Montana zadel, wie kent t?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Montana zadel, wie kent t?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:43

Komende week komt iemand een paar zadels passen op mijn paardje. O.a. van het merk Montana, nu wil ik graag wat fotootjes opzoeken van zadels van dat merk. Weet iemand waar ik die kan vinden???? Op Ebay vond ik er maar 1 en de website (www.montanasaddle.com) had ook niet veel, een paar oude kleien fotootjes. Weet iemand een website waar ik meer kan vinden?
En zijn er mensen met ervaring met Montana zadels??? Wat is de leerkwaliteit en wat zijn normale prijzen voor zadels van dit merk?

Alvast bedankt! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 29-02-04 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:49

Ik ken de Montana alleen als 'zilver'naam, qua zadels wordt de naam eerder als een naam voor een bepaald zadel gebruikt als dat het een merknaam is.
Blue Ribbon heeft een Montana bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:52

Het gaat echt om het merk Montana, het schijnt meer een B-merk te zijn, dus niet zo goed en duur als bijv. Billy Cook.
Ze worden o.a. verkocht bij Arthurs westernstore.
Meer weet ik er niet van, daarom wil ik graag meer info!!!!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:03

Een minder bekend merk hoeft niet per definitie minder van kwaliteit te zijn.
Maar iedereen kan een zadel een naam geven, soms lijkt het dan dat het een merk is.
Bij een goed zadel zit meestal verkoopinfo op papier (zoals bij de Billy Cook's) hierop staat de maat en de gebruikte boom -en maat, wat voor soort zadel het is (gebruik) en hoelang je garantie hebt op boom etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:05

Zal erop letten dat ik zo'n papier krijg als ik een zadel koop!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:13

Sugarmiss schreef:
Bij een goed zadel zit meestal verkoopinfo op papier (zoals bij de Billy Cook's) hierop staat de maat en de gebruikte boom -en maat, wat voor soort zadel het is (gebruik) en hoelang je garantie hebt op boom etc.


In december vorig jaar heb ik bij Arthur een tweedehands BC gekocht, maar daar zat niet zo'n papier bij? Of hoort dat alleen bij nieuwe zadels?

En Montana had hij iid daar liggen, heb op verschillende merken gezeten en die BC beviel me het beste. Maar alle andere zadels waren nieuw en dat zit zowiezo stroever denk ik dan een tweedehands.

Op zich vond ik het mooie zadels hoor!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:16

Alleen bij nieuwe zadels zit een garantie-formulier. Als er 5 jaar garantie op een zadel zit en het wordt voor die tijd ingeruild c.q. doorverkocht is het wel zo handig als dit formulier erbij afgegeven wordt.

Als op de Montana's ook een fabrikagenummer staat kun je de fabriek/maker om meer info vragen als er verder niets bij het zadel zit.

Van de CY's en BC's weet ik dat de verkooporganisatie je precies kan vertellen wanneer een zadel gemaakt is etc.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:42

Ik heb een zadel van het merk Montana.
Ik vind het een heerlijk zadel en de kwaliteit leer is goed.

Voor zover ik weet komen zadels die las merk Montana hebben iuit de Continental fabrieken. Het zijn vaak oook precies dezelfde modellen.
Ze zijn niet echt bere duur. Rond de 1000 euro heb je een nieuwe Montana.
Mij bevalt hij erg goed iig!
Jammer dat ik hem weg moet doen omdat hij op mijn nieuwe paardje waarschijnlijk niet past.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:47

Keb effe een plaatje voor je opgesnord:
Hier had ik hem net 1 dag... Hij is nu veel donkerder en mooier geworden...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:12

Dank je!!! Ik kan n nieuw Montana zadel kopen voor 995 euro inclusief hoofdstel, pad, singel en ik geloof een zadelhoes. Ik kan kiezen uit een paar verschillende modellen. Ben benieuwd! Donderdag komen ze passen!!!!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:41

Zeker bij Arthur?
Die heeft ze in de aanbieding.... voor die prijs.
Als het goed past zou ik het doen, die van mij zit heerlijk.

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:35

Hoi,

Ik heb ook een zadel van het merk Montana, maar het is een ander model als dat Bonnigje heeft. Ik vind het een fijn zadel en heb het bij de Western Importcompany gekocht.

Groetjes,

Bianca

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:19

Bonnigje schreef:
Keb effe een plaatje voor je opgesnord:
Hier had ik hem net 1 dag... Hij is nu veel donkerder en mooier geworden...

Afbeelding


Ik heb op dit zadel (en dit paard Haha! ) vorige week een bosrit gemaakt, zit echt super!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:07

blij dat te horen! Donderdag komen ze passen! Ik laat wel ff weten of ik m neem en zo ja, dan zal ik ook een fotootje plaatsen

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:22

loekje"]
[quote="Bonnigje schreef:
Keb effe een plaatje voor je opgesnord:
Hier had ik hem net 1 dag... Hij is nu veel donkerder en mooier geworden...


Ik heb op dit zadel (en dit paard Haha! ) vorige week een bosrit gemaakt, zit echt super!!!
[/quote]

Wat? Het zadel of het paard? Clown

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:01

montana is idd een sub. merk van continental. als je wat zadels van dat merk wilt bekijken moet je even naar de site van continental gaan. het webasdres is uit mijn hoofd www.continetal-online.de maar sla me niet als het niet klopt, ben nl niet thuis nu. thuis heb ik em in de favo's staan maar ja dat kan ik nu niet nakijken.
oja divoza verkoopt tegenwoordig ook montana, dus wie weet staan die bij hun op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:03

ga gelijk ff kijken!!! Bedankt voor de info! Ben echt superbenieuwd...laat het jullie horen!