Vraag voor ruiters die wedstrijden rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:05

Hoi,

Voor het eerste onderdeel dat je moet rijden kan je (naar mijn mening) het beste inrijden zoals je dat thuis ook doet. De tweede en derde keer dat je moet starten alleen maar de puntjes op de i zetten voor het onderdeel dat je gaat starten. Dus bijvoorbeeld voor de trail even de zijwaartsknop etc. activeren. Of als je in je hms-proef een extended jog hebt ofzo, dan oefen je die nog even.

Ik heb hem zelf niet verzonnen maar: Rij je paard los maar niet total-loss.

Het is idd moeilijk om bijv. bij de trail uit te rekenen hoe laat je moet starten maar je kan natuurlijk ook gewoon even in een hoek van de bak gaan staan en de singel wat losser doen als het wat langer duurt dan je had gedacht.

Als er genoeg tijd is tussen de onderdelen kan je je paard lekker even laten grazen als daar de mogelijkheid voor is of wat hooi laten knabbelen en water laten drinken. Zo hou je het leuk voor je paard en krijgt hij geen hekel aan wedstrijden/ op reis gaan met de trailer.

Veel succes! OK dan! Waar ga je trouwens starten? Ik wist niet dat er volgende week ergens een wedstrijd was. Ik had me ingeschreven voor de wedstrijd bij de Kalverhoek maar die is afgelast...

Grtn.,

Bianca


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers