week gekoot ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paintgek
Berichten: 174
Geregistreerd: 05-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 15:18

Verward
mijn jonge paint merrie(geb.january2001)staat nogal erg "doorgezakt" op haar voorbenen = week gekoot.
wie heeft hier ervaring mee en hoe is het het best behandelen ?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 16:08

Dat komt vanzelf goed hoor. Het is een jong beestje dus ontwikkelt het zich nog.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:39

Als je veulen al van januari is dan zou ze nu niet meer zou doorgezakt mogen zijn, dat is alleen de eerste weken maar.
Staat ze niet in een te zware bak (zand) als ze buiten loopt?? Dat wil ook wel eens een reden zijn.

Wat vind een hoefsmid/DA er van?
Zet dit item ook eens onder 'medisch'.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:27

Hallo,
wat Sugar Miss zegt is ook mijn ervaring, het zou dan nu al weg "gegroeid" moeten zijn. Ik denk het enige wat misschien & eventueel nog wat kan helpen, is zorgen voor een goede "opfok", dus lekker de wei in, veel bewegingsruimte (sterk worden), in combinatie met goed voer (= zéér belangrijk !!!) en een goeie hoefsmid en met een goeie hoefsmid bedoel ik een hoefsmid die niet koste wat het kost het probleem "even" zal verhelpen, maar iemand die de "voetas" in de gaten houdt en je veulen de komende tijd hierin zal begeleiden (en dat kan wel een jaar of langer duren voordat je evt. resultaat ziet).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt... veel succes
groetjes Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:41

Geen crossposts AUB. Dit bericht was zowel op Western, Medisch als Fokkerij/Afstamming geplaatst Boos!

Volgende keer een topic aub op 1 forum plaatsen en aub ook geen zinnen helemaal in hoofdletters tiepen. DAARDOOR LIJKT HET NAMELIJK OF JE SCHREEUWT en dat is dus niet echt netjes.

Zie verder:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 28&forum=3