Red Pebbles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 21:42

ik zoek info + foto's van Red Pebbles en naar wat ik he gehoord is het een voor western gebruikte hengst, weet iemand iets van hem?
Mijn verzorgpony is nl. drachtig van hem!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:00


Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:01

Ga langs de Sylvester ranch van Sake en Sylva van de Wal in Blesdijke. dan kun je hem in levende lijve zien. Het is een zeer mooie en vooral heel lieve paint hengst!!!!!
Heeft al heel wat prijzen gewonnen. Het is een echte knuffel, dus als het veulen ook zo lief wordt, bof je wel.
Ze hebben ook een eigen website, ik zal opzoeken hoe die heet.
groetjes emmy

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:04

Red Pebbles is een bonte henst wat inderdaad in de western sport wordt gebruikt,de eigenaar heet sake van der wal en is hoefsmid ik weet zo niet meer waar hij woont,Red is vind ik een hele mooie hengst en is super rustig,wij hebben op stal een quoter merrie staan die drachtig van hem is en ook staat er een merrie veulen van diezelfde quoter en ook weer van Red.
Kijk anders eens in de paardenagenda het is best mogelijk dat Svd wal er ook in staat als je dan toch info wilt hebben over RP dan kun je het beste hem even bellen.
Succes ermee.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 22:47

thnx, en ik kan het nu ook enit laten om zijn foto's heir neer te zetten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haha! Haha! Haha! Haha!

-Maaike-

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:40

Citaat:
Op 2001-12-01 21:04, schreef minkieboy:
Red Pebbles is een bonte henst wat inderdaad in de western sport wordt gebruikt,de eigenaar heet sake van der wal en is hoefsmid ik weet zo niet meer waar hij


Eigenaar is echter zijn vrouw: Sylva van der Wal, zij brengt hem ook uit op de wedstrijden. Het is een enorm lief en rustige hengst, die houd van spelen (rondrennen met jollybal en andere speeltjes in de bak! en ze er uit gooien) Hun stal is onlangs verbouwd en officieel heropend. Met mooie grote boxen erbij en een binnenbak. Heet inderdad Sylvester Hoeve en staat in Blesdijke, naast De Blesse en vlakbij Wolvega. Zij hebben een eigen internet site met afstammelingen en foto's. Geloof dat adres al genoemd is...
Erg aardige en gastvrije mensen. Ben er een aantal keer geweest met stalgenoot ( Sake is zijn hoefsmid en zijn paard is door Red Pebbles gedekt.)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 09:35

Weet iemand van jullie of Red Pebbles veel kleur (vlekken) vererfd? Ben als jaren aan het zeuren om een veulen van Mandy (vos) maar dat lukt niet zo Frusty .Het probleem is dan dat hij/zij niet weg mag en dan loopt het paardenbestand weer op Haha! Maar. goede argumenten zijn ook welkom.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:25

Tja, vlekken fokken is zeer moeilijk. Dit jaar is er uit een bonte merrie (Paint) van Sylva zelf en Red Pebbles een solid (eenkleurig) veulen geboren.....Pebbles heeft al wel enkele keren een Haflinger gedekt en uit deze combi zijn schitterende bonte hafPaints geboren!!! Tja, het blijft onvoorspelbaar....... *LOL*

Elv
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:14

Bonte hafpaints???????? Haha! Zijn die ook ergens online te bezichtigen, want hier ben ik wel errug benieuwd naar! *LOL* Als ik dan ooit eens genoeg tijd/geld heb om mijn haf te laten dekken....*zucht*

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:59

Ja die kun je geloof ik ook zien op western.ibs4.com en dan onder stables en dan SYlvester Ranch

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:39

Kwijl leuke hengst!
Hij heeft ook erg lief aanhankelijk koppie.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:33

Ja, die HafPaint staat volgens mij op hun site. Ik heb wel eens een foto namelijk gezien van dat veulen.....Behoorlijk spetterend bont trouwens!! *LOL*

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:54

Citaat:
Op 2001-12-02 11:25, schreef FlyingHigh:
Tja, vlekken fokken is zeer moeilijk. Dit jaar is er uit een bonte merrie (Paint) van Sylva zelf en Red Pebbles een solid (eenkleurig) veulen geboren.

Bedoel je hier Painted Specialena? Zij heeft al twee keer een solid chestnut veulen van Red Pebbles gehad (gezien bij de APHA).
Maar in dit geval is het niet zo vreemd dat twee bonte paarden een effen paard geven hoor! Red Pebbles is namelijk een Overo en Painted Specialena een Tobiano en Overo x Tobiano is helemaal geen garantie voor vlekken. Die kleurpatronen worden door verschillende genen bepaald.
Blijkbaar geeft de kleur van Painted Specialena wel goed door, want beide nakomelingen zijn ook Chestnut.

Bij de APHA staan 19 nakomelingen van Red Pebbles geregistreed waarvan er 9 solid, dus effen zijn.
Over het Overo gen en de erfelijkheid is niet zo heel veel bekend en de uitkomst van fokken met een Overo blijft altijd een beetje een verassing.

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:27

Ja, Lena bedoelde ik. Tja, heb dit jaar zelf uit mijn overo- merrie en een Quarterhengst een behoorlijk loud colored (veulen met veel wit) veulen weten te fokken....'t blijft gokken he!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 20:22

Bonanza zelf is ook bont en ze hopen dr een bont veulen uit te krijgen.
Ik hoop het wel!!!

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:25

wat een mooie hengst!

cisca
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 22:49

ik heb zelf twee pebbles kinderen alle twee zijn bond maar heel verschillend.
mijn 3 jarige is van een quarter merrie, en mijn 1 jarige is van een frans bergpaard merrie.
en het zijn allebei net zulke schatten als hun daddy!
voor mij was mijn eerste ontmoeting met pebbles liefde op het eerste gezicht. en ja! sake en sylva zijn schatten van mensen. het is absoluut de moeite waard om eens op de sylvester ranch te gaan kijken.