Tanden trekken of myler verkopen........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Tanden trekken of myler verkopen........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 07:56

Heb ik weer Boos! Gisteren is na lang wachten eindelijk mijn Myler comfort snaffle uit amerika gearriveerd. Blij als een klein kind ik naar stal
Past dat ding niet!! Op zich was de maat goed maar ik dacht, goh wat doet ie nou Bloos! Hij liep maar te knagen. Dus maar even in zijn kwekje gekeken. Blijkt dus dat een paard ook aan de bovenkant wolfstanden kan hebben Blond en die zitten dan dus in de weg.
Ik rijd nu altijd met een K&K ultra aurigan dubbelgebroken bustrens met 45 graden gedraaid mondstuk. Het voordeel hiervan is dat het niet in gehemelte of tong prikt. Dit is bij de myler ook maar hierbij is nog een extra voordeel, namelijk dat het ook geen notenkrakereffect geeft. Het bit buigt dus iets naar voren. En net dát stukje zit tegen pride zijn tanden aan. Met een gewoon bit heeft hij hier dus geen last van. Is er ook maar iemand van jullie die dit ook heeft? Tanden laten trekken zou ook kunnen maar om nou een paard passend te maken aan een bit.......
Nou ja, uhm, iemand nog een myler kopen? Boos! Boos!



cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 09:49

Tanden trekken doe ik dus echt niet Lachen Ik ga nog maar eens een keer heeeeeel goed passen (gisteren ook wat haast) en kijken of ik nog wat met de hoogte kan doen. Maar ja, het moet ook geen lachebekkie worden natuurlijk Knipoog Maar het viel mij wel op hoe makkelijk op zich zo'n bit in de mond ligt en ook lekker past. Ik vind het een geweldig bit. Binnenkort komt er en DA op stal dus dan kan ik ook eens e.e.a. vragen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 10:14

Brul maar niet te hard. Ik wil nog weleens wat advies vragen aan bv een gewone huisarts, en dat zijn ze inmiddels ook gewend Lachen
Maar van een gewoon bit heeft hij geen last, vandaar dat het mij nog nooit eerder was opgevallen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 11:01

Maar eerlijk waar, ik vind het superdingen in het echie. Lijken mij ook zeer prettig voor het paard. Ook via ebay gekocht ? Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 11:14

Maar ook laten trekken omdat er toevallig 1 type snaffle niet past?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 11:28

Het is niet zozeer dat pride er last van zou hebben, maar ik Lachen Maar ja, hij is wat dat betreft stoerder dan ik ( heb zelfs ooit een da gevraagd of mijn paard wel pijn voelt). Maar om nu iets weg te laten halen waar hij in principe geen last van heeft?? (dat bit heb ik nu ook vera) En hoe gaat dat, hoe lang is alles nog wat gevoelig na het trekken en zit daar dan eigenlijk nog een lange wortel aan? Het is toch in principe maar een klein dopje toch??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 11:45

Nou ja, dat bitje heb ik nu ook. Maar misschien is het dan toch maar beter om ze te laten verwijderen. Want er schiet mij ineens te binnen dat op alle andere bitten ook altijd krassen staan. Misschien ligt dat dan ook minder goed dan ik dacht. Maar als het maar een doppie is dan durf ik het wel Knipoog Bedankt voor alle info en meedenken in elk geval Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 11:48

Ik heb ook nog al mijn verstandskiezen (nu het verstand nog) en daarbij is het inderdaad ook niet nodig om ze te trekken. Nou ja, vanmiddag maar even álle bitten passen en goed bekijken en dan maar zien wat ik verder ermee doe. Pride heeft nu winterrust dus een paar dagen niet rijden is geen enkel probleem.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 12:14

Bedankt Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 17:35

Steaming schreef:
Cornelie.

Wat is de reden dat je je Myler uit Amerika hebt over laten komen??

The Oregon Trail Tack Store in Eesergroen heeft dit merk ook al enige jaren in hun assortiment.

Hans en Monique hebben al heel wat jaren ervaring met deze bitten, zij kunnen je vast en zeker advies geven.

Tja, ik ben lui Haha! Op ebay kan ik vanaf de bank met mijn laptopje op schoot lekker shoppen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 10:49

Dat is het punt waarschijnlijk (maar ik moet nog steeds een keer heeeeeeeeeel goed even kijken). Met een gewone trens heeft pride nergens last van. Alleen die myler buigt naar voren en dan heeft hij er wel last van. Maar als het bit echt niet past doe ik het wel weg, ik ga toch maar niet zomaar tanden laten trekken omdat een type snaffle anders niet past.
( de maat is 5" = 12,7 cm maar omdat het rond loopt lijkt het wel wat breder)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 11:35

Nou, die maatvoering snap ik dus echt niet. Er bungelt een kaartje aan dat het 5" is maar als ik het nameet kom ik op 14,2 cm uit??????? Meten die lui anders ofzo Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 19:52

Deze heb ik met O-ringen http://www.toklat.com/myler/dressage.html

Van de FEI mag ik er wel mee rijden maar van de KNHS niet, dus tja, ook dat wordt het waarschijnlijk niet Boos!

Nou, vandaag had ik dus geen haast en kon ik alles uitgebreid gaan bekijken. Maar o,o, hoe Blond kan een mens zich voelen Boos! Toen ik haast had had ik alleen aan de linkerkant gekeken en daar lijkt alles redelijk te passen. Tussen bit (ongeacht welk bit) en tand zit nog ong 8 mm MAAR.... ik had nu ook tijd om aan de rechterkant te kijken en daar schrok ik toch wel van. Die tand zit dus, ongeacht welk bit, continu tegen het bit aan!! Verklaard ook wel een aantal dingen die ik tijdens het rijden tegenkwam maar ik moet dus echt maandag de DA bellen. Maar ja, weer wat geleerd. Flying high, via ebay heb je binnen 10 dagen zo'n bit in huis voor een zeer leuke prijs

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 20:00

Yep, maar van de FEI mag het officieel wel. De KNHS valt wel onder de FEI maar dat maakt nog niet veel uit. Maar ik denk dat in de toekomst ook e.e.a. nog wel aangepast zal gaan worden.
O, ik wist niet dat er ook nog verschil zat in die snaffles onderling.
En ja, hij moet dus echt onder het mes helaas. Ik heb daar zelf altijd zo'n hekel aan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 20:10

Aha, dan zijn waarschijnlijk haaktanden ja. Op mijn vorige stal kwam standaard 1 x per jaar een tandarts en dan werd ook van elk paard een kaart bijgehouden etc. In principe heb ik daar zeker wel vertrouwen in maar je hoort gewoon ook nog genoeg van die indianenverhalen over tandartsen. Hier in de buurt zit een praktijk met een speciale paardenarts in dienst dus ik ga die in elk geval even telefonisch wat vragen stellen. Maar als deze haaktand afgeknipt en rondgevijlt zou worden dan ligt het bit er toch nog steeds op/tegenaan? Of is dat toch al voldoende?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 15:00

Hihi, ik heb met jackie inderdaad een afspraak staan voor 2 januari Lachen Ik zal mijn digi dan wel meenemen Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 10:31

Gewoon naar www.ebay.com gaan. Aanmelden en bieden maar Lachen Het aanmelden kan ook op www.ebay.nl , dit is misschien wel zo makkelijk omdat dan alles in het nederlands vermeld staat. Als je bij ebay naar sports, en dan naar equestrian gaat kom je heeeeeeeeel veel paardenspullen tegen. Of zoeken op bv Myler of wat je dan ook maar zoekt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 13:00

Nou, nog erger. Je zou er bijna een sticky van maken, er wordt best vaak naar gevraagd Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 20:09

Jaaaaaaaaaaaa, vandaag was het dan eindelijk zover, jackie (de bokt tandarts) is langsgeweest voor pride. Het was iets slechter dan ik dacht maar hij leeft nog wel hoor Knipoog Maar ik dacht al dat hij ook niet zo'n groot kwekje had en dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Een myler zal toch wel lastig gaan worden. Maarre, jackie is helemaal toppie!! Gewoon normaal, rustig en je kan alles vragen en voelen. Over een half jaartje mag ze weer komen Lachen
En dan mag over 2 weken pride weer aan de slag, dan heeft hij 7 weken winterrust gehad, een nieuw aangemeten zadel, zijn tandjes gedaan en zijn magnesiumtekort is weer aangevuld.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 20:47

Uhm, je hebt het over PRIDE Lachen Af en toe vond hij het heeeeeerlijk dat gevijl, kwekje naar voren en genieten maar. Af en toe vond hij het niet zo interessant,........ he, een raam.............hmm, mooi plafond............... wow, ik zie mijn staart. Af en toe had hij een klein hartje, nee pride je kan niet met je neus onder mijn jas, maar mama, ik ben zo zielig......
Pride dus Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers