nog meer Brennas Cody veulens volgend jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

nog meer Brennas Cody veulens volgend jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 15:59

Hallo allemaal,

mijn merrie is in blijde verwachting van Brennas Cody. Zijn er nog meer mensen die hun (QH of niet QH) merrie door hem hebben laten dekken?
Hebben jullie al een breeding report gehad of ben ik de enige die er nog op zit te wachten?
Wanneer kun je normaliter een breeding report verwachten als je door een QH hebt laten dekken?

groetjes
ciska

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:22

De AQHA registration application wordt naar de hengsteneingenaar gestuurd.
Ik weet niet hoe zij dat verder afhandelen, kan alleen zeggen hoe ik het doe.

Ik geef de merriehouder een in Word gemaakt document als bewijs van de dekking (ondertekend door beide partijen)
Pas als het veulen geboren is, ga ik naar de merrie-eigenaar toe om het veulen te bewonderen èn de registration application in te vullen.
Zo kan er zo min mogelijk fout gaan, aangezien beide partijen hun handtekeningen hierop moeten zetten.

Ik zou als ik jouw was even bellen, maar ik verwacht dat de papieren netjes voor je klaarliggen als het veulen er eenmaal is.

Veel succes OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:41

Een breedings report krijg je niet, die stuurt de hengstenhouder naar de AQHA om het aantal merries op te geven die de hengst gedekt heeft.
Wel moet de eigeneer je een Breeder's Certificaat geven; een bewijs dat er een dekking heeft plaatsgevonden.

De veulenregistratieformulieren (registration application) worden ieder voorjaar naar de hengsteneigenaar gestuurd, voorbedrukt met naam van hengst en merrie en eigenaren.
De verdere verwerking is zoals LindaVV heeft getypt.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 11:56

Hoi, ik heb dus nog geen enkel bewijs gekregen dat mijn merrie door hem gedekt is. Geen enkele handtekening alleen een factuur voor het dekgeld. Wat nu als de hengsteneigenaar tegen een boom rijdt (niet te hopen voor hem maar je weet het niet...) dan kan ik mn veulentje niet laten registreren.
Hoe lang duurt dat normaal gesproken voordat je een breeders certificate krijgt? Hij moet toch het breeding report opsturen voor 1 november?

Zal de hengsteneigenaar eens bellen, maar wil eerst graag weten wat de normale procedure is zodat ik hem gericht vragen kan stellen. Volgens mij is dit ook zijn eerste QH hengst en weet ie ook nog niet de weg in AQHA-land.
Dus alle info is welkom.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:28

Als je al een rekenig hebt en daar staat de naam van de hengst op ben je al een eind op weg, dan heb je alleen nog de naam van de merrie en de datum erbij nodig.
Maar de hengsteneigenaar bellen kan nooit kwaad.
Citaat:
Hoe lang duurt dat normaal gesproken voordat je een breeders certificate krijgt?

Dit had je dus na de dekking (en betaling) meteen moeten krijgen.
Je hebt een goed punt door te stellen dat als hem iets overkomt (wat niemend hoopt natuurlijk) jij een probleem hebt als het op registratie van je veulen aankomt.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:10

iemand bij ons op stal heeft ook haar merrie (geen qh, maar huis-tuin-keuken--pony met zelfde kleur als cody), ben benieuwd wat eruit komt.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:35

Oh, hoe kom je aan een breeders certificate?? Wij hebben een dekking laten doen, een stallion report ingevuld, maar verder niets gehad.
Krijg je dat gelijk met je veulenregistratiebewijs?