Vraag voor ruiters die wedstrijden rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Vraag voor ruiters die wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:02

Volgende week ga ik voor het eerst 3 onderdelen starten. Zal dus wel eerst de horsemanship zijn, met de trail daar achter aan en dan nog de reining.

Nou vond ik de laatste keer dat ik een wedstrijdje deed, het al lastig toen ik 2 onderdelen deed. Ik deed eerst horsemanship en moest daar achteraan Trail doen. Maar dat duurde maar en duurde maar voor ik aan de beurt was. ('t was ook heel heet, dat werkte ook niet mee)
Mileen en ik werden er een beetje flauw van. De tijd leek me te kort om haar terug op de wagen te zetten, maar achteraf was het ook veel te lang om in het zadel te blijven zitten.

En nou doe ik volgende week ook nog eens reining erbij..... Scheve mond

Hoe plan je zo'n dag????? (dus qua losrijden/rust op de wagen etc)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:12

De pest zit 'm ook een beetje in de te starten onderdelen. Voor de trail heb je echt je rust nodig, dus dat red ik niet met even weer 10 minuten stappen. Dan maak ik echt de snelste rondetijd Haha! en daar zijn we toch al vrij goed in..... Haha!
Ik moet haar echt even een tijdje stoom af laten blazen voor ze het trailparcoursje ingaat, anders wordt het weer springen over de balkjes *LOL*

Maarrrrrrr daarna moet ze de reining nog en heb ik nog een restje vrolijkheid en energie van d'r nodig....


Vooral tussen de horsemanship en de trail in vind ik het moeilijk, omdat de tijden per proefje zo vreselijk variƫren....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:40

Mileen staat op de veewagen mooi rustig. Ze heeft een grote bak met hooi (tja Fjord he Tong uitsteken ) en dan vermaakt ze zich wel. Op de veewagen hang ik altijd een bordje met "Niet aaien en niet voeren aub" om vooral kinderen eruit te houden. Zo'n Fjord ziet er (te) aaibaar uit en ik moet geen kinderen in de wagen. Hou ik niet van, en Mileen al helemaal niet.
De veewagen is hartstikke stabiel dus schommelt niet, en ze staat zelf ook rustig in haar "boxje". Dat deel komt dus wel goed.

(Voor de liefhebbers: volgende week hangt er ook een bordje TE KOOP op )

Eten doet ze goed op vreemd terrein, drinken wat minder maar dat los ik op door een emmer heel slappe slobber en een emmertje wortels mee te nemen.

Verder zorg ik ook altijd dat ik gewoon lekker op tijd aanwezig ben, zodat ik ook zelf effe lekker kan bijbeppen met iedereen want ook dat hoort bij een dagje uit Tong uitsteken Ik heb dus tijd genoeg om los te rijden, maar ik ben bang dat ik haar te snel "leeg" rijd of dat ik te weinig doe.
Ik ken m'n paard goed genoeg om te weten wanneer ik klaar ben om de ring in te gaan. Maar hoe zorg ik er voor dat dat ook op het moment is dat ik de ring in MAG? Verward


(Ik heb vroeger veel dressuur gestart, max 2 proeven per dag en vroeger sloot dat netjes op elkaar aan, niet meer zoals tegenwoordig dat er 2 uur tussen de proeven kan zitten oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:16

Leuk om te weten, maar wat ik liever weet is hoe je je dag plant? En hoe ga je om met de tijden van de trail?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:35

Dat zou me heeeeeel erg goed uitkomen, maar ik heb het nog niet zo meegemaakt Verward Ik zie steeds alles beginnen met Pleasure, dan HM, dan trail en dan reining? En zo staat het ook in die volgorde op de inschrijfformulieren. Of is dat dan niet automatisch de volgorde van de dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:41

Kalverhoek en Indian Spring in Lisse.
Ik vraag het wel even aan degene waarvan ik het inschrijfformulier heb gekregen, die weet het vast wel. Ik hoop dat je gelijk hebt Rom, dat zou me goed uitkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:19

Dank je wel Marjan. Wat een service Haha! al antwoord voordat het mailtje weg is *LOL* Handig hoor, Bokt!

Afijn, we zien wel hoe het gaat. Ook je dag goed indelen is iets wat je wel in de praktijk zult moeten leren.

O Bianca, het is op 3 april in Den Ham. De aankondiging is door Missgoldy geplaatst volgens mij, dus als je even op haar naam zoekt op Bokt, kom je 'm wel tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:12

OK dan! Dat is een goede tip Francis!
Eigenlijk zo simpel, dat je d'r zelf niet opkomt. Stom, maar dat was dus echt nog niet in me opgekomen!

Volgende week gaan we gewoon eens kijken hoe het gaat. Ik heb al lang niets meer serieus gedaan, dus ik ben al heel blij als ze volgende week braaf is; geen feestje gaat bouwen tijdens de galop in de HS, niet springt over de jog-overs (of wat er dan ook ligt) tijdens de trail, en als ik haar een beetje bij me kan houden in de reining. Ik verwacht namelijk dat ze lichtelijk krankzinnig wordt tijdens de reiningproef. Maar ach, als je 't nooit probeert zul je 't nooit weten, en misschien vrees ik iets wat er niet komt....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers