Texas N Te Dun It gelukkig weer in topform !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Texas N Te Dun It gelukkig weer in topform !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 08:54

Mijn hengstje heeft 2 1/2 maand geleden een flink ongeluk gehad.
Hij stond in een hengstenstal met nog 7 andere hengsten zoals je kunt zien hieronder op de foto.
Afbeelding

Hij heeft daar toen (waarschijnlijk) ruzie gekregen met een van de andere hengsten en met het tegenmekaar op stijgeren een wond opgelopen van 20 bij 20 cm op half borst en half been.
Gelukkig was het alleen vel wat open was gescheurt en het weefsel daaronder niet geraakt.

Texas had een halster om gekregen met een antibijtkap zodat hij niet aan die wond kon zitten.
Na een maand van het verzorgen van het been en eindelijk van de Cubarmix af...blijft meneer hangen met zijn halster en heeft hij zich steigerend los getrokken.
Maar aan de binnenkant van de stal in de hoek zat een scherpe rand waar hij met z'n knie langs was gekomen !
Dus weer een flinke diepe snee in zijn knie erbij...maar op het zelfde been als die andere wond !
Dus weer helemaal overnieuw beginnen met de Cubarmix en het verzorgen van 2 wonden !

Nu eindelijk beginnen beide wonden mooi te helen en zijn Texas en ik eindelijk weer aan het wandelen en mag hij na 2 1/2 maand eindelijk zijn stalletje uit !
Hij was niet te houden zowat...de energie spoot eruit !

Nu na een paar dagen los geweest te zijn kunnen we weer normaal over het terrein van Wennekers lopen zonder dat hij helemaal gek is !

Ik ben zo blij dat de wonden goed helen en dat er in die tijd GEEN infectie bij is gekomen.
We zijn zo langzamerhand weer een beetje begonnen aan de longe
en meneer was het gelukkig allemaal nog niet vergeten !

Na de grote tegenslagen die Texas en ik meegemaakt hebben is
hij gelukkig weer in topform ! OK dan!

Afbeelding

Afbeelding

En hier samen met Eclips.

Afbeelding

Hij gaat van de zomer gewoon weer met de andere hengsten het
land op !
Ik duim nog steeds in de hoop dat het goed blijft gaan !

Groetjes Sammy Jo Knipoog

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:58

Wat een pech, maar hopen dat er nu niks ergs meer gebeurt! Hij heeft wel een hele leuke kleur. En die stal vind ik ook heel mooi en apart van vorm.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:12

Wat kunnen paarden toch affentoe stomme dingen doen, he!
Als je het uitlegt aan een paardenleek dan geloven ze je nooit; hoe stevig de stal moet zijn, het hek, etc.

Wel een waanzinnig mooi paardje heb je, hoor
Laat hij nu maar zuinig op zichzelf zijn..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:32

He leuk om ze weer eens te zien! Die beginnen leuk op te drogen zeg Tong uitsteken

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:48

Texas is idd een kanjer! En goh, die Eclipse is ook een pracht exemplaar hoor... Schijnheilig hihihi (even mijn eigen gup ophemelen Knipoog ) Het zijn echt 2 heerlijke ventjes zo samen Lachen . Het is idd geweldig dat tex zo mooi aan het genezen is. Mooi foto van onze 2 kanjers samen Con! En wat worden ze groot he... ik zie ze nog door de wei dartelen als kleine veulentjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:00

't Veulenachtige is er wel af ondertussen ja! Clippie ziet er ook toppie uit Jasja!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:36

Het is heel erg... maar ik zit me weer af te vragen of dat nou eclipse is daar links vooraan in de loopstal...of dat het Solo is... Haha! Het is mij (en anderen) al meerdere malen gebeurd dat ik vanaf een afstandje dacht naar Clippie te lopen en dat het Solo bleek te zijn... ze hebben bijna dezelfde bles, vanaf een afstandje lijken ze (arabier en QH *hihi*) echt op elkaar... blesje...zelfde kleurtje...zelfde maat... Hmmm, ik geloof toch dat het Solo is...of niet?

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:04

Nou, ik kan het ook niet goed zien of het nou Solo of Eclips is !

Maar aan de bles te zien denk ik dat het Solo is !

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:09

nou, gelukkig dat alles nu weer goed gaat en dat er geen infecties bij zijn gekomen, nu kan je weer lekker met hem aan het trainen en idd hopen dat alles goed blijft gaan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:37

Is Solo het kindje van Roel zijn Solanos?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:07

Ik geloof het wel Jos... ik moet het alleen even navragen om het zeker te weten. Maar met een naam als Solo -en de wetenschap dat hij iig familie is van Doc Zan Solano- moet het olgens mij wel... ik denk dat Sammy jo het wel weet. En weer even off topic... ik geloof idd dat het Solo is... en dat Clippie's bles net een tikkeltje schever loopt... Haha!