Paardje wat er in galop vandoor gaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 12:14

Dit topic is een paar weken geleden ook al behandeld, maar ik kom er toch nog even op terug.
Mijn nieuwe bijrijdpaardje is erg vlotjes... Afgelopen zaterdag waren we dan ook in het bos aan het rijden, toen hij een spurtje nam met mij erop... Ik kreeg hem maar met moeite terug. Ophoudingen geven hielp niet. Hij pakte gewoon het bit vast... Met moeite kreeg ik hem tot stilstand (dit was niet op de meest paardvriendelijke manier) ben afgestapt, want we moesten een weg over en ik had geen zin om in volle galop de weg over te denderen. Daarna weer opgestapt en hij raced weer weg.... Weer teruggekregen en weer afgestapt. Heb 200 meter gelopen en toen was hij weer wat rustiger. Daarna terug naar huis gestapt. Alhoewel stappen... het zat meer tegen draf aan. Continue ophoudingen gegeven en hij spurtte gelukkig niet meer weg. stoppen doet ie niet, hij rent echt door tot ie erbij neervalt.
Wat kan ik hier aan doen??????
Waarschijnlijk probeert ie me ook uit, want bij de eigenaresse doet ie het niet.... maar ik ben hem de volgende keer liever voor, dus alle tips zijn welkom!!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 15:07

Heeft de eigenaresse het ook gehad in het begin? En hoe heeft zij dat opgelost of heeft zij nog tips (zij kent het paard waarschijnlijk beter dan de meesten hier *LOL* )

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 17:54

Bij haar heeft hij dat in het begin ook gedaan en nu doet hij het niet meer.
Maar ik blijf gewoon vol enthiousasme het bos ingaan en dan spurt hij hopelijk binnenkort niet meer weg.