BELACHELIJK!!!! (DA en chippen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

BELACHELIJK!!!! (DA en chippen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:36

Ik krijg net een brief van onze DA waarin staat dat zij vanuit Brussel verplicht worden om alleen paarden te behandelen die gechipt zijn.
Theoretisch mag mijn DA mijn paard niet meer behandelen want hij is niet gechipt Boos!

Voor 31 december heb ik alles afgezocht en gelezen over de verplichting van het chippen en deze achterlijke regel ben ik echt nergens tegen gekomen.
Ik heb keurig een paspoort aangevraagd maar ben principieel tegen chippen. Ik vind het bizar dat wij vanuit de overheid verplicht worden om een lichaamsvreemd item in onze paarden te stoppen terwijl wij zelf opdraaien voor eventuele gevolgen.

Tot 2007 is het niet verplicht om te chippen en ik hoopte dat er in de tussentijd wel een andere oplossing zou komen. Nu blijkt dus dat je paard niet behandeld wordt als ik niet chip Stoom uit je oren

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:49

Een paard is een die bestemd voor humane consumptie, een slachtdier dus. Dit betekent dat deze dieren alleen mogen worden behandeld met medicijnen waarvan aangetoond is hoelang ze in een dier blijven zitten, etc. Deze beperkte medicijnen zijn veel duurder dan het veel bredere scala aan medicijnen waarmee ze je paard feitelijk kunnen behandelen.
Door aan tegeven bij het chippen (registreren) dat het om een gezelschapsdier gaat, komt je paard niet voor consumptie in aanmerking en kunnen ze ze behandelen met andere medicijnen. Scheve mond

Dat is de hele reden....... Boos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:54

Cassidy schreef:
Maar het moet toch mogelijk zijn om een paard aan een paspoort te helpen zonder dat daar die !@#$% chip aan vast zit?

Je kunt gewoon een paspoort aanvragen bij de Holstud, heb ik ook gedaan, voor 31 december en ik kreeg het gewoon thuisgestuurd.

Dat paspoort is wel verplicht maar dat CHIPPEN, gggrrrrrrr. Ik vind het belachelijk!!!!!!!! >;)

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:55

Mac schreef:
Dus een DA besluit dan niet te behandelen, vanwege het ontbreken van een chip??? Belachelijk!! Dat gaat toch compleet in tegen zijn beroepsverplichting??

Nee, hij behandeld weldegelijk maar jenst er eerst een chip in.
Of na de behandeling, als het spoed zou zijn.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:57

Nanouk schreef:
Nou da's dan weer lekker Vera! Hebben ze zeker de hele database afgezocht naar paarden zonder chip en die een brief gestuurd!?
Tot wanneer zouden ze Digger dan gaan behandelen zonder chip?
Of moet je hem meteen de eerstkomende keer (waarschijnlijk inenten in februari) laten chippen?
Nou ik vind het ook te idioot voor woorden dat ze je dat willen verplichten.(ja mijn Bailey was al gechipt dat ik hem kocht maar anders had ik het hoogst waarschijnlijk ook niet gedaan)

Ze behandelen dus niet meer zonder chip maar doen het meteen.
Ik kan alleen NERGENS vinden waar staat dat DA dit verplicht zijn, helemaal nergens.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:59

Cassidy, als je even de zoekfunctie van Bokt gebruikt over chippen in het westernforum, dan kom je vanzelf het adres van de Holstud tegen.
Je moet een tweezijdige kopie maken van je papier en 20 euro overmaken op hun rekening en dan krijg je een paspoort.
Maar dit moest je VOOR 31 december doen anders kon je alleen nog een paspoort krijgen MET een chip.
Ik zou ze even bellen dus om te vragen of ze het nog zonder chip doen....

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 15:03

Nanouk schreef:
Op zoek naar een nieuwe DA die het wel zonder (chip) doet?

Nee, we hebbe neen hele goede arts, ik heb Peter of Mark nog niet gesproken maar ik snap er niks van Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 18:11

Mag je dat eigenlijk zelf ik je paspoort schrijven?? Dat kan ik dus ook nergens vinden....... Cool

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 22:31

Sugarmiss schreef:
Klopt, ik had gevraagd mij per mail te laten weten hoe en hoeveel ik moest storten. Niks gehoord dus. Toen ik belde wist hij meteen waar het aan schortte. Wegens drukte hadden ze extra mensen gehad om de paspoorten te maken, maar de 'randdingen' waren blijven liggen.
Ik heb nu gegiroteld en ik verwacht zo morgen of zo.
Ik kan je giro etc. PB'en.

Maar je hebt geen chip??

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 10:53

Ik heb een bezwaarschrift aangetekend gestuurd naar de KNHS. Digger moet toch een DNA registratie dus die kosten ben ik toch al kwijt.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 18:18

Zoals je kunt lezen in het stuk van de PVE; een paard, pony en ezel.
Of je nu een Shet of een Fries of een vuilnisbak hebt........

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers