halsring????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:19

Volgens mij.. maar dat is zo gespeculeerd zonder het bekeken te hebben... is dat voor het rijden zonder hoofdstel.

Geloof dat het Linda Tellinton Jones was die ook zo'n ring gebruikt, maar het kan ook iemand anders geweest zijn. Voor het rijden zonder hoofdstel zover ik weet. (misschien herleiden ze dat weer naar het natuurlijker, evenwichtiger, lopen van het paard?)

Je gebruikt het om links en rechts te gaan, om terug te gaan in snelheid en geloof zelf om je paard na te laten geven! Meeste gebeurt natuurlijk op zit, lijkt mij, maar geloof ook dat je je paard kon aanleren als je de ring op een bepaalde manier gebruikt, op een bepaalde plek, je dan ook nagevelijkheid kan vragen..

Hoe precies weet ik dus niet, maar ik ben het wel een keer tegen gekomen, in 1 of ander boek, dat weet ik zeker!


Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:26

Sorry, totaal over dat ene zinnetje heen gelezen..
Idd, dus voor het zonder zadel en hoofdstel rijden volgens mij (en klaske)

Maar daar wil ik nog even aan toevoegen dat (geheel mijn idee, wat ik geloof gelezen te hebben, dus correct me if I'm wrong)
de halsring niet met name bedoelt is om je aan vast te houden bij het zonder zadel en hoofdstel rijden, er word geloof ik vanuit gegaan dat het rijden dat je dat zelf kan en doet, maar dat de ring voornamelijk is voor het paard (naast je zithulpen).


Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:56

Ja, zo rijd ik ook vaak idd, volgens mij een beetje dezelfde werking als een ring, maar ben wel benieuwd, of er nog een specifieke reden is waarom men zo'n ring koopt, of dat het alleen voor het makkelijk is (een speciaal bedoelt onderdeel ervoor kopen ipv een simpel touwtje of teugel..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers

cron