Paint shows 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Paint shows 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 11:40

Nieuws van de site van de DPHC:

In 2004 organiseert de DPHC in ieder geval 4 shows. Tevens wordt de Dutch Paint Challenge en Year End High Point Award geintroduceerd.

6 juni 2004 APHA/DPHC show, Manage Kalverhoek Wijdewormer

10&11 juli 2004 APHA/ApHC/DPHC show, Manage Groenendaal, Bunschoten

21&22 augustus 2004 APHA/DPHC/WRAN show, Manage Kalverhoek, Wijdewormer

De laatste show en de futurities zijn in oktober 2004.


Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 11:41

Niet handig: 1 van de shows valt in hetzelfde weekend als de NRHA EK, die in Nederland wordt gehouden.


Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 17:57

Vanwege de afstand, of vind je de lokatie niet geschikt voor een dergelijke wedstrijd?

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:48

Francis:
Citaat:
ik wil ontkennen dat de wedstrijden om publiek draaien... bij ons (en bij de meeste kleinere wedstrijden denk ik) draait de wedstrijd in eerste plaats om de deelnemers.


Ten eerste vind ik het een goede zaak dat er door de DPHC actiever wedstrijden worden georganiseerd. Dat vond ik in het verleden tegenvallen, dus in mijn ogen een goede onwikkeling.

Maar.... volgens mij is de financiering van een wedstrijd voor een (groot) deel gebaseerd op publiek en in mindere maten op startgelden (tenzij er giga startgelden worden gevraagd, maar dat is niet echt vriendelijk voor de deelnemers). Publiek brengt immers horeca omzet en sponsorgelden in de wedstrijdkas!
Ik kan me voorstellen dat de betreffende lokatie best flink wat kost om te huren, daar staat dus in beperkte mate inkomsten tegenover (beperkter dan wanneer het niet tegelijk met een groot evenement als het NRHA EK zou worden gepland). Daarom lijkt het mij niet handig.

En sinds wanneer is een NRHA wedstrijd (en publiek) te vergelijken met een quarter wedstrijd. Juist niet! Dat vind ik nou juist 1 van de pluspunten van de NRHA.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:57

En dan bedoel ik vooral niet handig voor de DPHC zelf. Is er voldoende financiele buffer of dit weekend met een eventueel flink verlies af te ronden?
Ik kan niet in de financiele planning voor deze wedstrijd kijken, maar het lijkt me een reele mogelijkheid dat deze wedstrijd verliesgevend kan zijn.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 14:02

April? Hopelijk net iets eerder. Er is dacht ik 28 maart een WRAN wedstrijd.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 11:24

Naar mijn mening is niet de accomodatie verantwoordelijk voor de faciliteiten tijdens een wedstrijd, maar de organisator. En daar horen boxen en beschikbaarheid van water en wasplaatsen ook bij. De organisatie kiest voor het afhuren van een accomodatie en weet (of hoort te weten) welke facliteiten beschikbaar zijn voor deelnemers en welke niet. Eventueel ontbrekende zaken dienen aangevuld te worden (wasplaatsen kunnen gehuurd worden bijvoorbeeld).
Dus lijkt het me verstandig om dit soort zaken direct bij de wedstrijdorganisatie te melden als iets niet in orde blijkt.

Overigens lijkt het me niet verstandig om 'er vanuit te gaan' dat belangrijke zaken als de bodem in orde zijn, zoals Francis meldt. Ik zou dit maar checken om er zeker van te zijn dat alles in orde is. Met zoiets cruciaals zou ik geen risico willen lopen....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 11:33

De wedstrijdorganisatie heeft destijds een behoorlijk probleem gehad en (volgens mij) een enorme hoeveelheid stress. De reining ruiters hadden alsnog behoorlijk last van de gekozen oplossing. Een behoorlijke domper op de wedstrijd. Ontzettend jammer natuurlijk.
Lijkt mee een belangrijke les voor de toekomst, ook voor andere organisators.....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 12:03

Francis:
Citaat:
Maar ga er gerust van uit dat ik dit ook nog even check bij deze commissie


Dan komt het vast allemaal goed. OK dan!
Gezien de verhalen die ik hoor over de huidige toestand van de bak (een opkapbeurt van de bodem zit zo te lezen al in de planning), kan de DPHC beter het zekere voor het onzekere nemen.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 12:35

Het heeft te maken met het risico op blessures en verwonding.
Bij sliden van groot belang inderdaad, maar niet alleen dan.
De verhalen die ik hoor (of ze 100 % waar zijn weet ik niet) is namelijk dat het ronduit gevaarlijk is op dit moment.
Fijn dat jij je daar net druk over maakt Romkabouter. Maar velen wel en terecht.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 12:56

Eea is toch al bekend bij de DPHC dmv Francis, is te lezen in bovenstaande berichten. Dus wat is nou nog het probleem? Wat mij betreft is eea als duidelijk genoeg gemaakt.
Mijn vorige reactie was slechts een reactie op die van Romkabouter.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 13:04

Gezien wat Cassidy meldt over de bak, is het toch beter dat de organisatie weet dat dit een controle nodig heeft. Al is het januari. Hoe meer tijd hoe beter....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 13:44

Paintje:
Citaat:
Geen betere manier als dat jij of een willekeurig ander persoon ze er in persoon op wijst, toch?


En dat is nu gebeurd, dus...... verdere discussie over de bodem lijkt me niet echt nuttig.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 15:46

Citaat:
Leuke non-discussie!!!!!


Dan gebeurt er weer eens wat.
Het was de laatste tijd wel erg rustig.... Knipoog

Wat de vermelding van een paar wedstrijddata al niet kan doen.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 16:39

Francis:
Citaat:
De Algemene Ledenvergadering is alleen toegankelijk voor leden van de DPHC


Volgens mij heeft Paintje zojuist 'iedereen' uitgenodigd:
Citaat:
Als er nog steeds twijfel over het één of ander bestaat, dan nodig ik hierbij een ieder uit voor de ledenvergadering op 15 Februari


Ik weet niet of Paintje in het bestuur of een commissie zit van de DPHC oid, maar als ik het goed begrijp Francis in ieder geval, dus ga ik er vanuit alleen de leden welkom zijn. Correct me if I'm wrong.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:19

Degenen die daar ook behoorlijk last van hebben zijn de organisaties zelf. Dit betekent onherroepelijjk minder deelnemers (velen zullen toch een keuze maken zoals Gisela zegt) en minder publiek. De organisaties, en daarmee ook de leden, snijden zichzelf in de vingers, vooral financieel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers