chris op mijn paard gehad...:)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

chris op mijn paard gehad...:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 00:14

vandaag was dus de grote dag.... *LOL*
chris kwam vandaag voor het eerst om mij te helpen met mijn appie ruin.
nou na het opzadelen op naar de buitenbak...
opstappen was al een feest... meneer bleef dus mooi niet stilstaan...
(wat ik al voorspeld had... Bloos )
vervolgens is er van echt rijden niet veel gekomen...
chris had zijn handen vol om jack's onder controle te houden...
(ik had nog zo gezegd.... met een trensje is hij niet te rijden...)
affijn na een uur... conclusie...
jack's drijfnat....( van de stress)
conclusie van chris.... paard is doodsbang!!
zover was ik zelf dus ook al...maar nu... wat doen we er aan???
dat kon hij nu dus nog niet zeggen... woensdag komt hij weer... dan gaat hij er zelf nog een paar keer op en daarna ga ik er dan weer zelf op en krijg ik les van chris....
ik blijf jullie in elk geval op de hoogte houden...
wie weet kunnen we ooit normaal in een bak rijden met jack's en misschien zelfs een wedstrijdje onder het zadel... Scheve mond

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:17

Jammer dat ik dat gemist heb. De uitslag verbaasd me niets en toch is het raar. Hij is zo lief op stal. Dirk heeft gisteren ook heel lang met hem staan knuffelen. Echt doodzonde dat hij zo bang is ik haat de rotzakken die hem dit aan hebben gedaan!
Hopelijk kun je hem straks rijden als iemand het kan ben jij het!jou vertrouwt ie. Succes!
Hoe laat ga je woensdag rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:21

Ik denk dat jullie in goede handen zijn, en ik hoop voor je dat het helemaal goed komt met je paardje! Heel veel succes!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:23

Oei, arm paard! Ben heel benieuwd hoe Chris het aan gaat pakken. Hou ons vooral op de hoogte!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:26

ik heb het volste vertrouwen in mijn paard en in chris....
dinsdag hoor ik hoelaat chris van de week komt....
dan zal ik ook wat foto's maken en hie rop bokt plaatsen voor degene die geinteresseerd zijn...
vanmiddag ga ik hem zelf even in de bak rijden, zodat chris het wat makkelijker heeft van de week. Haha!
ik moet wel zeggen dat hij bij mij lang niet zo achterlijk doet in de bak als bij chris, maar dat zal wel een vertrouwenskwestie zijn denk ik...
bij chris wil hij niet eens normaal op een cirkel lopen en dat doet ie bij mij dus wel....

ik hou jullie in elk geval op de hoogte
bedankt voor jullie steun OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:28

Als hij met een trens niet te rijden is, wat gebruik jij dan ??

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:39

op advies van anderen heb ik een aantal maanden geleden een dubbelgebroken scharenbit gekocht met een koperrol in het midden...
dit bit pakt hij goed op en belangrijkste hij kan m niet vastpakken....
iets wat hij dus doet in zijn paniekaanvallen, waardoor hij compleet stuurloos wordt en ook geen rem meer heeft....
dit is bij hem dus erg gevaarlijk omdat hij in zijn angst nergens meer naar kijkt...
ik heb al menig keer met hem tegen de wand van de binnenbak gezeten en ook de omheining van de buitenbak ziet hij niet meer staan op zo'n moment.... daar gaat meneer gewoon doorheen...

de reden waarom ik nu dus met dit type scharenbit rijdt is dus dat dit zowel voor mij als voor hem een stuk veiliger is....
ik moet hem af en toe echt tegen zichzelf beschermen Verdrietig
heb ook echt al ontelbaar veel bitjes geprobeerd en dit is tot nu toe het enige waarmee hij een beetje te houden is en ik hem in geval van nood in ieder geval op een kleine volte kan zetten waardoor hij dus rustiger word en de kans dat hij onderuit gaat aanzienlijk kleiner word....

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:42

Is het niet beter de oorzaak van de paniek te achterhalen ??

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:46

daar ben ik dus al 3 jaar mee bezig maar tot nog toe weinig resultaat...
ik wou dat ik er achter kon komen waar hij zo bang voor is, heb ook echt vanalles geprobeerd Scheve mond
en het raarste is denk ik nog wel dat hij buiten echt compleet het tegenovergestelde is van wat hij in een bak is...
buiten is hij echt nergens bang voor!!! ook niet voor trekkers of vrachtwagens die hem passeren op een afstand van een meter Verward

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:52

Vraag het Cecilia eens Clown

'Buiten' zal hij associeren met 'ontspanning' en 'binnen' met 'werken'. Als dat in het verleden geen al te beste ervaring is geweest kun je dit soort reacties krijgen.
Ik heb er zelf ook 'zo één' staan Lachen

Voeg daar nog bij dat het een ap is (heerlijk doch vaak bevestigd vooroordeel qua karakter ) en je hebt een 'project' waar je de nodige tijd aan kunt besteden met NIET de garantie dat het nog goed gaat komen.

Onze Belgische buren zouden zeggen 'maak er een wandelpaard van' Lachen

Iig succes.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:57

ik hoop dat ik gewoon met hem een keer een wedstrijdje kan rijden.... Scheve mond
hij hoeft van mij echt niet de sterren van de hemel te gaan lopen hoor...

en wat het feit dat het ap is betreft...
dit heb ik dus erg vaak gehoord...
dat een appie veel gevoeliger is voor dit soort dingen en een ap paard is die je niet te hard kan aanpakken... dat ze dit gewoon niet pikken...
ik kan inmiddels uit eigen ervaring dus wel zeggen dat dit best wel eens waar kon zijn en daarmee dus ook dat appies absoluut niet voor iedereen geschikt zijn....

een appie daar moet je mee om kunnen gaan zeg maar....

ben jij het hier ook mee eens sugarmiss of heb je hier een andere visie op?
dan zou ik deze graag van je horen, dit kan me namelijk weer verder helpen....

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:03

Ik durf niet te beweren dat het 100% waar is wat men zegt over appies en moeilijk zijn. Maar als het zo vaak beweerd wordt zal er wel een grond van waarheid in zitten.

Mischien moet je je idd eens in het 'alternatieve circuit' storten om iets van zijn achtergrond te achterhalen.
Je kunt er alleen maar beter van worden tenslotte

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:36

Sugarmiss schreef:
Ik durf niet te beweren dat het 100% waar is wat men zegt over appies en moeilijk zijn. Maar als het zo vaak beweerd wordt zal er wel een grond van waarheid in zitten.

Mischien moet je je idd eens in het 'alternatieve circuit' storten om iets van zijn achtergrond te achterhalen.
Je kunt er alleen maar beter van worden tenslotte


Kleur bepaalt niet het karakter van een paard dit paard stamt volledig af van quarters en cropout-quarters

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:59

Steaming schreef:
Kleur bepaalt niet het karakter van een paard dit paard stamt volledig af van quarters en cropout-quarters

Hoe kan een appie een crop-outquarter zijn ??

Overigens zou ik zweren dat zwart gelijk is aan draak/ezel afkomst (in Sugar's geval dan Clown )

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:47

Voorheen kon als je uit 2 quarters een appaloosa kleur paard fokte dit als appaloosa geregistreerd worden zo ook de bekende hengsten Joker b
Rustler Bill en Colida om maar een paar te noemen. Tegenwoordig kunnen ze nog wel worden geregistreerd als appaloosa maar alleen als ze geruind of merrie gesteriliseerd.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:50

En wat is een cropout-quarter? Verward
En dat Appies erg gevoelig zijn kan ik ook over meepraten! Die van mij is Hyper! en 100x gevoeliger dan onze quarter maar of dat over het algemeen geldt voor deze rassen? Ik zou het niet weten. Ik ken ook heel gevoelige quarters en rustige appaloosa's.

Wat jouw paard betreft, ik weet zeker dat Chris je kan helpen. Ik heb zelf dus ook zo'n drukke en les af & toe bij Chris en moet zeggen dat het steeds vaker best aardig gaat. (en soms helemaal niet) Ik denk echter niet dat Chris het karakter van jouw paard kan veranderen maar hij kan je wel helpen er zo goed mogelijk mee om te gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:13

Klinkt exact als mijn appie. Jaren lopen zoeken naar de oorzaak. Gedrag: buiten 100 % betrouwbaar, in de bak kon een tijdje goed gaan totdat letterlijk de bom barstte. van het ene op het andere moment veranderen in een onbetrouwbaar stuurloos paard. Dit uitte zich in het tegen de wand gooien, andere paarden aanvallen, noem het allemaal maar op. Pride heb ik na zijn laatste uitbarsting in november jl volledig in de renovatie gedaan incl. een consult met een paragnoste. (tja, uit wanhoop alles aangepakt wat ik kon doen) Mocht je willen weten wat hier lichamelijk, medisch en mentaal uit is gekomen stuur je maar even een pb'tje.
Persoonlijk zou ik ook echt naar de oorzaak zoeken en niet alleen aan de gevolgen wat doen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:35

hey jammer dat ik er niet bij was, had het graag willen zien, maar helaas ik kon n iet komen. als ik woensdag op tijd thuis ben van school kom ik zeker weten kijken.!!!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:06

Hoi,

Dit is echt niet bedoeld om jou aan te vallen hoor, maar weet je zeker dat het Chris Knol (uit Duitsland) is die jou les heeft gegeven. Dit klinkt misschien raar dat ik dit zo zeg, maar je hebt gisteren het berichtje erop gezet en gezegd dat je die dag les hebt gehad. Chris heeft gisteren gejureerd in Oosterwolde. Daarnaast zeg je dat je woensdag weer les van hem hebt, maar Chris werkt overdag en 's avonds heb ik les van hem in Duitsland. Nogmaals, dit is echt niet aanvallend bedoeld t.o.v. jou hoor, maar ik heb je al eens eerder een pb'tje gestuurd, omdat ik niet twijfel over jou, maar over degene die je les geeft. Misschien kun je wat over Chris zelf vertellen. Hoe zag hij eruit en in wat voor auto rijdt hij?

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:30

Wil de echte Chris Knol nu opstaan Haha! ?

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:32

Hoi,

Ik ben het er niet mee eens dat een appaloosa bij voorbaat gevoelig of druk is. Ik rij zelf ook op een appie (ruin van 4 jaar) en het is een schat van een paard. Heel rustig en je kunt er een kind op laten rijden. Hij zal nooit een vlieg kwaad doen. Daarentegen ken ik wel weer gevoelige en drukkere quarters. Ik denk dus dat dit gegeven niet van het ras afhangt, maar gewoon van zijn karakter en aanleg. Ik denk ook dat de manier waarop het paard is groot gebracht hier een grote rol bij speelt. Als een paard vol liefde, maar vooral ook consequent wordt opgevoed zal het (vaak) ook vertrouwen in mensen krijgen.

Ik wens je heel veel succes, maar vooral veel rust om samen met je paardje te werken aan zijn vertrouwen in mensen. Ik hoop dat je vooruitgang met hem zult boeken en misschien ooit wel een wedstrijdje met hem zult rijden!

Groetjes, Lisette

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:38

Ben ik nou gek of zie ik helemaal geen achternaam genoemd Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:44

[WN] hulp is onderweg.... Lachen
In dit topic staat dat Chris Knol zou komen kijken, vandaar.

En ik ken Francisca goed, zij zou nooit iemand vals willen beschuldigen maar haar juist willen behouden voor een sjarlatan Bloos

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:06

aha, thnx dat had ik gemist Lachen

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:06

nou... ik ben vandaag dus maar weer zelf opgestapt in de buitenbak omdat ik er zeker van wilde zijn dat jack's bij mij een stuk rustiger is als bij chris....

en dat is dus echt zo.... ik kan gewoon normaal opstappen zonder dat meneer er vandoor schiet als ik net zit. ook kan ik jack's gewoon normaal op de cirkel rijden zonder dat zijn achterhand naar buiten valt...
bij mij is hij ook wel druk hoor, maar hij schiet echt niet de hele bak met me door en hij raakt niet volledig in paniek wanneer ik mijn benen gebruik...
met andere woorden, rijden ging vandaag goed!!!
we hebben zelfs een stukje galop gedaan... en nog echt een super relaxed galopje ook OK dan!
daarna ben ik gestopt, wil niet gelijk teveel van hem gaan eisen...
stukje bij beetje, met kleine stapjes komen we er ook wel....
het hoeft van mij niet allemaal gelijk, ik heb geen haast Pling