Goede Trainers? Goede Ruiters? Of Goede Paarden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:57

Ik ben een middelmatige ruiter (en zal ook nooit een heel goede worden) met een geweldig paard! Dat bleek ze per ongeluk te zijn, want toen ik haar kocht (als recreatiepaard) zag ze er niet uit Lachen Nu krijg ik af en toe een zeer goed bod. Maar ze gaat nooit meer weg.

Oh ja.. En er wordt me regelmatig verteld dat het zonde is om met mijn paard western te rijden omdat ze zoveel talent voor dressuur heeft. Maar B'elanna vindt western duidelijk leuker... (alhoewel ze het met haar bouw weer nooit zal kunnen winnen van de quarterhorses in de reining). Maar het gaat om de lol! Das veel belangrijker dan talent.

Ik ken een hoop sjaggerijnige talenten en een hoop getalenteerde burn out paarden. Laat mij dan maar schuiven. Ik denkt dat mijn paard liever een minder getalenteerde ruiter op haar rug heeft en ook nog lol in haar leven, dan een getalenteerde ruiter en van grand prix wedstrijd naar grand prix wedstrijd te worden gesleept...


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:33

jessiejanes schreef:
Zijn dit soort topics echt alleen maar bedoeld om anderen door de stront te trekken?
In plaats van dit soort l*ligge topics te plaatsen,ga lekker oefenen met je pony,word je misschien nog wat!


Wat is dit nu weer.. Ik geloof niet dat ik (of de ander die de reactie hier plaatste) bezig waren mensen door de uitwerpselen te trekken. LEZEN a.u.b. Volgens mij heb ik twee keer zien langskomen dat de ruiter zichzelf minder goed vindt dat het paard dat hij/zij rijdt. Lijkt me dat ik in dat geval slechts mijzelf door de uitwerpselen trek (om jouw taal te gebruiken).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:08

Clitia schreef:
En ik heb nog nooit iemand meegemaakt, die zijn 'nieuwe computerspelletje' 'uitspeelde' Knipoog


hmm sommige games heb ik in een week echt uit (dus alle levels gedaan). Gelukkig gaat B'elanna een stuk langer mee. Ik ontdek steeds nieuwe levels en verborgen schatten

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:24

Cassidy je kunt dit topic ook positief lezen.. Ik ken superruiters die met een ontzettend lelijk niet lopend dier nog kunnen presteren. Ik ken veel gemiddelde ruiters met gemiddelde of goede paarden, die via de moeilijke maar leuke weg steeds een stapje erboven op doen en ik ken ook mensen met weinig talent die een superpaard onder de kont hebben en daarmee presteren... Daarvoor hoef je alleen maar een tijdje bij de ponyruiters in de dressuur- of springsport te kijken. Sommige kinderen krijgen een z2-pony kado en een instructeur die de pony vlak voor de wedstrijd nog even aan de hulpen rijdt. Het komt dus allemaal voor. En daar mag je toch wel naar vragen?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:37

Cassedy er is helemaal niks mis met gewoon tevreden zijn met je paard en wat hij en jijzelf kunt. En daar aan werken. Competitieverband is voor mij eerder een test om te zien hoever ik ben. Niet zozeer een competitie met anderen.

En ik wil het meisje met de Z2 pony ook wel vervangen voor de 15 jarige ruiter met een superdure quarter onder de billen (zo eentje die ik niet zou kunnen betalen idd), maar voor je het weet zit je dan weer in de negatieve discussie die jij terecht zo onplezierig vindt. Daarom had ik voor de Z2 pony gekozen. Omdat je in iedere discipline dit soort ruiters vindt. Het zij zo. Ik kan me er niet druk om maken...

Wat ik al heel plezierig vind in de westernsport is dat de professionals zijn gescheiden van de amateurklassen. Ik rij ook dressuur en het is niet leuk hoor... De grote vrachtwagen van de handelsstal die binnenkomt, 6 dure paarden met topruiters te voorschijn tovert...Dan weet je al bij voorbaat dat de gewone basissportruiters er niet meer aan te pas komen....Dan liever de westernsport. Daar is dat veel beter geregeld.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:13

jessiejanes schreef:
.....Nogmaals ,voor diegene die het echt alleen over zichzelf had,gewoon vergeten wat ik hier neerschrijf,niet voor jou bedoeld.


Oke... Lachen Ik ben al oud, dus de Alzheimer heeft bij deze toegeslagen Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:30

Mijn 1e wedstrijd was ik allerlaatste, maar ik had wel op dat moment zo goed gereden als ik toen kon. Ik was supertevreden. Aan de andere kant ik kan ook een prijs halen een toch zeer ontevreden zijn...omdat ik niet het beste wat ik en Lanna kunnen eruit heb kunnen halen.

Kortom: ik rij vooral voor mezelf! Niet voor de prijzen. Ik vind ze wel leuk, maar de leeftijd dat ik voor de strikjes reed heb ik gehad. Dat is een groot voordeel... Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:09

Ik vind dat het bij de westensport al een stukje beter geregeld is dan bij bijvoorbeeld dressuur of springen. Bij western worden de professionals tenminste nog afgezonderd in een eigen klasse. Hoef ik het met mij goede dressuurpaard (maar geen quarterhorse) alleen maar op te nemen tegen de niet-profs. Bij dressuurwedstrijden zie je ze aan komen rijden..De grote handelsstallen met dure vrachtwagens waar steevast 6 paarden uitkomen, die gewoon in de basissport worden uitgebracht... Daar is niet tegenop te rijden.

Dus ach...het valt wel mee bij de westerndisciplines in mijn optiek.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:36

Ik ben het er mee eens dat de regels van de Wran hier wel heel erg strakke scheiding leggen. Dat is de bedoeling van de strekking van mijn verhaal niet. Ik heb het echt over grote handelsstallen die aan de lopende band paarden naar de M rijden om dan te verkopen... Niet over een zoon van 16. Maar jah... Hij valt dus net verkeerd binnen de regels ???

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:47

Jos schreef:
yep, hij valt dus net verkeerd binnen de regels.
want daar houd ik me toch maar aan . (in het kader van een goed opvoedende moeder Haha! )
dus dit jaar maar wat minder starten, want dat prof. paard krijg ik bij de 'directie' er echt niet door *LOL*



das echt balen... Ach gut
Sorry, is mijn bedoeling niet. Ik bedoelde echt te zeggen dat ik het bij western een verademing vindt dat in ieder geval een scheiding tussen prof en amateur is gemaakt. Zo maak ik (heel erg mijn best doend op mijn KWPN-er) ook nog een kleine kans.

Een andere vraag is of de nu aangebrachte scheiding een terechte is. Ik weet dat mijn vriendin Constans hier ook erg tegenaan gehikt heeft. Heel precies was het benoemen van de hulp die ze gaf toen ze nog amateur reed. Ze is ook echt netjes naar de profs overgegaan toen ze dat moest, maar had het daar aanvankelijk wel moeilijk mee.

Misschien een aardig nieuw topic... De grens amateur/prof ??

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:18

Tuurlijk Rom, eens... maar als er opeens 30 profs (met gemiddeld 2 - 3 paarden per prof) in de amateurklasse rond gaan rijden iedere wedstrijd opnieuw, dan is de lol er gauw vanaf. Niet mijn inzet, die blijft... Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:21

Ik wil altijd beter worden, maar ook af en toe het gevoel hebben dat ik beter wordt op een wedstrijd. En ik rij ook wel tussen de handelsstallen dressuurwedstrijden, maar ik geef aan dat ik de scheiding prof amateur zelf plezieriger vind. Thats all Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers