschien zijn de wedstrijd ruiters wel verstandig aan het worden, en starten inderdaad gewoon niet, omdat ze het publiek gaan goede show kunnen geven.


Dit is volgens mij het grootste probleem van de western sport op dit moment. we hebben wel goede ruiters en goede paarden, maar ze komen niet meer naar de wedstrijden. Waar zijn al die mensen? waar zijn al die instructeurs die ik elke keer in de WHW zie staan?

Ik denk niet dat ze wegblijven vanwege zeurend publiek. Volgens mij zeurt het publiek nu deels juist OMDAT ze wegblijven.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen als Walter Bouwmeester, Rieky Young, Chris Knol, Frank Siebens etc. geen uitdaging is om mee te doen aan wedstrijden waar het niveau van de rest achterblijft. Dan rijdt je toch steeds tegen hetzelfde kleine cluppie. Maar of dat ook de reden is dat ze niet op komen dagen (NK daargelaten.)???? Misschien kan Bea-van-de-Quarter daar eens een onderzoekje aan wijden??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers