Aanpassen van een westernzadeltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 10:03

Ik heb voor mijn pony een westernzadeltje in leen om uit te proberen. Ik rijd zelf geen western en weet dus niet waar ik op moet letten bij het aanpassen van zo'n zadeltje. De boom van zo'n zadel is helemaal dicht, op welke manier komt dan de schoft vrij te liggen? Het lijkt nl. dat de boom nogal drukt, er is geen ruimte meer over. Of is dat normaal??? Verward
Wie kan mij wat tips geven want ik wil het graag kopen maar dan moet het wel goed passen.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 10:22

Lijkt me niet normaal. een zadel moet altijd vrij van de schoft liggen en mag ook niet op de schouders knellen. Heb je niemand in de buurt die er meer van weet en die er eens naar kan kijken?

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:02

Er zijn speciale pads te krijgen waarbij het stukje bij de schoft in uitgesneden, dit is voor paarden met een hogere schoft. De meeste Quarters hebben weinig schoft, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ook zijn er pads met een stukje uitgesneden bij de schoft en een extra verdikking aan de voorzijde, hierdoor komt het zadel iets hoger te liggen. ik had zelf een Quarter met een vrij hoge schoft, en zo een pad werkte perfect. Ieder zadel kon erop zonder dat het op deschoft drukte
Succes....

jewle
Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:48

Je moet je hand van voren onder het zadel kunnen krijgen ik zou voor de zekerheid naar iemand toegaan die dat even bekijkt, anders krijg je drukplekken. succes