evaluatie training leusden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:18

na de foto`s en commentaren gezien te hebben ben ik blij dat de mensen het naar hun zin hebben gehad, er zijn natuurlijk ook negatieve zaken die hun aandacht vragen, een van de opmerkingen van een aantal ruiters was dat met zoveel rijden in de bak, er mensen zijn die iets te weinig met andere rekening hielden met name met inhalen,en andere oefeningen ,ook werd de hoefslag een aantal malen bezet gehouden door gezellige kletsers,terwijl er nog gereden werd,ik was daar zelf ook schuldig aan,dit waren volgens mij de minpunten,zijn er meer dan hoor ik die wel.

verder verslag van de avond:

we zijn begonnen met het door elkaar rijden van de ruitersd dit met de bedoeling dat we naar elkaar zouden kijken en vragen stellen waarom de een zo deed en de ander weer anders ten opzichte van een bepaalde oefening,zo word er ook in amerika getraind zelfs met de beroemste trainers onderling,daarna heeft claudia uit breda een aantal rijders voor haar rekening genomen,die wat specifiek iets over pleasure wilde leren,andere gingen met mij mee de binnenbak in want die wilde hun paard meer laten wennen aan het binnenrijden met andere paarden,en als er vragen waren probeerde ik ze te helpen.,op dat moment kwam ook monique mertens binnen, en die was ook bereidt om er te zijn voor mensen met vragen.

helaas heb ik monique mertens er niet voor kunnen bedanken,en vragen of ze vaker aanwezig wilt zijn, ik was in een gesprek met andere verwikkeld, en heb me niet als een goede gastheer gedragen,ik zal haar hierover nog benaderen, bij deze monique als je dit leest sorry,sorry.

ook heb ik besloten ,op aanraden van claudia, om de avond in tweeen te delen,van 1800 uur tot 2000
uur en van 2000 uur tot 2200 uur.

dat wil niet zeggen als er mensen die de vier uur aanwezig willen zijn dat niet mogen,dat kan ook ,maar de mensen die van ver komen en eerder naar huis moeten vanwege voeren dit ook daad werkelijk kunnen doen,.en de mensen die wat dichterbij wonen en die problemen niet hebben kunnen dan later starten.

jullie zien we proberen er lijn in te krijgen!

allemaal bedankt tot zover en tot ziens.

Rinus

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:39

Citaat:
Op 2001-10-22 20:18, schreef westernworld:
ook werd de hoefslag een aantal malen bezet gehouden door gezellige kletsers


mea culpa, vanaf de tribune dan... Lovers
ik zag voor het eerst mijn 'zoon'
Het in tweëen delen van de groepen lijkt me een goede zaak. Want voor sommige paarden was het ook erg zwaar.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:40

Ik vond het dus ook een leuke avond.
Felix was het eerste uur best druk en had best zin in een racepartij. Ik heb mezelf denk ik deze avond nog ietwat op de achtergrond gehouden wat betreft vragen stellen. Ik heb zelf eigenlijk lekker kunnen rijden.
Ik denk dat we ook meer aan elkaar zullen vragen als we elkaar wat langer in het echt kennen.
Tijdens het rijden heb ik eigenlijk weinig kans gehad om ook echt naar andere te kijken omdat ik gewoon intensief bezig was met mijn eigen paard.
Ik hoop zeker dat ik nog eens kan komen met paard.
Ik had het met karin op de terug weg over dat het misschien toch wat meer naar een clinic moet gaan neigen en dat de desbetreffende persoon in het midden ons op de fouten attendeert en misschien toch wat les geeft.
EEn keertje les van een andere trainer kan heus geen kwaad en is misschien wel welkom omdat hij misschien weer andere ideeen heeft om iets op te lossen of aan te leren.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:10

Ik vond het harstikke gezellig om de meeste van jullie irl te ontmoeten. Allemaal leuke mensen! Lovers

Met het risico bijdehand uit de hoek te komen, omdat ik voorlopig nog maar een toeschouwer ben, wil ik toch een ideetje opwerpen.

Ik vond het namelijk jammer dat Monique eigenlijk maar heel weinig heeft kunnen doen. Ze heeft wel een paar mensen gesproken, maar echt daadwerkelijk wat doen is er niet van gekomen.

Het ideetje:
Op bokt had iedereen het al over zijn aandachtspunten. Als we die nu eens per persoon op papier zetten. De trainer kan deze lijst dan als leidraad gebruiken en kan gestructureerder te werk gaan, bovendien komt iedereen zo ook echt aan bod.

Tja het is maar een ideetje.....vinden jullie het wat?

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:39

Ook ik vond het erg gezellig. Kijken is nog leuker dan zelf meerijden Haha!

Wat ik vooral erg leuk vind is dat er zo'n grote groep western liefhebbers op de been was. Rinus heeft goed ingeschat dat er belangstelling voor is. Fijn dat hij dit initiatief heeft genomen.

En dan even de evaluatie. Ik ben nu 2x geweest (1x als ruiter en 1x als toeschouwer) en Harold was er alle 3 de keren.

Karin G. drukte het denk ik goed uit door te zeggen dat het nog altijd een beetje zoeken naar de formule is. Harold en ik zouden er wel voor zijn als de avond meer een clinic karakter zou krijgen.

Dus elke trainingsavond bijv. een andere trainer uitnodigen die dan ook daadwerkelijk les geeft. Hierbij is toeschouwen ook heel leerzaam, dus opsplitsen in kleinere groepjes is een goede oplossing.

Iedereen worstelt er mee dat er zo weinig instructie mogelijkheden zijn. En de instructeurs klagen erover dat ze van hot naar her moeten om overal privelesjes te geven.

Nu heb je groep gemotiveerde ruiters bij elkaar op een mooie locatie. Ik zou zeggen, buit dat dan uit door een goede trainer voor de groep te zetten. Heb ik ook best een beetje meer geld voor over dan een tientje Lachen

Maar als de opzet blijft zoals het nu is blijven wij ook komen hoor. het is gezellig en een goede oefening voor de paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:40

Lijkt me een goed idee, maar meer richting clinic zou misschien ook aardig zijn. Ik vond het leuk om jullie irl te zien, maar heb er weinig van opgestoken. Op de vragen die ik stelde kreeg ik geen antwoorden waar ik wat mee kon ("tja, eigenlijk moet ik dat idd anders doen van m'n trainer" Frusty ) en ik vond dat de informatieuitwisseling minimaal was.
Wat me wel opviel, was dat een aantal ruiters de "fout" echt bij het paard zoekt, maar niet denkt aan een eventueel "gebrek" bij zichzelf.

Al met al heeft m'n meissie heel braaf voor me gewerkt, en het is altijd een nuttige ervaring om eens op vreemd terrein met meerdere vreemde paarden te rijden. Heb dus ook heerlijk geknuffeld bij de veewagen na het rijden, terwijl de beestjes van hun emmer wortels genoten.

Ik vond het jammer dat er ook helemaal geen feedback vanuit de tribuneridders kwam, want al met al was er een flinke bom kennis aanwezig die avond. Jammer, ik had heel graag wat van jullie willen leren Huilen

Volgende keer kom ik ook voor de gezelligheid, want nu hebben we bijna geen tijd gehad om es lekker bij te kletsen. M'n paardje laat ik volgende keer thuis, voorlopig leer ik op m'n eigen niveautje nog veel meer van de lesjes in m'n eigen bak.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:17

hallo allemaal,
ik sluit me volledig bij alle reacties aan, m.n. de mening van Marianne & Sonja !!!
Wil ik nog graag aan toevoegen: ik denk dat het, als ruiter of als toeschouwer, misschien nog wat gevoelig ligt, om mekaar te "helpen"...
Daarom denk ik ook dat het uiteindelijk misschien toch beter is om er les/clinic van te maken.
Verder: hartstikke gezellig en de taart was heerlijk !!!
Nog een opmerking voor hopelijk een volgende keer:
ik hoop dat de toeschouwers er wat meer bij betrokken worden, hiermee bedoel ik dat toen Rinus het e.e.a. ging uitleggen, we niks konden horen vanaf de zijlijn (laat staan erover meepraten...),dus kwamen we met een stel maar de bak in !!!! (hint ...hint....)
Misschien tot volgende keer ,
groetjes Knipoog

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:07

het was zeker gezellig daar sluit ik me bij aan ik heb me ook een beetje op de achtergrond gehouden. 1 vraag heb ik gesteld dat werd niet echt opprijs gesteld en kreeg de wind van voren. geen vragen stellen?? dus houd ik mijn mond en rij lekker in het rond. ging perfect naar mijn idee. en zeker weer een volgende partij de opzet is van goede bedoeling en dat spreekt mij wel aan en je ontmoet nog eens iemand.
groetjes

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:33

Mag ik weten welke vraag dat was.
Ik vind het niet echt nodig om dan gelijk de wind van voren te krijgen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:03

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de clinic-manier. Ik zou nml. ook niet zo snel vragen gaan stellen aan mederuiters, zeker niet als het er goed uitziet Haha! Vooral in het begin was iedereen een beetje voor zichzelf aan het rijden en dat kan thuis natuurlijk ook. Als het meer de clinic kant op gaat, mag natuurlijk ook meer kosten dan, zou ik meedoen. (Mits het trailerzenuwpeesje haar leven verbeterd. Zaterdag gaan we, onder het genot van een flesje Bach, weer de hort op. Vingers aflikken)
Wie was trouwens de ruiter met het lange rode haar op een zeer leuke buckskin (geloof ik)? Erg leuk paard en het zag er prima uit. Verder ook nog meer goede combinaties gezien. Kwijl

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:59

Was zelf niet aanwezig, maar krijg de indruk dat hoewel jullie er wel allemaal waren, jullie toch niet altijd van elkaar wisten wie je was. Misschien een tip om de volgende keer een naambordje op te spelden met jullie gebruikersnaam erop die jullie hier op de site gebruiken?

Groetjes,