Goede Trainers? Goede Ruiters? Of Goede Paarden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:18

Ach, het is maar net waar je tevreden mee bent denk ik... Als je het nou geweldig vindt om die titel/beker/lint te winnen, no matter what en daar honderden tot duizenden euro's voor neer wilt tellen om je paard te laten trainen/showen door een ander... ga je gang.
Maar ik denk dat ik dan met m'n zelf gefokte/zelf opgevoedde/zelf getrainde/zelf geshowde paardje uiteindeijk veel meer voldoening van m'n resultaten heb dan iemand die z'n punten 'gekocht' heeft... hoe klein mijn resultaten dan uiteindelijk ook mogen zijn.
Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben... Knipoog

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 02:24

jojo schreef:
maar ik denk dat het grote probleem is dat niemand een ander wat gunt!!!!of je je paard nu door een prof laat doen of dat je zelf hard aan het werk gaat.


Even voor de duidelijkheid... Hoewel ik er dus voor kies om alles zelf te doen en daar veel voldoening uit haal, misgun ik een ander zijn successen zéker niet. Genoeg vrienden en kennissen van mij laten hun paarden, deels of helemaal, trainen of uitbrengen door profs, en ik ben voor hen net zo blij als ze successen behalen als voor mezelf.

Maar je hebt gelijk jojo... veel mensen gunnen elkaar het succes niet. Ik heb achter m'n rug om ook genoeg hatelijke opmerkingen gehoord of 'scheve gezichten' gezien... het lijkt er bij te horen en heeft dus niets te maken met of je je paard zelf traint en uitbrengt of dat je dat laat doen.
"Hoge bomen vangen veel wind" zeggen ze... het zij zo, maar jammer is het wel. Als we elkaar iets meer zouden gunnen, zouden we er allemaal meer plezier aan beleven denk ik.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:51

Op zich hoeft het ook niet erg te zijn om tegen duur geïmporteerde paarden te moeten concureren... ten eerste kan zo'n paard of de ruiter ervan net zo goed een fout maken.
Ten tweede, moet je dan voor jezelf een ander doel stellen. Misschien niet voor de eerste plaats gaan, maar voor het hoogst haalbare. En dan hoef je echt geen Clown te zijn op een internationale wedstrijd. 'Tuurlijk wordt het moeilijker je punten bij elkaar te halen, maar als dat dan toch lukt, zijn ze deste meer waard!

Als voorbeeld: Op het EK afgelopen jaar waren er twee Italiaanse tweejarigen, geïmporteerd uit Amerika en geshowed door hun Amerikaanse prof-fokker/handler (sommige Italianen kijken echt niet op een paar $$$ Knipoog ) Ik had ze al in de inrijbak gezien en wist meteen dat ik mijn doelen bij moest stellen. Knipoog Enorme tanks en voor Dot en mij nagenoeg onverslaanbaar (bleek later ook wel toen één van de twee zelfs tussen de volwassen merries het eremetaal weg wist te halen). Dot werd onder alle 5 de judges als 3e geplaats en dat was voor mij op dat moment het hoogst haalbare, dus was ik erg blij met dat resultaat.

Goede geïmporteerde paarden zijn uiteindelijk wel een voorwaarde voor verbetering van een ras dat hier nog te weinig diversiteit heeft om op voort te borduren. Het kan vervelend zijn als zo'n paard je 'voor de voeten loopt', maar uiteindelijk zorgen ze er wel voor dat we met z'n allen kunnen groeien in onze sport en met onze paarden (maar da's mijn mening).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers