vraagje van een niet westernruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

vraagje van een niet westernruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 14:36

Hallo,

Ik rijd zelf geen western maar zie wel altijd van die geweldige beenbeschermers voor westernpaarden op shows e.d. Kan iemand mij vertellen waar deze te koop zijn en wat aan de raden is om te gebruiken?

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:37

Kijk eens bovenin Western bij 'Shops', daar staan de nodige winkels met hun aanbiedingen en prijzen.

De meest bekende zijn de Professional Choice. je hebt ze in 3in1 beenbeschermers en ook gekoppeld met hoefbeschermers.

De werking en voor- en tegens laat ik graag over aan de mensen die ze gebruiken.

(Dus geen sluikreclame voor winkels Lachen )

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:42

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan waarvoor je ze wilt gebruiken. Lachen

=^.,.^=

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:44

Ja, eigenlijk nooit bij stil gestaan, ik zie nooit springruiters ermee rondrijden, terwijl ze wel peesbeschermers en schringschoentjes aandoen bij die paarden. Waarom dan niet die 3 in 1?? Iemand ervaring?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 14:56

Ik cross wel. Maar omdat mijn paard er groot/lomp en kramptrekker is, rijdt ik nu met 3 in 1 van Eskadron. Ik draag hierbij ook neoprene springschoenen. Voor mijn gevoel zijn deze zeker voor achter (ook wat te klein) niet zo stevig. Ik zoek dus iets wat nog beter beschermt. Ik heb al gekeken op de draverijen daar hebben ze ook van die extra beschermers, maar daar is moeilijk aan te komen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:10

Citaat:
Ik heb al gekeken op de draverijen daar hebben ze ook van die extra beschermers, maar daar is moeilijk aan te komen.


Op de drafbaan in Alkmaar is altijd zo'n standje met dravertuig, dus wellicht hebben hun van die beschermers.

Ook is er een internet site gericht op de verkoop van dravers spullen. Ik weet alleen de link even niet meer.