Westernvraagje van een leek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 13:42

Binnenkort ga ik een westernbuitenrit maken van 2 uur. Ik heb ooit 1x eerder in westernzadel gezeten maar daar is alles mee gezegd. Ik rijd al 14 jaar Engels.

Een western-buitenrit, is dat heel anders dan een Engelse buitenrit? Ik kan me voorstellen dat een training Engels en Western heel anders is, maar is buitenrijden Western heel erg onwennig als je Engels gewend bent?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:48

Afhankelijk van de kwaliteit van het zadel kun je meer of minder lekker zitten Haha!
Maar dat geld natuurlijk ook voor 'engelse' zadels.

Voor de rest denk ik niet dat er veel verschil is.
Er zal meer worden 'gejogd' (doorzitten), maar als de snelheid te hoog wordt voor doorzitten, ga je gewoon lekker lichtrijden hoor.

Veel plezier met je buitenrit..

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:51

Je zult in ieder geval een zere kont krijgen!
Verder verandert er niks hoor, tijdens de buitenrit, als je alleen een ander zadel hebt! Je zult, als het westernstyle gereden paarden betreft, wat losser en ontspannener kunnen rijden. Lekker losjes zitten en genieten van de omgeving maar!
Succes en een fijne rit!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 14:20

Ja ik ben sowiezo iemand die niet vaak lichtrijdt, ben wel een 'doorzit'-type *LOL*
En als ik met mijn Fjord ging buitenrijden, weliswaar op een engels zadel, zat ik ook gewoon lekker relaxt met een lang teugeltje dus dat zal wel meevallen dan allemaal.
Alleen jammer dat mijn zadelbontje niet over een westernzadel past Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 18:21

het buitenrit plezier is ook grotendeels afhankelijk van het paard wat je treft. Mijn westernbuitenritjes zijn vaak racepartijen als we de smaak te pakken hebben maar lekker ontspannen joggen is altijd fijn om te doen. Ikzelf vind de knop aan het westernzadel ideaal. Mocht je paard een bok maken heb je altijd iets om je aan vast te houden Knipoog

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:49

Nou natascha, soms zit die knop ook gruwelijk in de weg hoor, ik heb het een keer gepresteerd om tijdens het bukken voor een laag hangende tak met mijn BH achter de knop te blijven hangen, heb je weer heel wat recht te sjorren, maar ja ligt er misschien ook aan dat ik niet bepaald maatje AA heb.

Veel plezier met je buitenrit Cody!!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:16

En wat dacht je van een onverwachte sprong over een plas of tak!? Zo! Ookal ben je dan geen jongetje, een landing op zo'n knop doet behóórlijk zeer!! Haha!
Maareh...Cody, gewoon zitten en genieten! Veel plezier!


_________________
"On the seventh day God created horses..., on the eighth day he painted the good ones!"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Francis op 2001-12-01 10:17 ]</font>

blue
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:37

toch niet zoveel verandering, je hoeft alleen niet elke pas aan te drijven, en je kan met een lekker lang teugeltje rijden.