wat is volgens jullie de reden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

wat is volgens jullie de reden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 22:57

vandaag heb ik me eens verdiept in de wedstryd kalender van nld.even op de nqha site gezeten,de wran,nou de nqha zit nog vol van het NK 2003 en de wran eigenlyk ook.als ik naar duitsland en belgie kyk zyn daar veel meer shows,o.a double-pointed.hoe kan het toch dat er hier geen grote shows zyn,ik bedoel,waarom zoveel trainen en clinics volgen voor in feite 2 grote shows.de wran wil meer wran approved shows,maar heb je daar als deelnemer ook wat aan,je kan punten winnen om b.v amateur te worden,maar een rom zit er niet aan vast.leuk hoor een lintje,maar ik heb toch liever punten of zo.wat is jullie mening hier over,waar blyven de ahqa-approved shows

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:41

Dat is iets wat ik me ook afvraag!! Waar is de wedstrijdkalender van de AQHA shows???? Op deze manier heb ik toch geen idee wanneer ik mijn paard showklaar moet hebben.

Heeft iemand vernomen wanneer de Colorfull Spring Show zal zijn? Wordt die uberhaubt wel georganiseerd?

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:50


Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:32

24/25-07-2004 APHA/ApHC/DPHC show, Manege Groenendaal, Bunschoten

Verdere informatie heb ik ook niet, dit vond ik op de site van de paints.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:44

Jannie schreef:
24/25-07-2004 APHA/ApHC/DPHC show, Manege Groenendaal, Bunschoten

Verdere informatie heb ik ook niet, dit vond ik op de site van de paints.

De DPHC organiseert dit jaar o.a. de Dutch Paint Horse Challenge, meer info hierover op de site, DPHC. In totaal komen er vier APHA-shows + het APHA NK dat samen met het WRAN NK gehouden wordt. Het NK en de laatste show van de Challenge zijn waarschijnlijk Double Judged OK dan! .

Maar volgens mij bedoelt Dirkje specifiek Quarter Horse shows.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:16

De DPHC is lekker bezig met het organiseren van wedstrijden, er zijn er al weer een flink aantal gepland

Helaas is het met de AQHA approved shows droevig gesteld, ik heb er nog (muv Eersel) nog geeneen gezien!

Ook de sites waarop je het laatste nieuws en een actuele wedstrijdkalender mag verwachten, zijn absoluut niet
up-to-date...... Slapen

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:25

Maar ApHC staat voor de appaloosa's.
Snap het even niet meer? Verward

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:40

DPHC staat voor Dutch Paint Horse Club en zij vertegenwoordigen de American Paint Horse Association, APHA, hier in Nederland.

ApHC, is de Appaloosa Horse Club.

De show in Bunschoten is voor APHA/ApHC/DPHC, dus voor Paints en Appaloosa's . Net als dat de DPHC ook wel eens shows samen de WRAN organiseert.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 11:07

ik bedoel inderdaad de quarter shows.volgens my met die van eersel en bunschoten erby,zyn er dit jaar 4 aqha-shows.by de paints zyn ze net even wat meer bezig.voor 4 shows kun je toch zeker je paard niet in conditie brengen?we gaan dit jaar zeker weer in het buitenland starten,o.a omdat we het leuk vinden,maar het is ook pure noodzaak,wil je ergens een rom halen.waar ligt het volgens jullie aan dat deze shows niet worden geoorganiseerd.is het teveel werk,teweinig animo?

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:46

Ik denk dat je deze vraag het beste richting de NQHA kunt stellen.

Vier AQHA wedstrijden is natuurlijk nog niet veel, maar meer als vorig jaar. Gebrek aan animo was er bij de deelnemers niet in 2003, gezien de hoeveelheid starts. Je kunt natuurlijk de vergelijking met de DPHC maken, maar dat is ook pas sinds kort dat ze veel organiseren.

Er zijn meer soorten wedstrijden dan AQHA wedstrijden. Misschien dat jij dat niet de moeite waard vindt, omdat je een ROM kunt als doelstelling hebt, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Het moment waarop je, zoals bij de dressuur het geval is, ieder weekend wel een wedstrijd kunt rijden en dan nog redelijk in de buurt ook, kun je voorlopig nog wel vergeten.....

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:07

het is niet zo dat ik alleen een rom voor ogen heb,al is dat natuurlyk mooi meegenomen.het zou gewoon fyn zyn dat er een keer in de maand een show werd georganiseerd,waar je als echte wedstrydryder ook iets aan hebt.een d-show is leuk om te zien hoe ver je bent een c-show is om een overgang te maken van beginner naar amateur of om je te kwalificeren.leuk,maar punten zyn ook fyn.ik kan me voorstellen dat er meer mensen zyn die er zo over denken.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:39

Dat zal best, maar wat wil je precies van bokkers horen? Ik denk dat je dit beter bij de NQHA kunt aankaarten. Die zullen dat wellicht ook wel willen, maar dat moet natuurlijk ook nog eens kunnen (wat betreft hoeveelheid deelname, publiek, accomodatie, bemensing, financiering). Dat is niet zomaar 'even' geregeld lijkt me.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:51

Ik denk dat een WRAN show makkelijker te organiseren is, omdat dit allemaal in Nederlandse handen is.

Bij een AQHA approved show heb je toch "gedoe" met judges en regels van het moederstamboek in Amerika, maar ja daar heb je dan weer de NQHA voor........ Verward

Zoals het vorig jaar is opgelost met double en tripple judges was wel leuk, maar het blijft (in de tijd) toch maar één beoordelingsmoment, terwijl met meerdere shows je wat tijd tusendoor hebt om puntjes op de "i" te zetten.
Maar ja...."elk voordeel heb se nadeel" Haha!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:53

wat ik gewoon wil weten vanändere bokkers is:of zy het ook een gemis vinden.en natuurlyk begryp ik dat zulke shows geld kosten,want is dat niet waar het vandaag de dag allemaal om draait????

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:55

Je gaat je wel afvragen of er nu ineens meer mensen met een Paint zijn die dus ook wedstrijden rijden.
In het verleden waren er toch duidelijk meer Quarters in Nederland.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 17:05

misschien stappen ze over op een paint omdat er duidelyk meer word gedaan op wedstryd gebied.niet iedereen is een recreatie ruiter(en dat bedoel ik niet verkeerd).als je zelf erg bezig bent om iets te doen in de sport is het toch zeker fyn als er eens een leuke show word georganiseerd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:05

dirkje schreef:
wat ik gewoon wil weten vanändere bokkers is:of zy het ook een gemis vinden.en natuurlyk begryp ik dat zulke shows geld kosten,want is dat niet waar het vandaag de dag allemaal om draait????


Waar wil je met dit topic naartoe, Dirkje? Wil je dat een organisatie failliet gaat omdat de deelnemers shows willen zien maar de organisatie dat net allemaal niet kan betalen? Het organiseren van shows blijft het werk van vrijwilligers, en bij de NQHA is er onlangs het nodige veranderd. Natuurlijk zou het in het ideale geval gewoon door moeten draaien, maar in het verleden waren er bij mijn weten nooit meer dan 4 shows per jaar.

Bovendien blijft het prikken van een datum altijd moeilijk. In de zomer heb je dan minder animo omdat mensen op vakantie zijn, en dan heb je natuurlijk dit jaar ook de NRHA EK in Deurne, en de Americana in Augsburg, waar eventueel mensen heenwillen. En met de economische malaise tegewoordig, denk ik dat mensen twee keer nadenken of ze deelname aan een show wel willen of kunnen betalen.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:07

De meeste mensen zullen het liefst zoveel mogelijk wedstrijden georganiseerd zien. Maar dat is niet zomaar mogelijk, daar komt nogal wat bij kijken. Niet alleen wat betreft kosten.

Mijn ervaring is dat de (hoeveelheid) deelname aan een APHA wedstrijd niet te vergelijken is met een AQHA wedstrijd. Ook het aantal paints in Nederland ligt ver beneden het aantal quarters.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:13

dirkje schreef:
wat ik gewoon wil weten vanändere bokkers is:of zy het ook een gemis vinden.en natuurlyk begryp ik dat zulke shows geld kosten,want is dat niet waar het vandaag de dag allemaal om draait????


Ik zou het ook leuk vinden om wat meer AQHA wedstrijd mogelijkheden te hebben!
Voorheen hadden we ook nog minimaal 2 wedstrijden per jaar die door de Madepolder werden georganiseerd, maar ja dat is een beetje op z'n gat gevallen...helaas.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 17:15

hoe ik nou het faiissement uit kan lokkenvan een organisatie via deze topic,gaat myn pet te boven.beetje ver gezocht lykt me.wat ik met dit topic wil bereiken heb ik volgens my hierboven al vermeld.er zal by de nqha veel zyn verandert,als je je organisatie "levendig"wil houden zul je zeker merr moeten doen dan wat er nu gebeurt,als je alleen hun site al bekykt zie je dat er weinig leven is.b.v de ssa_hengsten van 2002,daar word nog mee geadverteerd.?????

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:20

Nogmaals: neem contact op met de NQHA, zij kunnen je het beste informeren over hun site en over de westrijden die ze organiseren. Ik weet niet of je lid bent? Want dan wordt je ook over eea geinformeerd.

Misschien dat er iemand op bokt aktief is, die bij de NQHA betrokken is???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:34

dirkje schreef:
als je alleen hun site al bekykt zie je dat er weinig leven is.b.v de ssa_hengsten van 2002,daar word nog mee geadverteerd.?????


Ja natuurlijk, als er nakomelingen van die hengsten zijn, kunnen die zich voor wedstrijden aanmelden...Haha!
Alleen wel slordig dat die van 2003 er nog niet bij staan. Lips are sealed

En Dirkje, volgens mij begon jij met de opmerking dat het allemaal om het geld ging. En dat heb ik alleen beaamd Haha!