ervaring met neopreen shockpad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

ervaring met neopreen shockpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 16:19

ik heb het advies gekregen om onder m'n zadel een shockpad te doen. heeft iemand ervaring met neopreen uitvoeringen? Ik heb het idee dat dat nogal zweterig is op z'n rug. Klopt dat of valt het erg mee. Ik ben namelijk bang dat m'n zadel dan gaat schuiven.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:24

Ik heb een pad met Neopreen erin. Ik weet het merk even niet meer maar hij komt uit de VS. Er zit op de plaatsen van het zadel een neopreen inlage (die je er niet uit kan halen) behalve over de ruggengraat. Verder heeft hij gewoon een bont onderkant en wat ook fijn is, een voorgevormde schoft. Hij is alleen een klein beetje aan de lange kant voor mijn redelijk korte KWPN-er.
Ben er wel tevreden mee!

Ps. Zevenbergen is hier niet ver vandaan Lachen

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:29

Omdat neopreen geen vocht opneemt loopt al het zweet wat je paard produceert dus langs zijn lijf weg. Omdat er geen luchtcirculatie is door het neopreen wordt de rug ook niet gekoeld. Heel belangrijk is dus dat de ruggegraat vrij is en dat daar wel een lucht'koeling' kan plaatsvinden.

Verder zijn er zoveel voor- als tegenstanders van neopreen.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:03

Ik heb ook een neopreen, maar daar zitten op de schoft en over de gehele ruggegraat (lucht) gaten. Dus komt er frisse lucht via de schoft in. Ik vind deze pad erg prettig zitten en makkelijk schoon te maken. En geen last van drukplekken.