Eternal Skip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Eternal Skip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:02

Zins 2 en een halfe week heb ik een eigen Quarter merrie van 2 1/2 jaar oud.

Maar ik heb haar dus gekocht zonder papieren. (iets fouts gegaan in Amerika. Als ik het goed heb begrepen)

Maar nou was ik wel nieuwschierig naar de haar vader.

Shamal (janet) die haar nu voor mij de basis aan het leren is. Is wel achter de naam van haar vader gekomen. Maar ik kan deze hengst dus nergens vinden.

Het kan misschien ook zo zijn dat het gewoon eigen fok is geweest. maar blijf toch nieuwschierig.

De naam van de Hengst is Eternal Skip. Het is een halter

En volgens mij is de naam van de moeder van mijn paardje Miss Star. maar dat wisten die mensen van waar ze vandaan komt niet zeker.

Maar kent iemand deze hengst??? En weet iemand misschien waar ik het beste kan zoeken.

Me paardje komt trouwens uit Belgie daar heb ik haar gekocht.

Groetjes shirley Vast bedankt. OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:39

Ik neem aan dat de vorige eigenaar van het paard toch wel weet wat de bloedlijnen zijn? Waar heb je je merrie gekocht, als ik het vragen mag?

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:45

Dat heb ik er in gezet. Ik heb haar in Belgie gekocht. Bij een manage. Dat paard was van de voorige eigenaar van die manage. En had daar nog twee Quarters staan in de verkoop. Begrijp je hem nog :lol:
Dus ik heb de officele eigenaar niet gezien. alleen de mensen van wie die manage nu is. Die denden de hele verkoop voor die man. En daarom wisten hun ook niet precies van hoe of wat.
Ze wisten alleen de naam van die hengst.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:55

Als je geen papieren bij je paard hebt is het puur 'hear-say' vwb de afkomst. Hoe weet je uberhaupt zeker dat het een Quarter is??

Mocht dit paard van Quarter-afkomst zijn dan zou ik het iig op HYPP laten testen.
Het geheel komt nogal dubieus over IMO.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 16:00

Omdat ik iemand bij me had. Die in deze brans zit. En die echt wel het verschil ziet tussen een hobbel paard en een Quarter. (sorry) Ja sorry hoor. Beetje rare vraag. Hoe weet ik nou of het wel een Quarter is. Ik weet gewoon 100% zeker dat het een Quarter is. En niet elk paard hoeft papieren te hebben. Er is in Amerika wat mis gegaan wat betreft de papieren. Als ik wou kon ik van de officele eigenaar. Een handtekening krijgen wat betreft het ras en zo. Maar aangezien ik niet zo kijk op een papiertje maakt mij dat niet zo veel uit. Waar het mij om gaat dat ik wel nieuweschierig ben naar haar vader. Want ik heb namelijk wel iets gevonden over Private Collection zijn opa is namelijk Eternal Skip. En ik wou dus weten of dat paard die Eternal Skip de vader van mijn paard kon zijn.

En het andere paard wat er bij stond had wel papieren.
En wij (Janet en Ik) denken dus dat mijn paard en dat paard wat er bij stond de zelfde ouders misschien hebben. Omdat ze gewoon heel veel op elkaar lijken. Kwa uiterlijk dan. Zelfde kleur zelfde hoofdje. Gewoon precies het zelfde. Die andere was dan een jaartje ouder.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 16:03

Ik zal ff een foto van haar hier neer zetten.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 16:06

dit is me meisie

Eternal Star

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:15

Ze heeft enkele duidelijke Quartertrekken dat zal ik niet ontkennen. Is ze drachtig?? (beetje dikke buik).
Ze doet me sterk denken aan het paard van Superroos.

Maar blijft een feit dat een Quarter zonder papieren niet meer is dan 'een paard'. Juist het papier geeft er de meerwaarde aan; qua wedstrijden, fokken etc. Als dat niet je doel is is er niets mis mee natuurlijk.

Maar juist omdat Quarters zonder papier vaak een 'achtergrond' hebben ben ik altijd erg voorzichtig, ik zou je dus toch aanraden om haar te laten testen op HYPP.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 16:21

Nee ze is niet drachtig. Ze is pas 2 1/2 jaar oud. Dus nog heel erg jong. Ze heeft voor ik haar kocht altijd op het land gestaan. Dus dit is echt een grasbuik. En haar vader is een Halter. Maar ze is al wat slanker hoor. Ze was nog dikker. Ze is altijd van de zelfde eigenaar geweest. Voor ik haar kocht. Dit is ook de eerste keer dat ze een zadel op heeft. En zoals ikal zij. Het maakt me dus helemaak niks uit. Of ze nou wel of geen papieren heeft. Het is voor mij voor de plezier. En gewoon lekker western met haar te rijden. en fokken hoeft voor mij ook niet echt. daar heb ik haar niet voor gekocht.

En die mensen van die manage. Moeten hun naam hoog te houden. (of hoe je dat ook schrijft) Het is een goed lopend manage in Belgie. Die vrouw daar die rijdt zelf hoog western wedstrijden.

Dus ik denk dat hun wel oppassen met wat ze verkopen.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:09

Ik ben het met SugarMiss eens.

Ook ik vind het wat dubieus als er een paard als Quarter verkocht wordt waar normaal gesproken papieren bijhoren en die zitten er niet bij.
Zeker omdat de waarde van het paard mede daardoor bepaald wordt.
Ik neem dus aan dat je niet te veel voor het paardje hebt betaald, in ieder gaval geen "Quarter met papier prijs", wat toch zo rond de 4000 à 5500 euro zou moeten liggen.

Een reden dat er geen papier bij zit, kan zijn dat één van de ouders al niet geregistreerd was. Maar (wat veel minder leuk is), het paard stamt af van een Impressive bloedlijn of is gestolen.

Begrijp me goed, het is geen aanval op jouw keuze en aankoop van dit paardje.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:14

Nee ik heb er zeker geen Quarter prijs voor betaald. En dat het gestolen is dat kan je al vast uitsluiten. Zoals ik al zij. de manage waar ze vandaan komt moet hun naam eer houden. Aangezien het een goed lopende manage is. Die heel erg bekend is daar. Maar wat ik ook al zij. het kan ook gewoon eigen fok geweest zijn. Bedoel die mensen zegen niet voor niks dat ik van de officele eigenaar een handtekening kan krijgen. Ik heb BV wel haar inentingsboekje. En daar staat precies in waarneer ze ingeent is en ontwormt. Oke dat zegt ook niet zo veel. maar het is wel vanaf haar geboorte bij gehouden. En misschien is een van haar ouders niet geregistreed. Dat kan allemaal zijn. Maar aangezien dat andere paard wat er bij stond en ook te koop was. Dus wel papieren heeft.

En zoals ik al zij. Die papieren intereseren me niks. Als ze papieren had. Had ik het niet eens gedaan.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:18

De moeder is dus waarschijnlijk drachtig naar Nederland/België gekomen zonder de juiste bijbehorende papieren.
Ik zal vanavond wel eens wat verder gaan zoeken voor je, maar het blijft giswerk natuurlijk.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:19

Dat kan ook zo zijn. Dat haar moeder zonder papieren naar België toe is gekomen. maar iedergeval bedankt.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:20

gefeliciteerd met je paardje, ze ziet er leuk uit! met of zonder papieren, dat maakt toch niet veel uit (vind ik) als ze maar gezond is en je er mee kan wat je wilt. Ik hoop voor je dat je de ouders nog kan achterhalen.
veel succes samen.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:22

Dankje wel. Nee gelukkig vindt ik het niet zo erg dat ze geen papieren heeft. Ze heeft een goud eerlijk karakter en ze is super lief. dat is wat er teld bij mij. Maar is ben gewoon nieuwschierig naar haar vader of moeder.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:23

shirley23 schreef:
Maar ik heb haar dus gekocht zonder papieren. (iets fouts gegaan in Amerika. Als ik het goed heb begrepen)

Toen ik deze zin las, dacht ik hetzelfde als alle mensen die hierboven wat geschreven hebben.
Dat zeggen ze nl. altijd als er iets niet klopt. Het wil natuurlijk niet zeggen dat jouw merrie niet klopt maar vaag is het wel. En maneges die hun naam op hebben te houden daar geloof ik niet zo in. het tegendeel is maar al te vaak bewezen.

Als je er zeker van wil zijn dat er niks is met je merrie zou ik het toch uitzoeken.
maar als je wilt weten of haar vader Eternal SKip is kun je DNA typing doen. Als alle inentingen zijn gedaan en ze staan ik het boekje dan moet je ook de eerste eigenaar kunnen opsporen. Die kan je vast wel helpen om alle twijfels weg te nemen.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:27

Ik kan zo die eerste eigenaar opzoeken. hij was namelijk de eerste eigenaar van die manage. En met die naam hoogte houden is zeker wel waar. Aangezien zij hoog rijdt in de westernsport en best bekend is.

Maar ik weet ook niet precies 100% zeker wat er nou mis is gegaan. Aangezien iemand anders voor mij vertaalde. Hun zijn namelijk Franstalig.

En de meeste paarden daar in belgie waar zei vandaan komt. Zijn gewoon voor de hobby omdat er gewoon niet genoeg geld is. En dan fokken ze meestal een of twee veulens om het weer te kunnen verkopen. Maar als zei iets ergs mee had gemaakt zo als gesloten. Dan stond ze niet binnen 2 min op de trailer lijkt me. Dat paardje heeft namelijk gewoon helemaal geen stress in haar lijf. Ze vertrouwd mensen. loopt zo de trailer in en uit.

En aangezien het bij stelen niet zo rustig gaat omdat ze zo snel mogelijk weg willen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:33

Ik denk dat er bedoeld werd dat de moeder gestolen zou kunnen zijn en dus drachtig zonder papieren hier beland is. Let wel ik zeg niet dat het zo is. Maar ik ben altijd huiverig voor Quarters zonder papier.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:34

Dan moet dat neer gezet worden. Want zo begrijp ik het niet.
maar het kan allemaal het is en blijft gissen allemaal.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:24

Sugarmiss schreef:
Maar ik ben altijd huiverig voor Quarters zonder papier.

ik nu ook. Huilen

" mijn quarter zonder papieren" bleek later ook gestolen te zijn .
nu zie ik hem elke grote wedstrijd rijden, met papieren.
en hij presteerd nog goed ook.
gelukkig is de huidige eigenaresse erg blij met hem, zodat hij niet de kans loopt om weer "gestolen" Bloos! te worden.

maar dat wil natuurlijk nit zeggen dat dit bij elke quarter zonder papieren zo is.
maar een hele "bekende wedstrijd ruiter" volkomen vertrouwen....... dat doe ik noooooooooooooooit meer. Misselijk