betrouwbaarheid van Amerikaanse webwinkels??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

betrouwbaarheid van Amerikaanse webwinkels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 12:25

Veel mensen halen tegenwoordig spullen uit Amerika omdat je dan goedkoper uit bent.
Nu vroeg ik me af of er niet iets bestaan als een merk net als in Nederland(kamer van koophandel geloof ik)
Want nu is het allemaal wel leuk en aardig maar voor het zelfde geld krijg je niks thuisgestuurd en je geld is weg, en ga er dan maar eens achteraan.
Of is het gewoon een risico dat je neemt?

ik ben benieuwd

OK dan!

groetjes valerie

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:27

ben ook heel erg benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben, ik zit er ook aan te denken om het uit amerika te halen, maar ja ik zit ook wel met de betrouwbaarheid.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:30

Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee gehad, en bestel toch regelmatig wat uit Amerika. Dat zijn meestal producten die ik via Ebay heb gekocht, een enkele keer neem ik direct contact met een firma op. Ebay biedt de mogelijkheid tot het achterlaten van feedback, en dat geeft al een indruk hoe bepaalde mensen en bedrijven zijn. Bij adressen met negatieve feedback koop ik dus niet.

Verder heb ik regelmatig via Amazon en Barnes & Noble gekocht, geen problemen mee. Maar ik heb ook een kennisje die een grotere bestelling heeft geplaatst bij een Amerikaans bedrijf in paardenspullen, en die daar nog nooit wat van heeft gezien. Er wordt niet gereageerd op mail, telefoon wordt niet opgenomen. En dan kun je idd naar je spullen fluiten.

Wat had je willen bestellen dan? Duitsland is dichtbij, en daar zijn de spullen goedkoper dan hier (alleen al door de lagere BTW)

En nog iets: reken je niet rijk, als er invoer overheen komt, met de transportkosten, kon je nog weleens van een koude kermis thuiskomen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:48

ik weet ook helemaal niet wat ik ervan moet verwachten. maar het is goed dat ik dit zo weet, ik denk dat ik het dan toch maar niet doe (aangezien ik mezelf al een beetje leer kennen Haha!)

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 13:33

Nou dan heb ik geluk dat mijn vader van de zomer naar de VS gaat dan neemt hij het mee. Scheelt me in ieder geval invoersbelasting etc.
Maar Cassidy hoe bedoel je van een koude kermis thuiskomen? Dat het veel geld kost om intevoeren??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:56

Ik bedoel daarmee dat je soms niet veel goedkoper uit bent als je dingen laat overkomen. Maar het scheelt allicht.
Persoonlijk zou ik dingen als hoofdstellen, teugels en ook zadels even zelf in handen willen hebben voordat ik ze aanschaf. Zadels helemaal, en die wil ik dan ook passen op mijn paard. Als je iemand hebt die spullen voor je uit Amerika mee kan nemen is dat natuurlijk helemaal geweldig. Alleen: weet hij de Tack stores te vinden? Weet hij wat goede kwaliteit is of niet? Heeft hij een adres in Amerika waar de spullen heengestuurd kunnen worden? Wat gebeurd er als hij weer terug is in Nederland en de spullen komen te laat op het adres in Amerika aan?

Amerika is een groot land. En Tack stores zijn ook in Amerika soms lastig te vinden. Je moet een adres hebben en gericht zoeken.

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 14:18

ja dat is het probleem, maar het gaat mij voornamelijk om Professionals Choice spullen(dus singels en pads). Dus ik moet een winkel vinden in Amerika waar ze dat spul verkopen. Alleen ze gaan daar 2 weken touren met de moter en ik heb geen idee hoe of waar.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:32

Op de site van Professional Choice kun je per staat zoeken naar dealers / winkels die de spullen verkopen, dus dat is dan niet zo'n groot probleem.

Wat betreft de webwinkels......daar ben ik heel voorzichtig in geworden; vorig jaar had ik een aardige order geplaatst bij EquinSupplyDirect en heb na het afschrijven op m'n creditcard, nooit meer meer iets gehoord Boos! Boos!
Ook op verschillende e-mails, inspreken op antwoordapparaat en aangetekende brief...........geen reactie gehad!! Stoom uit je oren

Helaas was de 3 maanden termijn van mijn creditcardmaatschappij al verlopen, want binnen die 3 maanden kun je je creditcardmaatschappij het geld terug laten vorderen.

Waar ik wel heel goede ervaring mee heb, is de Blanketbarn alleen moet je heel goed van te voren afspreken wat de shippingcosts zijn!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:56

Valerie16 schreef:
ja dat is het probleem, maar het gaat mij voornamelijk om Professionals Choice spullen(dus singels en pads). Dus ik moet een winkel vinden in Amerika waar ze dat spul verkopen. Alleen ze gaan daar 2 weken touren met de moter en ik heb geen idee hoe of waar.


Zie jij je vader 2 weken toeren met een pad achterop de motor? Haha! Verward

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:03

Zit wel extra zacht, dus ergens kan ik me er wel iets bij indenken Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:08

en de singel om zijn buik....en dan kan er niets misgaan *LOL*

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 16:51

Cassidy schreef:
en de singel om zijn buik....en dan kan er niets misgaan *LOL*


Gehehheh achja dat heeft hij wel over voor mij Haha! Tong uitsteken

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:09

grinnik. ik ken een man die heeft zelf een chopper in mekaar gezet en heeft als zadel een westernzadel erop.. dus pad erbij en dan past het mooi bij mekaar hahah