paint papieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

paint papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 18:52

ik vroeg me af wat bij julie de wachttijd is geweest bij het opsturen van de papieren aan de apha. heb namelijk wel lidmaatschap binnen maar geen papieren,hij staat wel al op naam (via internet gezien) lange wachtijden Verward lidmaatschap heb ik na 3 weken ontvangen. gr.fanci

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:13

dat deed bij mij ook wat langer
ik dacht eerst dat er wat verkeerd was gegaan
maar ik kreeg het ong. 3 weken later binnen
ik het niet weet precies meer hoelang
mijn broer heeft ook lang gewacht op zijn papieren
lidmaatschap had hij wel al naar 3 weken

dus nog ff geduld Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:21

Fanci, ik wilde hier ook net een topic over plaatsen. Ik heb vorige week donderdag het lidmaatschaps'pasje' ontvangen en alle informatie over de APHA, maar heb de papieren ook nog steeds niet binnen. Op mijn pasje staat overigens dat hij verloopt in september, terwijl ik half oktober de papieren op heb gestuurd en lidmaatschap aan heb gevraagd. Ook raar dus, dat ik dus eigenlijk voor een maand teveel betaal, als ik het goed begrijp

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:58

Ik kreeg de papieren ongeveer 3 weken nadat ik m'n pasje enzo binnenhad. Maar het kan nu wat langer duren dan normaal, omdat alle veulens in deze tijd van het jaar ingeschreven worden... En je krijgt ook nog een heleboel onzin toegestuurd (reclame e.d.)! Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:17

De papieren duren altijd vrij lang, ik heb er ruim 2 maanden erop gewacht. Ik kreeg ze ongeveer 2 a 3 weken nadat ze al op internet stond bijgeschreven.

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:39

Gera: je AQHA-lidmaatschap loopt per maand, dus tot eind september. Je beginmaand is oktober, dus dat is precies 12 maanden.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:46

Tot eind september.. oke, ze bedoelen het dus wel op die manier. Ik dacht al dat ze een maand achterliepen op ons, daar in Amerika

Hoe kunnen jullie zien of het paard al op jullie naam staat? Bij mij staat namelijk nog niets en als ik op zijn pedigree zoek, kan ik de naam van de eigenaar niet vinden. Of ben ik nou echt zo dom bezig?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:46

Sugarmiss schreef:
AQHA-lidmaatschap


Hij is echt gevlekt hoor! Of was het zo donker in de stal toen je hem kwam bekijken? Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:47

Bij de AQHA kun je kijken of een naam al bestaat als je bijv. een veulennaam zoekt, misschien kan dit bij de Paints ook wel.

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:34

bij de paint lidmaatschapnr. invoeren+pincode. daarna kun je de naam van je paard invoeren en hoppa! alle gegevens kun je opzoeken.erg handig Haha!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:49

Over snelheid gesproken kan ik ook over meepraten.
Sunny geboren 13 april is nog steeds niet ingeschreven. Ze weten nog steeds niet of het een paint is. Boos! Ik heb 3 identieke brieven gekregen dat de speciale commissie die kijkt of het een paint of BS is nog niet met zekerheid kan zeggen wat het is. Of ik nogmaals kan scheren en fotograferen. Frusty Aangezien ik het nogmaals wil proberen schiet ik maar weer een rolletje vol.......

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:51

Ik heb de overschrijving van Pluis aangetekend verstuurd, inclusief lidmaatschap APHA èn nieuwe foto's voor op zijn stamboom en had alles, dacht ik, binnen 2, maar zeker binnen 3 weken terug.

Ik had wel aangegeven, zowel op de envelop als op het "opdrachtformulier", dat het "RUSH" was.

De fokkers hebben destijds 3 maanden op zijn papieren moeten wachten, de eerste inzending was ook nog eens zoek geraakt, anders was Pluis al eerder bij ons geweest.

=^.,.^=

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:59

Je kunt inderdaad op het registratieformulier een vakje aanvinken waar iets bij staat van 'rush'. Dat heb ik niet gedaan. Ik vertrouw erop dat alles gewoon goed komt. Ik heb het aangetekend verstuurd en als ik nu mijn lidmaatschap bevestigd heb gekregen, neem ik aan dat ze met de papieren bezig zijn. Voor mij zit er eigenlijk weinig haast achter dus ach.. als ik ze maar weer terug krijg voor het halterseizoen Lachen

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:00

Volgens mij ligt het nu aan de tijd van het jaar. Als ik in het voorjaar iets opstuur, heb ik het met een paar weken terug (da's toch redelijk snel te noemen: het moet van NL naar USA, behandeld worden en weer van USA naar NL). Het is idd nu "registratiehoogseizoen", en dan duurt het allemaal "wat" langer. Overigens heb ik daar zelf ook schuld aan; ik heb gewacht met inschrijven totdat ik zijn uiteindelijke kleur goed kon zien Bloos! ...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:03

Alle veulens worden nu ingeschreven of zijn ingeschreven en wisselen dan bijvoorbeeld, zoals in mijn geval, weer van eigenaar. Dan is het natuurlijk topdrukte. Moet je voorstellen dat je de hele dag die gegevens op de papieren moet veranderen. Printjes uitdraaien, weer terug naar Nederland.. dat is ook niet niks. Het valt me nog mee dat je als registreerder in het buitenland geen extra geld hoeft te betalen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:05

gera schreef:
Voor mij zit er eigenlijk weinig haast achter dus ach.. als ik ze maar weer terug krijg voor het halterseizoen Lachen

Same here. Overigens heb ik wel een bevestiging gehad van mijn aanvraag en dat hij in behandeling is genomen. Ik spiek wel elke dag even bij het APHA of hij al "bestaat". Nog niet, dus Scheve mond ...

Ik heb pas geleden ookmijn amateurkaart aangevraagd. Volgens mij is dat nu ook de tijd van het jaar. Ze hebben het dus gewoon beredruk.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:59

Spiekte net in de progeny records en JAWEL: mijn veulen gaat nu officieel door het leven als SHANE ON U OK dan! !! Jippie, hij bestaat !! Nu de papieren nog ...

Afbeelding

There never was a horsey quite like SHANE Haha!

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:14

Gefeliciteerd met de registratie van Shane! Nu is dus echt en een officieel een Paint OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:52

Leuke naam, Shane on you! *LOL*
Maar heb ik al foto's gezien? Knipoog

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 04:51

Ze zijn nu ook bezig met Ziggy's papieren Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:58

Beetje groot ... maar dit is 'm dus: Shane On U, chestnut solid stallion ! Op de foto is hij 4 1/2 maand (hij is nu iets of wat pluiziger Haha! )
Afbeelding

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:11

Oeh wat een mooi ding die Shane! Eigen fokprodukt (om het even zo te noemen, sorry) waarschijnlijk, of niet? Mooie glans heeft hij!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:18

Dank je Bloos . Wij vonden hem ook wel goed "gelukt" Knipoog . Het enige is, dat er voor de completigheid wel ergens een "net groot genoeg" vlekje had mogen zitten Knipoog ... maar trots zijn we toch wel op 'm hoor Lovers

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:43

Mac schreef:
Het enige is, dat er voor de completigheid wel ergens een "net groot genoeg" vlekje had mogen zitten Knipoog

Ik ken een handelaar die heeft daar een goeie oplossing voor Lachen

Een pot verf en een kwast (kleur naar keuze) Clown

Is de staart nog steeds zo licht en zit het ook in zijn manen, want dat vind ik altijd wel mooi tonen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:29

Sugarmiss schreef:
Ik ken een handelaar die heeft daar een goeie oplossing voor Lachen

Een pot verf en een kwast (kleur naar keuze) Clown


Nee echt, dat meen je!? Wat schiet je daar zelf nou mee op?