Gipsy Horses versus Rawhide ranch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Gipsy Horses versus Rawhide ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:42

Zoals beloofd hier even mijn verslagje:

Vandaag dus naar 2 westernmanèges weest kijken. Eerst naar Gipsy Horses in Westerlo... Na lang zoeken en een telefoontje waren we er toch geraakt en mijn eerste indruk was toen ik daar aankwam: heey wat een leuk terras! Echt leuk gedaan. Maar... toen gingen we dus eens kijken bij de piste Scheve mond Mja, ik vond de stallen niet echt proper en klein (ik zou er men paard nooit stallen) We gingen binnen en dronken iets, we gingen tegen half 8 eens kijken hoe de les verliep en (hoewel ze zeiden dat er niks dressuur-achtig inzat) leek het mij verdacht veel op de gewone manègeles enkel met de teugels iets langer en een andere uitrusting. Allemaal achter elkaar, draven eens een rondje galop, van hand veranderen,..... Ook de paarden werden gewoon uit hun stal gehaald, niet eens een beetje gepoetst, gewoon: zadel erop en vertrekken. Er was zelfs een meisje waarvan het paard echt héél de tijd met zen hoofd in de lucht liep, en maar trekken in zen mond en maar stampen met die benen Verward Ik had na een half uur wel genoeg gezien en we zijn er maar vandoor gegaan.

Onze volgende stop was dan de Rawhide Ranch in Herentals. Mijn eerste indruk daar was: verdorie heeft het hier gestortregent ofzo Haha! Plassen alom. Maar oké, we gingen naar de piste en *LOL* ja hoor, fantastisch daar! De lessen worden heel goed en professioneel gegeven. Het is niet datzelfde achter elkaar gesjokkel als in Westerlo. Ook was de bak veel groter en waren ze daardoor niet op elkaar gepakt en stoorder elkaar dus niet. De stallen waren proper licht en groot. Er werd niet gebruld doorheen de gangen zoals ook weer in Westerlo en ze waren een stuk vriendelijker en duidelijker in hoe en wat.
Nu ga ik er in het krokusverlof beginnen. Eerst een paar privélesjes en dan mee in de groepsles. Nog een punt trouwens, zelfs de groepslessen kosten minder in de Rawhide dan bij Gipsy (niet veel maar toch belangrijk vind ik). En dat voor meer professionaliteit, comfort en diervriendelijkheid...

Iemand meningen hierover??

Groetjes,
Dorien

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!


Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 18:09

In de gipsy horses staan wel wat tinkers maar niet echt veel... zijn ook meer de eigenaarspaarden... hun site is www.gipsyhorses.com Maar daarop lijkt alles heel mooi enzo. Daarom dat ik er eerst ging kijken, ik had er hoge verwachtingen van.. Valt dat effe tegen! Ik geloof dat op de site ook een klein plannetje staat...

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 22:20

Nee nee ik ga van Christel les krijgen... Ik ga nog maar gewoon beginnen met pleasure he, int begin ook een paar privé lesjes, dat ze kan zeggen op wat ik allemaal moet letten en dat we ons wat kunnen aanpassen ed... Ik kan al nie wachte!!! Lachen

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 18:28

De Far West is bij mijn weten ook nie echt een western manège. Ten eerste hebben ze nie eens een binnenpiste dus ze rijden altijd buite. Toch wel aangenamer om me slecht weer toch binnen te kunnen rijden. En ten tweede heb ik het meer voor manèges/plaatsen (hoe je het ook noemt)waarbij de paarden wel degelijk centraal staan en er goed verzorgd worden en toch ook een beetje aan het zicht gedaan wordt. In de far west (en die indruk had ik van gipsy ook) lijkt het wel alsof de western-cowboy, 'stoere mannen en vrouwen' indruk het belangrijkste is. Als je de weien aan de straatkant ziet van de farwest... ik krijg compassie met de beestjes, nog nie eens genoeg plaats om hun bene eens te strekke, geen gras, maar zus en zo afgemaakt. Het maakt het beeld van western er niet bepaald beter op denk ik zo. Of is western nog altijd mensen de indruk te geven dat het gaat over gewoon je paard uit zen stal halen om eens ruig te gaan rijden buiten om jezelf te vermaken en er niet aan de paarden zelf gedacht wordt? Ik ken er zelf nog nie veel van maar ik vind wel dat die indruk nog te vaak gegeven wordt.
Ach ja, ieder natuurlijk zen eigen gedacht over het westernrijden he!
sorry als het voor sommige mensen nogal aanvallend ofzo overkomt, die bedoeling heb ik zeker niet maar ik vertel enkel wat me daar opgevallen is, de eerste indruk doet het hem wel vaker he! En als ik het zo zie zullen er toch nog meer zijn die er zo ook over denken, niet? Zou je niet willen dat de mensen een fijne eerste indruk krijgen over een plaats?

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers