Gewetensvraag ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Gewetensvraag ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 09:32

Allereerst mijn excuses voor het vreselijk offtopic gaan in een ander topic gisteren Bloos . Ik was iemand aan het uitlokken tot iets wat zeer onwaarschijnlijk is .
Het is natuurlijk hartstikke goed als mensen zich zorgen maken over iets met betrekking tot de Westernsport OK dan! en dat zij zich daar ook over laten horen. Ik vind het echter aldoor zo jammer, dat mensen er voor kiezen om dat te doen op een dergelijk Internetforum als Bokt , terwijl het zo simpel is via datzelfde Internet contact te zoeken met de betreffende persoon of organisatie . Ik schrijf dit niet om Bokt af te zeiken. Bokt is een mooie manier om te kijken of er meerdere zijn die jouw mening delen. Maar het lijkt mij dat als je rechtstreeks contact zoekt met degene die het betreft, je er zekerder van bent dat jouw vraag/zorg/klacht/advies ook daadwerkelijk gehoord wordt. De kans dat er dan wat mee gedaan wordt is dan ook veel groter .

Er zijn een aantal Westernorganisaties in Nederland die allemaal bij allemacht proberen om Nederland in een wat serieuzer daglicht te zetten. De meeste van deze organisaties draaien op vrijwilligers die hun taken binnen de organisatie, naast hun dagelijkse werk/bezigheden uitvoeren.
Yep, dergelijke organisaties kosten geld om lid te worden, daar tegenover staan wel de nodige diensten, een informatieblad, wedstrijden, hulp, informatievoorziening e.d. .

Op oproepen naar meer vrijwillige medewerkers krijgt men geen of weinig respons. Op de vraag om mee te denken, krijgt men geen of weinig respons.

Mijn vragen zijn:
- Ben je lid van een dergelijke organisatie, waarom wel of juist absoluut niet?
- Als je ergens ontevreden over bent of juist heel tevreden, laat je dat jouw organisatie dan ook weten? Zo ja, op welke manier en heb je ook antwoord gehad? Zo nee, waarom niet?
- Kom je wel eens naar een ledenvergadering, waarom wel of juist absoluut niet?
- Heb je wel eens overwogen om je lidmaatschap op te zeggen, waarom?
- Heb je wel eens op andere manieren geprobeerd je zorg/klacht/advies kenbaar te maken, stem te laten gelden? Hoe?

Aanvulling: dit topic is niet bedoeld als een soort van 'wat doe jij nou eigenlijk?'
Ik vraag me gewoon af waarom er hier zoveel gemopperd wordt vs de opkomst op de vergaderingen aldoor laag is? Kortom, hoe zou één en ander te verbeteren kunnen zijn?
Laatst bijgewerkt door Paintje op 29-01-04 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 09:35

Mijn eigen antwoorden:
- WRAN en DPHC.
- ik ben op gegeven moment vragen gaan stellen omdat ik het ergens niet mee eens was. Heb ook wel eens ideeën e.d. aangedragen. Ik zocht contact via email en kreeg ook antwoord (zij het de ene keer wat sneller als de andere).
- DPHC eenmaal, WRAN ben ik nog niet lang genoeg lid van. Maar ik ben van beide van plan om dit jaar heen te gaan.
- Ik heb vorig jaar overwogen om mijn lidmaatschap van de DPHC op te zeggen. In plaats daarvan ben ik vragen gaan stellen en heb antwoord gekregen.
- uhm, ja ik heb ook wel eens gemopperd op een forum Bloos! .

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:50

Bedankt voor jullie serieuze reacties!
Jammer dat wederom waarschijnlijk dat persoonlijke meerderen er van weerhoudt te antwoorden.

Nog een vraag: als je er over denkt lid te worden van een dergelijke Nederlandse organisatie, wat voor verwachtingen heb je dan van zo een organisatie en hoe ga je na of zij uberhaupt aan deze verwachtingen kunnen gaan voldoen?

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:39

rina schreef:
als antwoord op je vraag, veel meer wedstrijden Tong uitsteken .
.
.
oja als de DPHC wedstrijden gaat organiseren doe er dan ook eens een paar in het noordoosten van ned. Haha! Schijnheilig

Wordt aan gewerkt, maarruh, als je nou lid wordt kun je daar over mee komen babbelen Haha! Schijnheilig .

Overigens snap ik jullie punt over meerdere rassen of meer eigenaren die willen showen. Tja, het is een dure hobby Knipoog .

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 11:14

FlyingHigh schreef:
Over meerdere eigenaren, dat valt eenvoudig op te lossen, heb ik sinds pas ontdekt. Zo heb ik mijn Paintmerrie op naam van mij én mijn man laten zetten, dat was geen probleem voor de allervriendelijkste dame van de APHA, zonder kosten is een naamwijziging doorgevoerd!!! Nu maakt het niet uit wie het paard showt en we betalen maar voor 1 persoon het lidmaatschap, perfect toch?!?

Is het dan evengoed nog nodig om je paard op twee namen te zetten als het om een echtpaar gaat? Of is het op deze manier nodig, omdat je man niet lid is?

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 16:53

FlyingHigh schreef:
Mijn man is na het aanschaffen van de merrie (op zijn naam, wisten wij veeeeelllll) geen lid gebleven van de APHA, ikke wel ivm de wedstrijden. Nu staan zijn en mijn naam op het lidmaatschapskaartje.

Slim !

Achteraf gedacht, waarom zou een echtpaar/familie niet op één lidmaatschap kunnen als je bijvoorbeeld ook als stal, of samenwerkingsverband lid/paardeneigenaar kan zijn? Denk aan bijvoorbeeld Braam, of Powerpartners etc..

Dirkje en Rina, !

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers