western klassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:15

Wat ik heel erg raar vind is, dat als je een nieuw paard hebt, ook meteen amateur moet starten. Of als je open bent en een jong dier hebt, je ook open moet starten. Dat systeem vind ik niet ok. Niet in Nederland tenminste Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:56

vrolijk schreef:
de trail gaat goed en ik wil met de tijd ameteur starten
maar ja met de reining ben ik nog niet zo ver en als ik ga starten wil ik natuurlijk al beginner Knipoog

Dit kan dus wel bij de WRAN, dan ben je gevorderde beginner Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:04

Er is niets mis met WRAN-proeven. De proeven zijn prima. Geef een voorbeeld van een slechte proef zou ik zeggen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:28

Cassidy schreef:
Ik heb het al opgenoemd: twee spins i.p.v 4.

Wat is daar mis mee als beginner zijnde Verward
Dan is twee spin om te laten zien dat je ze technisch goed kunt voldoende.

Citaat:
Grote cirkel op, deze niet afmaken,
Da's gewoon een halve volte, ook niets mis mee imo.

Citaat:
ij C of A afwenden en dan over het midden stoppen.

Wat is daar slecht aan Verward

Citaat:
Je krijgt de kans niet om je paard te "showen" om te spetteren over de grote cirkels, om te plussen op je cirkels.

Jawel hoor, als je als beginner speedcontrol laat zien heb je daar niet 2 cirkels voor nodig. 1 is prima Lachen
Speedcontrol laten zien, dan krijg je soms al een plus.

Citaat:
Ik weet dat er iets dergelijks is bij de AQHA (cirkel niet afmaken maar met een rare bocht de rundown ingaan) en dat is ook niet de meest geliefde proef.

Klopt dat zit er wel, maar alleen omdat het niet geliefd is wil nog niet zeggen dat de proef slecht is.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:43

Cassidy schreef:
Het moeilijkste is het indraaien in de spin. Is je paard in zijn ritme moet je weer stoppen. Dus het begin is het moeilijkste.

Het begin is het moeilijkste. Als je laat zien dat je dat goed kan of redelijk beheerst ben je binnen dus Lachen
Als je het begin niet goed doet, is de rest ook niet ok.

Citaat:
Je onderbreekt de natuurlijke beweging van de cirkel. Je moet extra sturen. Dus een extra moeilijkheidsgraad. Dus hoezo beginnersproef?

Is niet zo, je moet je ook niet instellen op een cirkel, maar op een halve. Je hoeft ook niet extra te sturen, je moet gewoon weer rechtuit. Wat is nou moeilijk aan een halve cirkel Verward

Citaat:
Het is niet de meest makkelijke proef bij de AQHA. Dus nogmaals, hoezo beginnersproef?

Dit is idd een lastig stuk van die proef. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ie slecht is.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:44

Maar ik heb je er al vaker over horen klagen en dit wordt wel erg offtopic. Zullen we een nieuwe beginnen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:03

Eerst zeg je dat het begin het moeilijkst is en vervolgens het is het ritme vinden het moeilijkst Verward
Wat is het nu echt?

Dat er niets aan gedaan is, komt waarschijnlijk omdat de WRAN het, net als ik, absoluut niet met je eens is. Ik vraag me dan af wat jij een beginnersproef noemt Scheve mond

Je hebt wel gelijk dat die ene wissel en die bewuste proef lastig is. Maar dat is dan ook het enige Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:12

Cassidy schreef:
Als je goed kijkt naar een goede spin, zul je zien dat een ruiter altijd een cirkel heeft om op tempo te komen. Dus in mijn ogen maakt de WRAN het de beginner moeilijker dan het hoeft te zijn.

Dit is echt onzin. Wat nou op tempo? Dat krijgen de meeste beginners niet eens voor elkaar! Die zijn al blij dat ze paard in de rondte krijgen. En tercht, want daarvoor zijn ze beginner! Zodra het wel onder de knie krijgen kunnen ze over naar de amateurs imo. Als je rustig aan doet en technisch een spin goed op kunt zetten en kunt laten zien dat je in kalm tempo goede vorm kan laten zien is 2 spins gewoon goed genoeg. Het gaat NIET om snelheid, juist in de beginners niet! Het gaat om de BASIS. Snelheid maken en goed weer kunnen stoppen is iets voor gevorderen waarvan geacht wordt dat die BASIS er al in zit.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:15

Dan wil ik nog wel graag weten wat voor onderdelen er dan wel in een beginnersproef zouden moeten zitten?
Dat lijkt me dan wel intressant Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:49

Nee, je mag ook een enkelvoudige laten zien in de beginners. Krijg je geen strafpunten voor. Hoeft je paard niet alles voor te kunnen. Natuurlijk moet je een bepaald niveau hebben om mee te doen. Dat lijkt me ook volkomen logisch. Maar wat vind JIJ dat een beginnersproef in de reining?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:13

Je kan net zolang in de beginners doorgaan tot je ze wel vliegend kunt en dan pas overgaan Cassidy

Zolang je geen vliegende wissels kunt moet je OF niet overgaan, OF besluiten dat je liever een drafpasje hebt dan een slechte vliegende wissel. Heeft de AQHA ook beginnersproeven? Zet die er dan eens op. Lijkt me ook wel leuk om te zien.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:15

Anya schreef:
Verder zou ik idd graag de mogelijkheid hebben om per onderdeel of beginners of amateurs te starten. Ik durf nu bijvoorbeeld geen reining amateurs te starten omdat ik mezelf daar nog niet goed genoeg voor vind. Maar jah.. eenmaal amateurs gestart in pakweg pleasure, dan moet het bij reining ook.

Dit hoeft dus NIET Lachen
Geldt overigens wel alleen voor de beginners reining.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:17

ocosas schreef:
En dan nog het met een hand rijden als je paard 6 jaar is,lachen ik ben pas met 6 jaar overgestapt.

In de beginners mag je altijd op twee handen starten bij de WRAN Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:25

Ah zo Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:26

*zoekt ff*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:29

Regelboek WRAN schreef:
BEGINNERS "G"
320. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsluitend startgerechtigd in de onderdelen 101 en 211 t/m 239 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard. Indien één of meer van deze onderdelen niet in het wedstrijdprogramma is opgenomen, zijn deelnemers in deze categorie startgerechtigd in hetzelfde onderdeel van de naast-hogere wel uitgeschreven klasse, echter volgens de reglementen die bij die klasse horen, en na toestemming van de organisator.


101. beginners reining all ages

Maar dan moet je nog niet zijn gestart in de AM reining, anders sta je nu gerigistreerd als A en niet als G. Zou ik ff achteraan bellen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:53

Ja, dat kan ook Cassidy. Dat moet bij de AQHA dus blijkbaar. Ja, het is maar wat je aanspreekt Scheve mond

Bij de WRAN kun je tenminste nog lekker samen met andere beginners rijden en tegen elkaar strijden. Dit alles voordat je meteen het "diepe" in moet.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:05

Ik vroeg dus aan Cassidy wat zij dan een beginnersproef vindt. Het antwoord zat ik eigenlijk nog op te wachten Lachen

Een soortgelijk systeem als bij het engels zou ook voor western kunnen worden ontwikkeld denk ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:42

Een kritische noot plaatsen mag best, maar dat wil niet zeggen dat de mensen het dan met je eens zijn Lachen
Ik ben van mening dat het niveau wat gevraagd wordt in de huidige WRAN patterns misschien niet voor de allerprilste beginners is, maar zeker niet heel erg hoog gegrepen voor de mensen die wel op hun paard kunnen blijven zitten Haha!
Maar om te stellen dat de proeven ondoenlijk zijn en nergens op slaan is echt overdreven. Dat is wat ik uit jouw woorden proef en daar ben ik het niet mee eens. Een meningsverschil, niets mis mee Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:31

Heet enkelvoudige wissel Lachen

Het risico van een enkelvoudige is inderdaad dat je een lui paard krijgt. Toch blijkt dat bezwaar in de meeste gevallen best mee te vallen.
En ik vind een rollback van vergelijkbaar niveau. (Goed, dit is persoons gebonden) Moet je die er dan ook maar uithalen?

Maar ja, wat hou je dan over? Moet je dat het instapniveau zo omlaag brengen dat iedereen het kan? Vind ik eigenlijk niet. Althans, dan zou het hele systeem anders moeten.
Dit is misschien wel een idee, maar wel een monikkenwerk Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:42

Nou, een hek open en dicht doen zonder los te laten of een pickup is voor iemand die zich net zittende kan houden ook een hele opgave. Maar dat is het hem nu net, hoe hoog leg je het instapniveau Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:21

Beginnersniveau ongeveer als L2-dressuur. Mensen die in de L2 zitten horen naar mijn idee ook een enkelvoudige wissel te kunnen. En ook al een keertwending.

Dus wat dat betreft zitten we redelijk op 1 lijn. Wat wel zo is, beginners rijden gewoon geen 70 punten. DAT is het werkelijke niveau verschil denk ik

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:44

Maar wat ik bedoel met L2 zijn de oefeningen die je moet kunnen. En dat bedoel ik dus ook net het echte niveauverschil. Tussen een oefening uitvoeren en een oefening uitvoeren zit een groot verschil Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:57

De opbouw kan zeker beter. Dat heb ik altijd al gevonden. Maar dan moet je reiningproeven gaan maken die oefeningen in zich hebben ter voorbereiding van spin, rollback, stop etc. EN een scoringsysteem daarvoor. Da's een hele klus Scheve mond
In de meeste beginnersproeven staat er ook niet voor niets 360graden turn i.p.v spin volgens mij. Dat is natuurlijk al een iets mildere oefening.

Ik denk dus ook niet dat het probleem zo zeer in de oefeningen zit die gereden moeten worden, als wel het idee dat mensen denken dat ze die oefeningen ook meteen perfect uit moeten voeren. Dat lukt velen in de amateurs en profs niet eens Haha!
Wat ik zei, als je je als beginner 70 rijdt win je alle prijzen en wordt het tijd om over te gaan Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:34

Hebje gebeld daarover Verward

Waar staat dan en speciale categorie "G" in het regelboek Verward
Je moet ook niet starten als "A", je moet starten als "G" Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers

cron