Hellup wat moet je aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MeLLieJ
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Monster

Hellup wat moet je aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 22:03

[/b]HeeY JuLLieJ Tong uitsteken .. ik had effe een vraagje *alwir Tong uitsteken * haha nou em..ik ga western rijden. Ik ga het in ieder geval proberen wegens mijn rug .. Daar heb ik eerder een onderwerp over geplaatst. Als je het niet probeert zal je het ook nooit weten is nu mijn motto dus ik ga het gewoon proberen maar weten jullie wat voor kleding ik aan moet? Paardrijbroek en cap of gewone broek en moet ik laarzen aan of chaps? Hellup!! Reageer please! *LOL* GrOetJuS vAn MeLLieJ..!!

pb-en kan natuurlijk ook!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:07

Ik zou gewoon lekker een rijbroek aan doen met chaps. Waarom het risiko lopen om je met een spijkerbroek open te rijden omdat je dat niet gewend bent.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:13

Precies
(Emma)

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:15

ik zou geen rijbroek aandoen, tenminste ik vind het niks want die dingen zijn meestal glad en de zitting van een westernzadel is best groot dus dan ga je zo schuiven ik zou een stretchspijkerbroek aan doen. die zitten echt lekker! en ik zou ook geen laarzen aandoen want je zit best anders in de beugels bij western ik zou gewoon timberlands of iets dergelijks aandoen.
of je een cap aan wilt doen moet je zelf weten. Je staat niet voor schut als je wel je cap op doet! het is juist verstandig! ik doe zelf geen cap op maar het is wat je zelf wil.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:20

De meeste westernzittingen zijn van suede, dus stroef Lachen

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:36

Ik rijd thuis altijd in een gehele engelse outfit. Dat wil zeggen een rijbroek met kunstlederen zitvlak (want mijn zadel is wel glad), rijlaarzen en een cap. Zelf vind ik dit het plezierigste rijden en het is voor mij op wedstrijden dan ook elke keer weer afzien, dat ik in een spijkerbroek moet rijden. (doorgereden knieën enz. ) Dus ik zou zeggen, gewoon rijden in de outfit die jij het lekkerste vindt zitten.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:37

Azhari schreef:
Zelf vind ik dit het plezierigste rijden en het is voor mij op wedstrijden dan ook elke keer weer afzien, dat ik in een spijkerbroek moet rijden. (doorgereden knieën enz.


Wat je eens kan uitproberen is om een panty onder je spijkerbroek te dragen.
Deze zit netjes aan je been en is lekker glad waardoor je spijkerbroek daar overheen glijd ipv over je vel.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:57

Heb ik geprobeert.... het hielp alleen helaas niet. Maar ik heb er niet zo heel veel last van, alleen rij ik daarom wel altijd thuis en les met rijbroek.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:24

Azhari schreef:
Zelf vind ik dit het plezierigste rijden en het is voor mij op wedstrijden dan ook elke keer weer afzien, dat ik in een spijkerbroek moet rijden. (doorgereden knieën enz. )


Misschien wordt het dan eens tijd dat je minder verkrampt gaat zitten? Haha!
Die doorgereden knieen ontstaan omdat je je been niet ontspant en je knieen aanknijpt. Laat iemand langs de kant je eens in de gaten houden. Je kunt er bijna zeker van zijn dat hij/zij zal zien dat je broekspijp, door het niet ontspannen zijn van je been, omhoog kruipt en dan gaat het mis.

Ik zou geen dressuur rijlaarzen aan doen.
Ik laat in elk geval niemand met van die laarzen op mijn zadel. Je poetst je het klaplazerus om die zwarte zooi weer van het leer af te krijgen Cool

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:53

Adrienne ik heb je gepbt, om er verder niet op in te gaan in dit topic.

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:58

hey melanie, als je geen chaps hebt mag je die van mij wel lenen...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:00

Misschien kun je dit beter IRL even opperen of per PB.
Want het topic is al wat ouder nl, dus misschien is het niet eens meer nodig.

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:14

owkey, sorry Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:20

Azhari schreef:
Heb ik geprobeert.... het hielp alleen helaas niet. Maar ik heb er niet zo heel veel last van, alleen rij ik daarom wel altijd thuis en les met rijbroek.


Ik heb zelf weleens gereden met van die kniesteunbandjes. Ik weet niet precies hoe je ze noemt, maar je kunt ze bij de drogist kopen, ze hebben ze van hansaplast en vaak ook van huismerk. Inmiddels heb ik ze niet meer nodig (ontspannender gaan zitten misschien?), maar heb ze nog altijd liggen voor wanneer ik een aantal onderdelen moet rijden op een wedstrijd oid. Dan wil ik dus echt NIET riskeren dat ik mijn knieën openrijd.

MeLLieJ
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:31

Heey Bedankt allemaal!! Luis als het ooit mag wil ik graag je chaps lenen..en als ik ze pas ghehe .. Baaj Baaj!! XxX MeLLieJ