Waar op te letten bij (Quarter)veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:28

Hoi allemaal! Lia vroeg voor mij wat rond, maar ik zit nu ook op Bokt (sinds vandaag). Het geeft niet als het een paardje met pit is, graag zelfs! Wat mij echter zo bevalt aan quarters is dat ze zo nuchter zijn in hun hoofdje! Ik heb vroeger ook veel western gereden met Maykel, de pony die helaas te vroeg is heengegaan. Ik zeg echter niet dat ik het western rijden beheers! Moet vast nog veel leren op dat vlak. Het type spreekt mij ook zeer aan, dus....ga ik daarvoor! *LOL* Groetjes Armanda


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:02

Is het vreemd dat als je 26 jaar lang palomino's op stal hebt gehad, je dan graag weer een paardje in die kleur wilt, tussen de vossen? Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft! Ik moet jullie wel gelijk geven dat het een paardje moet zijn die bij je past en je aanspreekt, het moet uiteraard ook klikken tussen paard en ruiter/verzorger/oid. Ik vind pinto's, red-roan, schimmels ook prachtig, maar tja.... Bloos!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:02

Charene, ik ben bang dat ik inderdaad ben! Ach wat maakt het uit, als je maar gelukkig bent!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:00

Mensen, over cremello's gesproken; ik heb er eentje staan van 25 jaar, welsh. Als je heeeeel goed wast, zie je zelfs de aftekening van een blesje. Beide ouders waren palomino, dan is er dus 25 % kans dat je cremello krijgt. Veel mensen vinden dit lelijk, maar met vos krijg je nagenoeg altijd palomino. Ik schrok een beetje toen ze geboren werd, maar ben er nu helemaal aan gewend. En wassen? Die gaat na de wasbeurt echt niet rollen! Een echt dametje.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:54

Wat een prachtige paarden zeg! Ik hou wel van wat kleur!

Over kleur gesproken; ik heb een palomino hengstveulen bij de Silvesterranch gekocht! Lia was zo aardig om hem vandaag samen met mij op te halen (Lia bij deze nogmaals dank!).
Sylva had daar twee prachtige palomino jaarlingen staan en ik viel er direct voor! Maar dat hengstje....dat was hem! Hij sprak me meteen aan. Heel lief, braaf, mooie bouw, rustig karakter etc.etc.
Ik heb er toch menig nachtje van wakker gelegen. Hij zou toch eens aan iemand anders verkocht worden.... Ik heb toch het voorrecht nu de gelukkige eigenaresse te zijn! Sylva heeft hem in de halterklasse uitgebracht waar hij 2x 2e werd. Hoe hij heet? SEEGENERLSGOLDDIGGER OK dan!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:55

Excuus....ik bedoelde de Sylvesterranch

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:18

Sorry mensen, maar ik heb zojuist eens zitten vogelen hoe ik die foto's moet uploaden, en op Bokt zetten, maar ik ben zo'n techneut dat ik er niets van snap... dus ik moet eerst maar eens advies inwinnen! Verward Duurt dus langer. De foto van Golddigger staat op de pagina van de Sylvesterranch en in De Quarter van nov/dec.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:19

Prachtig! Enigszins, dat kun je pas helemaal goed zeggen als ze wat ouder zijn denk ik. Hoe heet de moeder?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers