Waarom nou die strijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Waarom nou die strijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 00:01

Het onderwerp zegt het al "Waarom nou die strijd"?

Het is altijd van jij lest bij A en die is niet goed want ik les bij B. De ander zegt vervolgens weer van ik les bij C en die is beter dan B.

Waarom kunnen we gewoon niet de met zijn allen de westernsport promoten? Waarom altijd het gezanik en gezeur? Waarom altijd het beter willen wezen als anderen? Waarom het afkraken op iemands keuze?

Ja sorry hoor maar wordt er een beetje moe van! Ik rij western met veel plezier en wil ook met veel plezier het western sport promoten, maar als er zo'n strijd is tussen iedereen dan heb ik er weinig zin in.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:09

niet iedereen heeft dezelfde manier van rijden en ook niet iedere lesgever heeft dezelfde manier van lesgeven.
helemaal niet erg.
zoek iemand uit waar jij je prettig bij voelt.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 00:21

Kijk die heb ik ook maar ik merk ook hier op Bokt heel veel strijd is omdat er iemand bij Madepolder lest! Als iemand zijn mening heeft over madepolder okey. Maar je hoeft het niet de grond in te boren. Ik rij niet bij Madepolder en ook niet bij Henk van Amstel. Maar ik vind dit ook erg storend!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:11

In het betreffende topic zijn de negatieve reacties over die stal verwijdert. Er zijn dus duidelijk meer mensen die dit storend vinden (mezelf inbegrepen)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 02:34

tja dat heb je in elke tak van de paardensport... bij dresuur netzo goed.. tis erg jammer, maar blijkbaar schijnt het te horen bij het paarden gebeuren..

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 02:43

Inderdaad Waterkippie. Het schijnt er bij te horen maar ik vraag me af waarom? En weet dat het in het Dressuur ook gebeurt maar dat staat al in de picture

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 04:28

Ik vind het ook jammer dat het gebeurt.
Het komt de sfeer op wedstrijden ook niet ten goede..
Maar ja, het schijnt menselijk te zijn Verward

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 08:39

Er zijn ook trainers tegen wie je niet hoeft te zeggen bij wie je lest of les hebt gehad. En de leerlingen zullen dit snel overnemen, dus dan zou daar ook al e.e.a. moeten veranderen.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 08:50

het is niet alleen met de lessen ,maar met alles wat met westernriding te
maken heeft. mijn mening is, geef elkaar de ruimte en probeer met elkaar
de westernsport (voor de lol of top sport) op een goed niveau
te brengen,ik denk dat iedereen daarmee gebaat is.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 08:54

Muijs schreef:
het is niet alleen met de lessen ,maar met alles wat met westernriding te
maken heeft. mijn mening is, geef elkaar de ruimte en probeer met elkaar
de westernsport (voor de lol of top sport) op een goed niveau
te brengen,ik denk dat iedereen daarmee gebaat is.

OK dan!

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 09:16

dank je ! lees verder in andere rubrieken .

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 09:40

Lachen Daarom beschouw ik mijzelf niet als westernruiter, dressuurruiter, recreatieruiter, freestyle ruiter of wat dan ook. Ik rijd gewoon paard Knipoog
Maar jammer is het wel.
( en heel eerlijk gezegd heb ik bij het boktkamp pas écht het idee gehad dat je daar echt kon zijn zoals je bent )

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:05

wij willen daar graag toe bijdragen,om dat dan ook zonder problemen te doen.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 15:14

Kijk nu lijkt iedereen wel kort van stof. Maar in andere diverse topics wordt er hevig gediscusseerd over bepaalde mensen en over bepaalde paarden.
En daar kan ik niet tegen iedereen doet zijn best om de sport te promoten. Al is het op een tinker of op een fjord dat maakt niet uit!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:45

cornelie schreef:
:-) Daarom beschouw ik mijzelf niet als westernruiter, dressuurruiter, recreatieruiter, freestyle ruiter of wat dan ook. Ik rijd gewoon paard

Dat heb ik nou ook,moet iedere keer weer uitleggen dat een westernzadel voor mij niet betekend dat ik een bepaalde westernstijl moet rijden.
Mijn paard is engels beleerd en raakt helemaal van slag als ik haar anders wil rijden,ze snapt het niet en zweet zich te pletter.
Nu heb ik dus besloten om met westernzadel engelse stijl te rijden,dat is blijkbaar zo vreemd.Maar het gaat er toch om dat paard en ruiter zich prettig voelen.
Ik combineer alles wat ik goed vind van de verschillende instructeurs en ga niet beginnen over wie wel of niet goed is,zolang ze een paard maar niet beschadigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:54

Chantalleke schreef:
Het is altijd van jij lest bij A en die is niet goed want ik les bij B. De ander zegt vervolgens weer van ik les bij C en die is beter dan B.


Misschien ligt dat dan toch ook een beetje aan het gezelschap waarin je verkeert hoor Chantalleke, want ik heb daar persoonlijk totaal geen last van.
Nou zal het mij ook totaal worst zijn bij wie iemand lest, als dat maar niet betekent dat ik ook bij die personen moet lessen Haha!
Iedereen moet gewoon goed voor zichzelf kijken bij wie hij zich thuisvoelt. Derhalve moet je ook niet naar iemands reputatie kijken, maar ZELF een mening gaan vormen. Voor ik bv bij m'n laatste instructeur ging lessen, heb ik daar uuuuuren langs de bak gezeten, kijken naar hoe hij zelf reed en met de dieren omging, hoe z'n vrouw reed, z'n pension- en lesklanten etc etc.
Ga gewoon niet over 1 nacht ijs, en pik van iedereen lekker datgene mee waar je wat mee kan, en gooi de rest weg. 't Is eigenlijk zo simpel.

Ik begin volgende week met een nieuwe instructrice: een Z+dressuurmiep, die als opdracht krijgt om onze galoppades en wissels te verbeteren/verfijnen/bevestigen. Zij heeft zelf bij meerdere paarden de wissels, ook de Eners, erin gereden, en dus heb ik haar benaderd om mij specifiek op dit onderdeel te gaan begeleiden.

Commentaar daarop? Hmmmm, nog van niemand gehoord. Misschien na dit stukje wel Haha! maar dat zou me verbazen....

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 15:42

Sonja"]
[quote="Chantalleke schreef:
Het is altijd van jij lest bij A en die is niet goed want ik les bij B. De ander zegt vervolgens weer van ik les bij C en die is beter dan B.


Misschien ligt dat dan toch ook een beetje aan het gezelschap waarin je verkeert hoor Chantalleke, want ik heb daar persoonlijk totaal geen last van.
[/quote]

Bij ons is er absoluut geen strijd van hoe of wat! Maar je leest het op internet waaronder ook Bokt. EN ik vraag me af waarom er dan zo tegenin gegaan moet worden omdat er iemand bij een in meerdere ogen "Verkeerd"persoon lest. Maar bij ons kan het normaal gaan. Dus waarom bij anderen dan niet!

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:28

Dat gezanik en gezeur is één van de redenen waarom ik al 2 maanden niet op bokt ben geweest. Ik vind het jammer om te lezen er nu nog zo'n onenigheid is. Jammer dat er zo 'geruziet' wordt, want zo jaag je wel mensen weg...

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:29

Ik lieg. Ik ben hier ongeveer een maandje niet meer op bokt geweest. (niet dat dat uitmaakt, maar toch)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 02:01

LisetteSugar schreef:
Ik lieg. Ik ben hier ongeveer een maandje niet meer op bokt geweest. (niet dat dat uitmaakt, maar toch)


En ik vraag me eigen af waarom die ruzie's maar ik krijg er niet echt antwoord op. Jammer

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:31

Er zijn drie groepen mensen, ten 1e zei die het alleen maar doen om het geld, 2e zei die eerlijk een boterham proberen te verdienen.en zei die van paarden houden en hun geld elders verdienen,en dat gaat vaak niet door een deur.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:19

misschien je deur wat breder maken

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:12

Mijn deur is breed genoeg.en staat altijd en voor iedereen open

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:06

nou , dan moeten alleen al doe andere deuren nog maar Haha! Knipoog

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:33

misschien iets menselijks,misschien iets paardenmensenlijks,maar het is vaker zo dat de een de ander het licht niet in de ogen gunt.
Als ieder nu zelf probeert om geen of weinig negatieve dingen over anderen te zeggen of je degene wel of niet persoonlijk kent maakt niet uit,dan zal het wel wat gezelliger worden.Neem dus zelf deze verantwoording.
Sommigen dingen moet je nu eenmaal alleen denken en niet van de daken schreeuwen.
Tja,en doe je het voor het geld,uit paardenliefde???Ik denk dat iedereen die met paarden te doen heeft of paarden bezit z'n best doet om zo goed mogelijk voor het dier te zorgen en er mee om te gaan.Met deze instelling zal het ook al wat gezelliger worden onder mekaar.Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je blind moet zijn voor excessen.