Wat zijn jullie eisen voor een wedstrijd!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Wat zijn jullie eisen voor een wedstrijd!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 19:10

De titel zegt het al!!!

Aangezien wij in Middenmeer 2 wedstrijden per jaar organiseren, willen wij dat uiteraard goed doen.

Maar nu krijg je niet alle negatieve reactie's te horen. Wij willen het wel aldoor verbeteren!!!!

Dus kom op met je suggesties...Misschien kunnen wij het wel verbeteren en een goed voorbeeld geven. Lachen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:29

chantalleke als ringsteward Haha!

als het net zo wordt als vorig jaar dan is het voor ons OK dan!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:42

een dubbele binnenbak zou fantastisch zijn..*zucht en denkt aan de modderbenen van gisteren* en een goede glijbodem voor de reining..

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:03

Ik ben nog nooit bij je op stal geweest, dus wat verbeteringen betreft kan ik geen suggesties geven, maar wat ik, als toeschouwer Haha! , belangrijk vind bij een wedstrijd (en daar zullen ongetwijfeld een aantal deelnemers het mee eens zijn) is:
- een goed functionerend en goed verstaanbaar omroepsysteem
- een duidelijk programma en duidelijke starttijden (ik ben twee keer voor niets naar een wedstrijd gekomen omdat het 1 keer niet door ging en 1 keer de tijden fout waren doorgegeven, waardoor de wedstrijd al afgelopen was)

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:08

ik ben ook nog nooit bij jullie op stal geweest.maar wat ik wil is dat je goed kan losrijden,niet kijkerige dingen staan (voor het paard) , en er een goeie ringmeester rond loopt en verder ben ik het met de rest eens

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 22:22

Okey ik zal vertellen wat we hebben!

We hebben een dubbele binnenbak .
De wedstrijdbak wordt afgezet in de maat 22x44
De losrijbak is 22x60.
Voor de meerdaagse wedstrijden laten we stallen komen!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 22:23

Ohw jah de reining bodem is super vraag maar aan jos

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:32

Je hebt er nu vooraf misschien niet zoveel aan.
Maar wij hebben bij onze laatste wedstrijd aan elke deelnemer een evaluatieformulier meegegeven.
Hierdoor hebben we enkele tips gekregen waar we dit jaar op gaan letten.
Veel deelnemers die geen evaluatieformulier bij ons ingeleverd hebben, vertelden wel mondeling over hoe de ervaringen omtrent sfeer, accomodatie, organisatie en dat soort dingen waren. Leuk om te horen vond ik. Leer je elkaar meteen wat beter kennen.

groetjes Marjan

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:33

ja is super , nu mijn paard nog Haha!
en wat ik ook erg fijn vond is dat er in de buitenbak trail materiaal lag, en dan niet 1 balk..... nee gewoon heel veel en ook pionnen zeil enz.
dat heb ik nog nooit ergens mee gemaakt OK dan!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 22:42

Kijk Jos dat is waar. Wij proberen het aparter en beter te doen. En dat niet om alleen maar veel deelnemers te krijgen maar ook de western sport te promoten!!

Trail materiaal tsjah ik voind dat het erbij hoort!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:54

Een spuitplaats vind ik onmisbaar! Liefst uit de wind, voor wanneer het iets kouder is.
Verder vond ik Middenmeer (was mee als groom) een lekkere accomodatie. Jammer dat er geen stallen waren. We houden er niet van om ze op de trailer te laten staan en als je meerdere onderdelen start (verspreid over de dag), loop je de hele dag met je paard te leuren.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:59

En toch een beetje opletten of ruiters wel een beetje fatsoenlijk met hun paarden omgaan. Ongemerkt kan grof gedrag bij andere ruiters en het publiek irritatie opwekken. En een verstaanbare omroepinstallatie is belangrijk natuurlijk, en een duidelijk aanspreekpunt op de dagen van de wedstrijd.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 23:06

XoNo schreef:
Een spuitplaats vind ik onmisbaar! Liefst uit de wind, voor wanneer het iets kouder is.
Verder vond ik Middenmeer (was mee als groom) een lekkere accomodatie. Jammer dat er geen stallen waren. We houden er niet van om ze op de trailer te laten staan en als je meerdere onderdelen start (verspreid over de dag), loop je de hele dag met je paard te leuren.


We hadden wel stallen Xono, maar we hadden niet op zoveel aanloop gerekend!! Er komen er dit jar iets meer. En vooraf opgeven. Jullie waren er zondag en er waren nog wel een paar stallen over. Spuitplaats ga ik achteraan. Of minstens een plek waar je emmers kan vullen maar ok die hadden we

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:12

dat had niets met de aanloop te maken maar met de belachelijke hoge prijs die er berekend werd voor een box!!!!!!
en dan krijg je als antwoord een box bij een show in duitsland kost ook veel geld... ja een super aqha show die super op tijd loopt met aqha judges, vaak meerdere etc.
dat is toch niet te vergelijken met middenmeer c show.
en dan was er ook nog het vreselijk verkeerd inschatten van het op tijd rijden van de onderdelen... maar ga er van uit dat dat verbeterd door de opgedaane ervaring!
De accomodatie.. die is goed nu de rest er omheen nog en het kan een lokatie worden voor goede grote landelijke shows!
groeten sil

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 23:17

Okey je hebt gelijk de boxen die waren inderdaad duur!

Maar je moet wel bedenken dat we per box gewoon 60 euro betaalde! Dit om het neer te laten zetten en weer op te laten halen. We hebben ze zelf in elkaar gezet omdat de prijs anders 80 euro werd voor een box. Dit vodnen wij namelijk wel heel erg duur! Daarom hebben we de box prijs gehouden voor wat wij er voor betaalde. Maar ik zal nog er nog acheteraan gaan of we er echt geen korting vanaf krijgen! Vorig jaar heb ik het geprobeerd maar is het niet gelukt ikhoop dat het dit jaar wel kan!

Ik doe mijn best voor jullie. En ik ga ook zorgen voor de spuitplaats.

We betalen namelijk alles uit eigen zak! We zijn geen vereniging en eigenlijk zijn de wedstrijden bij ons als een lolletje begonnen! We willen dan ook geen verlies maken maar als we Quit spelen zijn we al blij!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:26

Ja, emmers! Da's een goed idee! Een voorraadje emmers.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:27

bubbels schreef:
Ja, emmers! Da's een goed idee! Een voorraadje emmers.


Die neem je toch zelf mee Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:28

Ja, maar het is toch altijd wel handig als er een extra emmertje te bietsen is. En vergeten is menselijk nietwaar? En het hoeven allicht geen nieuwe emmers te zijn.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:37

Kijk, daar gaat mijn wedstrijdrij- lol ook altijd hard van over wanneer ik zie dat boxhuur zo mega- duur is!!! 60 euro is gewoon wel ruim 130 gulden, dan de inschrijfgelden nog, consumpties en je reisgelden erbij en je bent voor minstens 120 euro (265 guldens!!!) een dagje op pad. Da's toch geen hobby meer........
Tuurlijk moeten jullie ook die stallen huren wat centen kost, maar toch.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:39

In dat geval zou ik mijn paard nog liever op stand zetten. :S

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:34

'Op stand' werd vroeger ook gezien als 'duur' Lachen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:41

Haha! Tussen 2 muurtjes dan. Knipoog

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:13

Ik loop heftig te verzinnen wat nou een negatief puntje zou kunnen zijn, want bij jullie is het idd bijna perfect. Ook het trail mat. buiten is super! Maar dan toch 1 klein puntje....gaarne iemand die de ruiters in de losrijbak een beetje in de gate houdt en wijst op de regels die hier gelden.....met name bij beginners wil e.e.a. nog wel eens als spookrijders door elkaar rijden, stoppen op "verkeerde plekken", stoppen in de hoek en lekker kletsen met elkaar. Met name bij het laatste wil een afscheiding op de grond dmv balken weleens een handig hulpmiddel zijn, achter de balken kan dan stilgestaan worden en blijft de losrijbak verder vrij om te rijden! Maar ja...dan moet er wel iemand rondlopen die daadwerkelijk de ruiters/grooms erop wijst.
Maar dat is danook maar een klein kritiek puntje hoor!!! Echt ik vind jullie wedstrijden altijd goed georganiseerd met zeer leuke rubrieken, zoals de diverse rubrieken beginners jackpot en jullie hebben altijd gave, mooie en grappige prijzen (zoals ontbijtkoek voor de laatste geplaatste Haha! ), ..... Verder altijd veel deelnemers......wellicht een idee eens een freestyle erbij te doen??

We komen graag bij jullie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:05

Ik ken jullie locatie niet dus heb geen verbeterpunten voor je, maar kan je wel mijn wensenlijstje geven:

* Voldoende en ruime parkeerplaats voor de veewagens, mogelijkheid voor prikweitje aan je eigen laadbak is helemaal ideaal.
* Goede planning zodat je niet uuuuren loopt te wachten tot je rubriek begint
* Ringmeester bij de inrijbak die al dat rondloop- en indewegstavolk voor je hoeven weghoudt, en mensen eruit schopt die nog eens even lekker irritant les gaan staan te geven (soms zelfs aan de longe... )
* Watertapplaats
* Duidelijk vindbaar en functionerend (!) secretariaat
* Normale prijzen (inschrijving, horeca, boxen)
* Duidelijk hoorbare omroepinstallatie

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:14

in het algemeen:

duidelijke starttijden zou heel fijn zijn...na de middag is echt een beetje vaag. Bij dressuur en springen kunnen ze al jaren aangeven wanneer je precies starten moet...

Een plek waar mensen te paard kunnen beppen met de omstanders zonder de ruiters die inrijden te hinderen...

Stevig optredende ringmeester bij onbenullig gedrag van ruiters of kijker.

Geen 10 uur tussen onderdelen van verschillende klasse (bv. amateurs) of een plek waar je je paard even kunt laten lopen. Ze staan vaak uren op de trailer, moeten dan tussen twee onderdelen door nog uren wachten, om dan weer een eind naar huis te moeten.

parkeergelegenheid, parkeergelegenheid, parkeergelegenheid....En iemand die je een plek wijst, zodat er nog meer trailers bijkunnnen.