Voor Marg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 12:31

Hallo Marg, ik heb inzake "joggen" een heel antwoord voor je gemaakt (zie onder in de lijst). Je hebt er niet op gereageerd..... ik ben erg benieuwd of je er wat aan hebt gehad.
Irene

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:03

Hoi Irene,
Leuk dat je wilt weten of ik er wat aan had? De manier die jij beschreef was mij al bekend en zou ik zeker toe passen op andere paarden. Hij kwam mij goed en duidelijk over en begrijp je bedoeling. Nou is Teddy blijkbaar een beetje vreemd, hahaha, ik zal het even toelichten. Hoe zwaarder je gaat zitten bij teddy hoe harder meneer gaat rennen en hoe hoger hij zijn hoofd plaatst. In de tijd dat wij dressuur reden konden wij alleen doorzitten als hij volkomen onstpannen was, dede wij dit eerder dan was dit volkomen paniek bij Teddy en was je alles wat je bereikt had weer kwijt. Onze onvergang draf stap werd dan ook gereden op het langzamer lichtrijden en daarom kwam hij terug. Voor de galop even zitten en dan hulpen geven. Teddy is nu rustiger dus gaat het zitten beter en accepteerd hij het beter.

Nu komt het andere probleem. Teddy loopt eigenlijk beter op de volte dan rechtuit. Vaak gaan wij juist voltewerk rijden om hem rustig en onspannen te krijgen. Zodra je rechtuit gaat maakt hij vaart en hoofdomhoog, zodra je de volte (eigenlijk circel) pakt gaat dat koppie meteen in de onspannen houding en gaat het tempo omlaag. NAarmate je langer rijdt kan je langer rechtdoor rijden om de rust te bewaren.

Snap je het nog een beetje? Dus zwaarder zitten is geen oplossing en een volte ook niet omdat dit hem juist rust en onspanning geeft ipv "straf".

Ik hou je op de hoogte,

groetjes Marga

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:11

Hoi, ik lees net je andere berichtje,
hahaha teddy is echt anders,
ook hard draven vindt hij niet erg, ook niet als het keihard is! (hij kan rengalop in draf bijhouden als het moet!)
Hij wordt uiteindelijk wel moe, maar of hij dan nog de link legt tussen het langzame draven of hard werken? Denk jij van wel?
Een paard onthoudt toch maar een x aantal seconden waarvoor hij iets doet?
ALs ik zeg hij wordt wel moe spreek ik niet over 10 min. hard draven maar echt meer dan 3/4 uur hard draven. (heb het wel eens geprobeerd, ook in de galop!)
wat denk je?
is er nog hoop voor ons??

MArga

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 01:57

Marg heb je Teddy wel es laten onderzoeken? Het klinkt alsof hij een rugprobleem zou kunnen hebben. Misschien moet je Vera met de bioscan eens laten komen?
Succes in ieder geval Lachen