Verslagje clinic van Sil in Mijdrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:26

Vandaag dus genoten en gekleumd op stal bij Vikki, bij de clinic van Sil.
Eerst gaf ze zelf een demo met Sanwood Gold, haar megabrave hengstje. Aan de kant werd zelfs gesuggereerd dat 'ze' misschien wel een veulentje gehad had, of zelfs weer drachtig was *LOL* waar we ook hartelijk om gelachen hebben toen Sanwood dus overduidelijk even liet zien bepaald geen merrie te zijn.
Dick en ik moesten in de eerste les rijden, en we hadden (uiteraard) Leonardo en Milena bij ons. Onze paarden zijn gewend om op vreemd terrein te rijden, en dat levert (bijna) nooit problemen op. Milena wil nog wel eens een gebrek aan opvoeding tonen, maar onze Leo zet nooit een pootje verkeerd. Tot vandaag dus.......
Verschillende keren spoot Leo in de hoogste versnelling en stevig bokkend door de bak, zodat Dick (met een jaartje rijervaring) het even niet meer zag zitten (volkomen begrijpelijk).
Cowgirl wilde Milena wel even voor me rijden, dus heb ik Leonardo een tijdje rondgereden tot 'ie weer wat meer vertrouwd en ontspannen liep, zodat we 'm positief afsluitend op de veewagen konden zetten.
Daarna kon ik dus nog even op Milena werken aan waar ik eigenlijk voor gekomen was: m'n probleempje met zijwaarts over de balkjes.
Sil heeft ons wat oefeningetjes laten doen, heel rustig en geduldig, maar wel consequent, en dat wierp meteen vruchten af. Ik ben gewoon verkeerd begonnen bij m'n vorige instructrice, maar dat gaat helemaal goedkomen, daar ben ik van overtuigd!

Ik vond dat Sil een hele fijne en duidelijke manier van uitleggen had, en ook heel eerlijk was over mogelijkheden en onmogelijkheden voor het paard. Ze werkt naar fijnere hulpen toe, en benadrukt plezier voor ruiter EN paard, wat ik toch wel eens mis bij dergelijke gelegenheden.

Hoewel het berekoud was, was het geheel toppie verzorgt in Mijdrecht, dat had Roos (stalhoudster) mooi voor elkaar. Die warme bakkies thee waren erg welkom!

Oh ja, Dick heeft thuis nog even een half uurtje met Leo in onze eigen bak gereden, en hoewel Leo toch een paar keer een beetje stout was en een versnellinkje hoger ging dan de bedoeling was, hebben ze het samen (met een beetje begeleiding) weer netjes opgelost.

Sil, hartstikke bedankt voor de leerzame clinic, en Vikki voor de uitnodiging!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:47

ach ja wat zal ik verder zeggen.

Ik had zowaar een superknol onder me. Ik heb gister gereden en ik had zowaar alles te vertellen wat hij moest doen. lekker relaxed galopje op de linkerhand wat normaal een drama (beetje overdreven) is. Het ging gister gewoon goed, kan niks anders zeggen.
Dus vandaag naar de clinic van sil. Ik had er echt veel zin in, maar was toch wel bang voor vette race partijen in de bak.
Eerst ff losgereden langs de weg en toen de bak in.
Eigenlijk wist ik niet wat me overkwam, een volledig ontspannen paard!, lekker aan het teugeltje voltes rijden op mijn zit, toch steeds beter terug komend op de zit.
Sil vroeg nog of er problemen waren, ik mellde dat ik nu niks had hij doet alles Haha! Haha! , lachen natuurlijk.
Ik heb zelf gewoon heerlijk gereden, paard vond het leuk en we hebben natuurlijk weer huiswerk Haha!
Ik heb dus ook nog even op het gele monster van Sonja gereden, was wel ff zoeken en zeker wennen aan het zadel.
Maar een leuk fjordje.
Foto''s zijn van de week klaar.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:58

Ik heb het ook weer prima naar mijn zin gehad! Ik denk dat het nog heel lang gaat duren voordat mijn heethoofdje een echt trailpaard gaat worden, maar dat geeft niks. Nu gebruik ik het voor de afwisseling op de reining, later, als voor haar de 'wijze' jaren komen kan ik het altijd nog eens echt oppakken.

Ik kijk alweer uit naar de volgende clinic van Sil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 08:39

Die is komend voorjaar in Beets zei ze gisteren, dus laat maar voorbij gaan die rottige koude winter.....

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 11:14

hoi allemaal,
terwijl ik nog zit na te bibberen wordt ik al weer warm van alle positieve berichten van jullie!
het was erg koud gister maar we klagen niet want het had ook met bakken uit de hemel kunnen komen.
na 3 uurtjes in de auto het snel gevonden en heel hartelijk ontvangen door Roos en haar "crew".
de buitenbak bleek een hele goede te zijn en de engelse ruiters waren druk bezig met het verrijden van hun proefjes en het zag er allemaal erg netjes uit!!
snel sannie in z'n kerst stalletje gezet een een heerlijk bakkie thee gedronken.
alle ruiters van de lessen waren er al en stonden gezellig te kijken bij het in rijden.
en ja iedereen was verbaast dat het een hengst is?!
hopelijkomdat hij zo braaf is, en ja hij heeft heel veel veulentjes gehad maar gelukkig niet zelf gebaard! hihi.
na een half uurtje inrijden mijn demo gegeven en wederom benadrukt dat ik uitleg geef over hoe ik het doe!!!!
veel uitgelegd over de basis en hoe je die oppakt en uitwerkt.
naar mijn mening is het goed over gekomen bij het publiek en heb nog even het verschil van zit benadrukt tussen een engelse ruiter en een western ruiter!( ik weet niet hoe ze heet, maar de ruiter in kwestie, erg bedankt!!)
na de demo stonden de eerste 3 al te trappelen en zijn we direct begonnen.
sonja op haar fjordje en dick op z'n paardje en milou op haar fjordje.
sonja rijd haar fjordje al netjes en had een trail probleem wat niet zo'n groot probleem bleek te zijn en zij kan weer lekker verder trainen.
dick had een groter probleem met z'n paardje wat ik niet 123 op kon lossen mar heb hem wel advies mee gegeven. milou heeft een dot van een fjord maar die is wel een beetje ongeguldig dus daar aan gewerkt en het wierp direct z'n vruchten af!
in de tweede groep zaten 2 bekende en dat waren karin en sandra (cowgirl) en een voorzichtige dame op een tinker.
eerst even met de voorzichtige dame bezig geweest met haar zelfvertrouwen en toen met karin en sandra verder gegaan met trailwerk.
uileg gegeven over de walk over en hoe je paard terijden over balken met als resultaat dat we binnen een uur 3 ruiters haden die een walk. jog en zelfs een lope over konden rijden!!!
de voorzichtige dame heeft zich in 1 uurje ontwikkeld tot een spontane, zelf verzekerde dame!! complimenten hoor.
de derde groep werd bezet door nogmaals de tinker, een arabje en een hele koddige appie!
met deze groep vooral gewerkt aan het nageven van hals en hoofd en daardoor al een heleboel problemen opgelost of voorkomen!
met het tinkertje nog even aan haar probleem gewerkt met de rechtergalop, welk probleem?
ze sprong erg netjes aan maar heeft nog niet de kracht om het langer dan 2 rondjes vol te houden.
dat is een bekend probleem bij tinkers en heb haar tips mee gegeven om dit te verbeteren.
in de laatste groep nogmaals het arabje met jasja (vikkie), nog een arabje met andrew en een quarter merrie met connie.
met deze groep heb ik omste beurt gewerkt omdat er 3 verschillende problemen waren!
andrew heeft moeten af zien omdat hij zeker 3 kwart van de les zonder beugels heeft moeten stappen draven en galoperen!
dit omdat hij zijn hak(lees spoor) steeds tegen het paard druk om balans te houden en daardoor reageert zijn super brave paardje in een duiveltje!
met jasja ging het niet zo lekker (was natuurlijk super moe na alle inspanningen om deze dag te organiseren!) en zij is even afgestapt om roos door mij in het zweet te laten werken.
roos heeft hard moeten werken om haar dressuur achter grond te laten varen als ze een westernpaard bestijgt!
met connie heb ik het kwartje gevonden om haar erg voorwaartse paard onder controlle te krijgen en met veel training zal zij een prachtig show paardje kunnen krijgen.
jasja heeft na de les zelf nog even gereden en het zag er netjes uit en ze heeft zoveel info mee gekregen dat ze zeker voorlopig weer vooruit kan.
na afloop nog gezellig wat gedronken met alle ruiters en het publiek ( die een compliment verdienen omdat ze gewikkeld in dekens de hele middag zijn blijven kijken!) en daar waren nog 2 prijsjes weg te geven aan de leukste combinatie en de combinatie die een goede toekomst in het verschiet hebben.
de leukste werd milou met haar fjordje en de gene met een goede toekomst werd connie en ze kregen beide een waardebon die bij een western winkel in de buurt te besteden is!
een erg leuk intiatief van de kivietshoeve!!!
kortom een erg geslaagde dag die koud was maar zeker de moeite waard!
roos en "crew" erg bedankt voor de gastvrijheid en alles was super geregeld!
groeten silvia en hopelijk tot gauw!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 16:35

Ik had graag willen komen kijken, maar ik werd gisteren wakker en voelde me zo belabberd, dat ik de hele dag onder de dekens heb gelegen.
Volgende keer beter.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 18:56

Het was inderdaad een super geslaagde dag! Silvia weet het niet alleen heel duidelijk maar ook nog eens heel leuk te brengen, demonstratie was echt een plezier om naar te kijken! De manier waarop Silvia met haar paard om gaat geeft een heel positief gevoel, ik denk dat een ieder die aan de kant stond daar wel wat van mee heeft kunnen nemen. Het was wel erg jammer dat ik zelf toch wel zo uitgeput was dat ik niet met een lekker gevoel op mijn puk zat, maar ja, nieuwe ronde nieuwe kansen...en gelukkig heeft Silvia Roos goed aan het werk gezet met mijn meis dus Roos kan mij nu ook weer verder helpen natuurlijk Haha! Ik wil heel graag een keer een les van Silvia boeken, maar dan wacht ik even op een moment dat ik zelf wat lekkerder in mijn vel zit... Party!! Maar goed, ook van kijken kan je een hoop opsteken! Het was erg leuk om al die verschillende combinaties te zien, leuke paarden en leuke ruiters! 's Ochtends was er op stal eerst nog een dressurwedstrijdje en ook de dressuurruiters zijn gebleven voor Silvia's demonstratie en hebben daar erg van genoten. En als laatste nog even mijn petje af voor Andrew...zonder klagen zonder zijn beugels gereden...zo "gek" heeft Roos mij (nog) niet gekregen...nou ja, toch ook maar eens over mijn geestelijke drempeltje heen stappen denk ik...en nu maar hopen dat de winter snel voorbij is zodat we gauw nog eens zo'n gezellige dag kunnen organiseren op stal!!!