Veulenopfokranch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 23:02

gera schreef:

Mocht mijn toekomstige paardje daar komen te staan, dan kunnen we contact opnemen, want ik kom toch zowat langs Hilversum als ik naar Den Helder moet..
Handig dit, ik zie het al helemaal zitten. Echt gezellig!!!!!! *LOL*
*en nu dat paard nog* Haha!




Tuurlijk wij staan er vanaf februari nog wel 2 jaar. Kunnen we om ste beurt rijden. (scheeld ook weer)

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:00

Esme_27 schreef:
He wat leuk!! Trouwens handig!! Kunnen we samen naar Eagles Ranch? Misschien mag ik een keer met je mee rijden? Ik heb namelijk nog geen auto.. Je hoeft me natuurlijk niet altijd op sleeptouw te nemen, maar misschien mag ik een keertje mee *kijkt heel lief*

Dat moet toch lukken, lijkt me! Ik pb je ff.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:56

mijn veulentje Koko's Free Spirit gaat ook naar de Eagles ranch. Ik ben er nu 3x geweest en ik heb er een goed gevoel over. Mijn staleingenaar waar Koko staat vind het wat vreemd omdat ze daar ook land hebben maar ik vind het belangrijk dat ze in een groep staan en dat ook dag en nacht staan en niet apart in een box en dan een par uur per dag even luchten met zijn alle.

Dus nog een carpoeler OK dan! hihi

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 18:17

Spreken we gewoon met z'n allen bij de mac af. Blijven we slapen op de camping Knipoog

GEZELLIE!!! OK dan!

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:25

FYI:
Robyn en ik gaan de 29ste richting texel om onze lieve Rick te gaan bezoeken, hij is daar de 13e naartoe gegaan en vermaakt zich uitstekend.
wat we willen weten: gaan er nog meer mensen die kant op op deze dag?
misschien een kleine meeting? Haha!

[Edit SM; link verwijderd (commercieel)]

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:25

Ik ga de 17e naar de Eagles Ranch om mijn veulie te brengen Haha!

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:51

ik heb niet z'n goede ervaring met de Eagles Ranch ik heb er een veulen gekocht maar hij zag er erg verwaarloost uit het was dat ik hem ook via een ander heb gekocht en niet via hun zelf. anders had ik hem messchien wel niet gekocht. heb heb ook een veulen op texel staan maar niet bij de Eagles Ranch.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 10:01

Tja ze zitten af en toe wel onder de modder. Maar dat is logisch als ze overdag gewoon buiten lopen. Je kunt ook niet vewachten dat ze elke dag de veulens gaan borstelen. Ik zou het mij niet kunnen voorstellen dat hij ondervoedt was. Ze hebben 24uur per dag hooi, kuil of gras en krijgen in de winter een kilo brok bijgevoerd. De veulens zien er echt perfect uit en zijn heel vrolijk en levendig.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 03:39

echt onvoed was hij ook niet. maar hij liep wel half kruipel omdat hij hoefjes zo lang waren. en waar hij zu staat zit hij ook wel onder de rodder maar hij staat daar niet tot zijn knieen in de blubber. en dat vond ik ze daar we staan

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:09

texeenmaikey schreef:
ik heb niet z'n goede ervaring met de Eagles Ranch ik heb er een veulen gekocht maar hij zag er erg verwaarloost uit

Welk veulen heb jij gekocht dan? Er zijn namelijk nog helemaal niet zoveel veulens van dit jaar weg. De meeste gaan pas half januari naar hun nieuwe eigenaar. Ben dus erg benieuwd welk veulen jij hebt.
Ik kom zeker eens per maand op Texel bij de Eagles en ik heb het nog niet mee gemaakt dat mijn paard er verwaarloost uitzag. Wel onder de blubber, maar volgens mij zit het niet bij de stalling in begrepen dat hij gepoetst wordt.
Heb wel eens een meningsverschil gehad over wat ik lange hoeven vindt en wat zij lange hoeven vinden, maar dat is een persoonlijk verschil in inzicht.
Over het algemeen ben ik reuze tevreden over hoe mijn inmiddels jaarling daar gehuisvest is.

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:56

Ik ben zeer benieuwd wie er eind januari, begin februari weer naar texel gaan om hun jaarling of veulen te bezoeken. Wie weet kunnen we carpoolen in omgeving hilversum Haha!
Het gaat op dit moment even wat minder met Rickje, hij is namelijk gevallen / uitgegleden afgelopen vrijdag en heeft een hechtinkje in zijn linkervoorbeen, maar er word goed op gelet en hij is niet kreupel Schijnheilig woensdag a.s komt de DA weer om te kijken hoe het gaat en het verbandje te wisselen, gelukkig hebben ze het meteen gezien zodat ze binnen 3 uur konden hechten OK dan! ik kan niet anders zeggen dat ze daar zo super attend zijn met alles en ook werden we meteen gewaarschuwd door ze, dat er wat met hem gebeurd was, echt nee: ik heb helemaal niks negatiefs op de eaglesranch aan te merken! OK dan! ...
die arme schat moet nu alleen wel even apart in een boxje.... Verdrietig

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:05

hoi ik heb je Rick Zaterdag zien staan ja arme ziel we waren met zijn 4/en, en hebben hem lekker worteltjes gevoerd vond ie erg lekker.

Zelf heb ik Spirit weggehaald hij had enorm veel korsten wat heb erg zeer deed, ik dat regenschurft is en hij hoeste en snotterde zo erg wat maar niet over ging. Die plekken moesen goed behandeld worden volgens mijn dierenarts anders kon het gaan ontsteken en dan zijn we verder van huis. Hij had wel al antibiotica gehad van hun maar ik vond hem er nog niet erg fris bij staan dus heb ik heb zondag opgehaald omdat ik liever zelf hem wilde behandelen. Vandaag hoeste hij zo erg dat ikde dierenarts erbij heb gehaald en hij blijkt longontsteking te hebben. De korsten krijgen we nog uitslag over dat wordt onderzocht. Gelukkig is ie nu dichtbij en kan ik hem goed in de gaten houden ben wel geschrokken en blij dat ik naar mijn inpulsieve moederkloek gevoel heb geluisterd

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:36

o jeetje, das niet leuk beterschap....
Ik besef nu dat texel toch wel heel erg ver is als je wilt kijken hoe het met je kind gaat Huilen maarja, naar mijn ideee is hij echt nogsteeds in zeer goede handen...
hoelang heb je bij de eagles ranch gestaan dan? en ga je spirit nog wel terugbrengen nadat hij weer opgeknapt is?

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:40

hij heeft er 3 maanden gestaan en nee ik breng hem niet meer terug ik heb geregeld dat ie van de zomer hier in een veulengroep van 7 kan lopen.

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:32

O jammer.... kan hij dan wel lekker buiten opgroeien tot die tijd met kameraadjes?
Gewoon omdat je daar geen vertrouwen meer hebt? Of zijn er echt meer mensen met zulke ervaringen? Verward

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:39

ja al die 7 veulens daar staat ie nu al bij , Althans nu nog niet omdat ie eerst moet aansterken en hij mag even een tijdje niet naar buiten voor die plekken maar hij heeft al met hun gelopen toen ie geboren werd maar ik heb voor Texel gekozen omdat zij 1 grote box hebben en hier staat ze ieder apart en overdag lopen ze in de bak met zijn alle een paar uur. Bovendien wilde ik dat ie goed in 1 keer afgespeend werd en niet nog een paar dagen naar ze moeder en zijn moeder terug staat te schreeuwen.
Er zijn hier in de buurt nog meer opfok adressen maar texel koos ik omdat daar ook een aantal staan die ik ken dus dat vond ik wel zo leuk.

Nu ben ik blij dat ie terug is en blijft

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:51

Maar.... gaat er voor de rest helemaal niemand zijn kind opzoeken dan op texel Verward Toen dit topic geopend werd, waren er o zoveel reacties....
Allemaal daar weggehaald? nee toch? Haha!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:00

Tuurlijk wel! Shane staat er ook en daar ga ik gemiddeld eens in de maand bij op bezoek!

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:04

Mac schreef:
Tuurlijk wel! Shane staat er ook en daar ga ik gemiddeld eens in de maand bij op bezoek!


Okee, gelukkig! Shane ken ik volgens mij wel! Das toch Rick's lookalike! (of andersom natuurlijk) Haha!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:09

yesta"]
[quote="Mac schreef:
Tuurlijk wel! Shane staat er ook en daar ga ik gemiddeld eens in de maand bij op bezoek!


Okee, gelukkig! Shane ken ik volgens mij wel! Das toch Rick's lookalike! (of andersom natuurlijk) Haha!
[/quote]
Ja precies! Koffievosje met bles en twee witte achterbeentjes!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:27

Wat ik me afvraag; staan die veulens daar alleen tussen andere veulens? of staan er ook oudere paarden tussen? En wat is voor jullie de reden geweest om dat zo te doen en voor hoelang?
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 14-01-04 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:34

gera schreef:
Mocht mijn toekomstige paardje daar komen te staan, dan kunnen we contact opnemen, want ik kom toch zowat langs Hilversum als ik naar Den Helder moet..
Handig dit, ik zie het al helemaal zitten. Echt gezellig!!!!!! *LOL*
*en nu dat paard nog* Haha!

Ga je nog een veulen kopen dan?? Verward

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:38

Vera: haar post is van augustus of zo Lachen

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:44

Sugarmiss schreef:
Vera: haar post is van augustus of zo Lachen

Whoehahahahaha!!! *LOL*
Vond het al zo typisch Haha! ....ahum...... Bloos

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:07

sflj schreef:
Wat ik me afvraag; staan die veulens daar alleen tussen andere veulens? of staan er ook oudere paarden tussen? En wat is voor jullie de reden geweest om dat zo te doen en voor hoelang?


Er is nu 1 groep met 23 veulens en Rick blijft op texel tot hij 2 1/2 is...
ik weet eigenlijk niet wanneer hij bij de jaarlingen ingedeeld word Verward
zowieso kun je je paard daar laten tot hij oud en sterk genoeg is om ingereden te worden. desnoods (indien hengst) ook meteen te laten ruinen met de rest van de groep, zodat je eenmaal thuis dat gedoe niet hebt Knipoog