Bioscan ( vera??? )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Bioscan ( vera??? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 16:58

Graag wil ik ook wat meer weten over de bioscan. Ik zit hierover te denken vanwege pride zijn gevoelige rugspieren. Ik weet inmiddels dat dit door een slecht passend zadel Boos! is gekomen. Graag wil ik weten of de bioscan dan wat is en zo ja, hoe het werkt, hoe vaak het nodig is, wat de resultaten zijn, wat de kosten zijn etc. En heeft er nog iemand ervaring mee?

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:40

Hi Cornelie,

Bioscan werkt! Absoluut.
Je weet welke problemen ik heb (gehad) met Bikri.
Heb ook via via gehoord van Bioscan en het heeft hem enorm geholpen, hij kon wat meer ontspannen. Betty is dan bij mij geweest voor 2 paarden. De hengst werd behandeld (ze krijgen dan zo'n kap op met van die lampjes erin waardoor ze rustig worden, zelfde effect als een praam maar dan heel vriendelijk) en dat ging super goed, hij stond te geeuwen en schachte uit, hij was erg ontspannen. Vond het heerlijk wat er allemaal met hem gebeurde. Hij is er overigens ook goed van opgeknapt. Ik had Betty uitgelegd dat Bikri een aparte vogel was en zodoende hebben we hem vast gezet met die kap op zodat die zijn werking kon doen en zijn even snel een bakkie gaan doen omdat het erg koud was, konden we ons even opwarmen. Nou laat ik dit zeggen, niet ieder paard kan tegen die kap. We kwamen 15 min later weer op stal en hij was helemaal doorgedraaid, de deken zat vastgezogen aan zijn lijf, hij schuim stond erop. Betty kon hem dan ook niet behandelen. Hij is 3 dagen helemaal van de emmer geweest, liep met zijn kop tegen de muren, echt heel zielig. Er zijn dus paarden die zich niet willen overgeven aan de ontspanning zou ook maar even oppassen bij jou paardje. Maar goed Betty is een paar weken later weer terug gekomen en heeft hem met pijn en moeite kunnen behandelen, haar man Ben was erbij om Bikri im toom te houden. Toen hij in de gaten had dat ze niets engs met hem deden gaf hij zich een beetje over. Hij had erug veel punten die zo ontzettend verkrampt waren dat hij een wandelende stressbal was. Nou dat wist ik natuurlijk al daarom had ik ze erbij geroepen. Hij is in het totaal (ik meen, is alweer een tijdje geleden) 2 keer behandeld en je zag hem opknappen, ik moet dan wel zeggen Bioscan in combinatie met met Magnesium. Kan het je absoluut aanraden. Maar nogmaals pas op met die kap, je weet niet hoe ze erop reageren.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 17:49

(magnesium werkt inmiddels goed bij pride Lachen Pride zal waarschijnlijk gaan staan pitten maar toch heb ik het idee dat hij nooit écht helemaal ontspant. Mij was ook aangeraden om ttouch met hem te gaan doen. Maar even de financiele kant, wat kost zoiets eigenlijk? En wat is de duur van een behandeling en zijn er evt nog vervolgbehandelingen nodig etc. En komen die mensen door het hele land? (alhoewel ik wat dat betreft geluk heb met flevoland, het ligt lekker centraal )

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:06

BioScan is een lichttherapie. Pijnpunten (in spieren, pezen, acupunctuurpunten, gewrichten, botten, zenuwen) worden opgespoord met een Bioscan, dit bestaat uit een kastje met hieraan geschakeld een voeler met een soort kammetje. In principe werkt het ongeveer hetzelfde als een ziekenhuisscan alleen dan met geluid. Met dit kammetje ga je over het lichaam. Als een bepaalde plek in het lichaam niet goed functioneert (een meetbaar verschil in ionen) dan geeft het apparaat een piepje. Deze piepjes markeer je met een krijtje.
Als alles gescand is dan bekijk je de punten die naar voren zijn gekomen. Dit kunnen ziektenbeelden zijn omdat er een bepaalde combinatie van punten zijn (zoals bij Herpes).
Dit kunnen acupunctuurpunten zijn of gewoon direkte pijnpunten zoals wat ik over zadels schreef.

De Lightcap is een onderdeel bij de behandeling en, Dune ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt met een paard, kan ook ingezet worden bij specifieke nekklachten. (Veel voorkomend bij paarden)
Daarnaast had ik ook dergelijke hulpmiddelen voor het pijpbeen, hak en hoef.

Daarna ga je de pijnpunten behandelen met de BioLight, je kunt een 7tal frequenties gebruiken en al na gelang het punt wat je tegenkomt, kies je de juiste frequentie of combinatie van frequenties.

De behandeling is aardig intensief voor een paard en kost ook wat tijd maar het resultaat is echt super!

Het aantal behandelingen hangt natuurlijk af van de aandoening en herstellend vermogen van je paard. Maar meestal lben je met 3 behandelingen al een heel eind op weg. De meeste behandelingen die ik bij een paard heb gedaan is 8.
Maar dat gaat niet op voor paarden met bv. een peesaandoening, dit duurt vaak langer en daar sprak ik altijd iets over af.
Wat Betty rekent weet ik niet, dat zou je even moeten vragen.

Even voor alle duidelijkheid; Ik heb mijn Bioscan verkocht omdat wij een eigen zaak kregen en ik het daar te druk mee had. Ik heb het helaas dus niet meer

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 18:56

Oke, en hoe kom ik in contact met iemand die dat doet?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:07

cornelie schreef:
Oke, en hoe kom ik in contact met iemand die dat doet?

Dune?
Nadat mijn mobiel is gecrahed ben ik haar nummer kwijt geraakt..... Verdrietig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:10


DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:27

Ik heb Missy ook eens laten scannen door Betty en het was leuk om te horen dat bij alle brandmerken van Missy het apparaat 'op hol' sloeg.
De kap was geen punt, maar dat is bij Missy niks Haha! , ze stond ook lekker te geeuwen en vond alle aandacht wel wat.
Wel de nodige groene puntjes, maar er is niets 'bijzonders' uitgekomen alleen zwakke nieren (bij veel paarden) en achterbenen (wat ik ook al wist).

Het tel-nr kan ik je ook niet meer aan helpen helaas.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 20:33

Maar heeft een paard na zo'n tijd dan nog steeds last van brandmerken? En hoe zit het eigenlijk, wordt er na een behandeling ook weer gescant? En dan zou dus de volgende scan al minder punten aan moeten geven? Zijn er ook hormonale 'problemen' mee te vinden ?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:41

Ik weet niet of de brandmerken nog pijn doen als je dat bedoeld. Ik denk het niet. Maar het is natuurlijk wel een hele verstoorde huidsituatie. En het gaf gewoon goed aan hoe gevoelig zo'n apparaat is.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:06

cornelie schreef:
Maar heeft een paard na zo'n tijd dan nog steeds last van brandmerken? En hoe zit het eigenlijk, wordt er na een behandeling ook weer gescant? En dan zou dus de volgende scan al minder punten aan moeten geven? Zijn er ook hormonale 'problemen' mee te vinden ?

Bij een volgende behandeling wordt je paard weer helemaal gescand om te zien wat de verbetering is. Vaak zul je meer punten krijgen bij een tweede behandeling. Dit is een goed teken omdat je het eigenlijk moet zien alsof je een sinasappel pelt en uiteindelijk bij de kern terecht komt.
Meestal is een derde behandeling bijna puntvrij of nog een paar puntjes hier en daar.

Hormonale problemen zijn heel goed te lokaliseren en te behandelen. Veel ruinen (door castratie) hebben hormoonproblemen.
Maar merries kunnen er ook wat van Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:04


chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:41

Ik scan mijn paarden ongeveer iedere 3 maanden. Dit doe ik meer als onderhoud. Ben ermee begonnen toen er blessures waren. Het helpt super. Bij Chex doe ik het ook na bijvoorbeeld wat deksprongen. Je ziet dan toch aan de punten van de scan dat de schouders aardig wat te lijden hebben. Door het paard regelmatig te scannen houden we ze qua spieren, weerstand, dus algehele conditie goed. Als er problemen naar boven komen is 2 a 3 behandelingen eventueel in combinatie met homeopathie voldoende.
Als je Betty's nummer wilt hebben PB me dan even.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:39

Ik heb ook Betty bij mijn paardje gehad en na 2x scannen ging het al stukken beter! Als je haar nummer wilt kun je even PB-en en de kosten waren toen (2jr. geleden) ik dacht ongeveer €60 per behandeling.

Ze woont op dit moment in Nieuwerkerk aan den IJssel, maar komt inderdaad door het hele land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:47

Ook hier heel positieve ervaringen met Bioscan. Ik ken het ook van Heidy Kindt (gebruikt ze haar eigen naam nog? Ik had begrepen dat ze inmiddels getrouwd is met Marco Lambooij dus misschien heeft ze zijn naam aangenomen?), en ik vind haar er heel goed mee werken. Zij zijn natuurlijk ook gewoon professioneel met de paarden bezig, dus absoluut geen prutswerk, geknoei of gegok. Gewoon heel veel kennis en ervaring.
De prijs vind ik ook wel meevallen, en het resultaat is doorgaans heel snel merkbaar.
Ik zou haar gewoon even bellen Cornelie, ik heb haar al een paar jaar niet gezien, maar in de tijd dat ik bij haar op stal stond ging ze zo'n beetje het hele land door voor de behandelingen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:17

Ik heb inmiddels betty gebeld Lachen Van heidy heb ik begrepen dat ze niet aan huis komt en ik vind het altijd wel zo prettig als ik zelf niet op stap hoef. Dit wordt de laatste stap in pride zijn 'revalidatie' en ik vind het heel interessant en ben heel benieuwd.