Zenuwen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Zenuwen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 23:54

Hallo bokkers,

Wedstrijdstress en hoe mee om te gaan?

Ik ben zelf meestal een vreselijke stresskip op wedstrijden. In plaats van druk te worden wordt ik juist heel stil en heb ik wat tijd voor mezelf nodig om hier mee om te gaan en rustig te worden. Als er mensen tegen me gaan praten voor bijvoorbeeld een trailparcours hoor ik ze niet eens omdat ik me probeer te concentreren.

En dan midden in een trailparcours vraag ik me ineens af waar ik ook alweer naartoe moet terwijl ik het parcours uit ten treuren uit mijn hoofd heb geleerd. Meestal merken buitenstaanders dat niet want na een paar seconden weet ik het wel weer.

Het is niet dat ik zo nodig moet winnen maar wil wel graag dat ik en mijn paard een nette proef neerzetten.

Ik zie bij andere westernruiters ook tekenen van zenuwen, zoals bijv. het 100 x schrapen van de keel, het constant bumpen tegen het paard, zenuwachtig lachen etc.

Toen ik vroeger sprong had ik hier absoluut geen last van. De bel ging en hup daar ging ik zonder zenuwen.

Hoe gaan jullie hiermee om of hebben jullie allemaal stalen zenuwen Knipoog ?

Grtn.,

Bianca



Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 10:40

Het motto van mij en een oude vriendin is: alleen rrrust kan ons redden, adem in en adem uit Haha! . Dan moesten we in ieder geval lachen en dan valt er ook al een spanning van je af.

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 20:40

Hoi,

Ok, mijn wedstrijdbox moet worden aangevuld geloof ik Haha! . Een tros bananen, litertje melk, Bachdruppeltjes, een partner en een sticky.

Grtn.,

Bianca

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 15:52

Hoi,

Met het vertrouwen in Holly zit het wel goed. Ik weet hoe ver we zijn, weet welke dingen we wel en (nog) niet kunnen dus dat zit ook wel goed. Het enige waar ik geen vertrouwen in heb is dat ik het parcours onthou.

Als we met de pleasure meerijden heb ik deze zenuwen niet. Het zou wel heel raar moeten lopen dat we hierbij out of pattern zouden gaan Haha! .

Ik denk dat ik de bananen en melk een keer ga proberen, en dan maar hopen dat ik het er niet uitgooi...

Grtn.,

Bianca


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers