Het leven is oneerlijk...............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Het leven is oneerlijk...............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 11:52

Gisteren kwam me zusje naar me toe met het blad "Brooke Hospital". Ik schrok heel erg. Dit blad gaat over paarden in de derde wereld. Die mensen hebben geen geld om hun paard of ezel goed te verzorgen. Vaak hebben ze ook niet het idee hoe ze een paard of ezel moeten verzorgen. En aangezien ze elke dag deze dieren nodig hebben om geld te verdienen krijgen de paarden ook nooit rust of genoeg tijd om te herstellen. De foto's die in het blad staan zijn om te huilen, kippenvel kreeg ik ervan. Op zo'n moment denk ik aan al die mensen (waaronder "Ikzelf") die druk bezig zijn met honderden guldens uit te geven aan kerstcadeautjes....enz. Terwijl je voor een klein bedrag per jaar ontzettend veel paarden daar kan helpen. Brooke helpt deze paarden en ezels (gratis) aan medische zorg en bijvoorbeeld water om af te koelen (honderden paarden overlijden daar aan oververhitting en uitdroging).
Kortom ik weet wat ik deze kerst vraag als kerstcadeau "een lidmaatschap van Brooke". Wil je meer informatie of zie hoe deze dieren er aan toe zijn kijk dan eens op www.brooke.nl.
Thanks for listening,
Wendy

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:22

Ik verstuur intussen al vier jaar geen kerstkaarten meer, en het bedrag dat ik normaal zou uitgeven aan kaarten en postzegels gaat naar Brooke. Je krijgt in het begin rare reacties en scheve gezichten, maar het geld is daar eerder op zijn plaats, dan het uitgeven aan een kerstkaart waar je schrijft: "de groeten van" en alleen je naam. Als ik echt contact wil houden met iemand heb ik daar het hele jaar de tijd voor, je schrijft eens een brief of een lange e-mail, en je klimt een keertje in de telefoon.

Dus, iedereen die een Kerstkaart van me verwacht, ga naar www.brooke.nl, en dan weet je waarom je dit jaar weer geen kaart van mij krijgt.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:44

jeps, ik ben ook al een tijdje donateur. T gaat met kleine beetjes, maar wat ik kan missen gaat erheen. Goeie actie Cassidy!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:33

Precies de reden waarom wij al jaren niet meedoen met ordinaire vreetpartijen tijdens de feestdagen. Wij eten traditioneel op 1e kerstdag een patatje en op 2e kerstdag boerenkool.
Ook het spekken van de middenstand door het kopen van verplichte cadeau's, daar hebben we vierkant schijt aan.

Met het geld dat je daarmee bespaard op een vergelijkbaar stel tijdens de feestdagen, kun je een heleboel dieren helpen......

Zegt het voort, zegt het voort....

Blij dat er hier meer mensen zijn die er zo over denken.

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:57

Hai,
Ik heb even de site bezocht. Ik kende de stichting wel. Ben al jaren lid van de dierenbescherming en geef ook trouw aan alles en nog wat. Maar ik wil ook lid worden van deze stichting, die fl. 35,-- meer of minder. Bedankt voor de tip. Irene

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:02

http://www.brooke.nl/juniorclub/index.html

Nog even ten overvloede, mijn ervaringen tijdens de opnamen van Pony Express voor Brooke Hospital in Pakistan.
Als je het zelf hebt gezien dan raakt het je tot in het diepst van je hart.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:04

Ik doe ook al niet meer mee aan decadent gedoe met kerst. Ik stort eens in de zoveel tijd wat geld naar Brooks wat ik met tekeningen verdien zo help ik toch ook een beetje mee.