Samen trainen in het Oosten - concreter!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Samen trainen in het Oosten - concreter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:40

Onze (Engelse!) manege wil graag meewerken aan de gezamenlijke trainingen voor westernruiters in het Oosten.
De manege ligt in Holten, vlak langs de A1. We hebben de beschikking over een buitenbak 40x20 en een binnenbak 40x20, alsmede de verwarmde kantine langs de binnenbak, met gebruik van (betaalde) koffie-, frisdrank- en snoepautomaat.
Ik moet de accommodatie wel afhuren, dus er zullen kosten verbonden zijn aan de deelname.
Ik heb aangegeven dat mede door de blessure van mijn eigen paard en nog de drukte van nasleep verhuizing/nieuwe baan, de eerste training waarschijnlijk eind januari zal plaatsvinden (rekening houdend met andere evenementen en wedstrijden). Zowiezo op een zaterdagavond.

Nu concreet de vragen voor geïnteresseerden:

1. Wat verwachten/wensen jullie precies? (grootte van de groep, evt. thematisch werken, aanwezigheid trainer of juist niet etc etc)

2. Ben je bereid mee te betalen aan het afhuren van de manege (als het antwoord hierop Nee is kan ik al met 100% zekerheid zeggen dat je niet kunt deelnemen want ik ga het niet uit eigen zak betalen Haha! ) en wat heb je er per uur voor over (ik ga d'r geen stuiver winst op proberen te maken maar ik weet wat het me gaat kosten, dus ik wil eerst zien of ik dat eruit kan halen, we moeten wel quitte kunnen spelen)

3. Geef maar een voorkeursdatum aan voor de eerste keer.


'k Ben benieuwd! Clown
(overigens zitten er voor kijkers natuurlijk geen kosten aan verbonden, maar wil ik e.e.a. wel graag zo geregeld zien dat tribuneridders wel een inbreng/bijdrage hebben. Als na de training alleen op Bokt de opmerkingen/tips etc los komen, en niet op de avond zelf, dan schieten we ons doel totaal voorbij en is het gedoemd om te mislukken)

Ik hoor graag van jullie!

Sonja

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:57

1. Groepgrootte: 10 - 15 man. Persoonlijk zou ik het prettig vinden als er een trainer aanwezig zou zijn.

2. Ik ben bereid mee te betalen aan de kosten voor het afhuren van de manege en voor de trainer. Als de kosten maar niet de spuigaten uit gaan lopen. (weet eigenlijk ook niet wat reeel is)

3. Voorstel: Elke laatste zaterdag van maand.

Misschien is het iets om na het rijden samen koffie te drinken. Hier kunnen dan de opmerkingen/tips etc. worden geuit.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:06

Ga mee met Jip. Maar niet op de zaterdagen. Jip is het even vergeten, maar op zaterdagen hebben we al les. Bovendien krijg ik echt ruzie thuis als ik hele zaterdagen aftaai. Zondag kan wel.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:10

Anya heeft gelijk. Was met mijn vergietgeheugen de les ff vergeten. Zondag is ook geen probleem wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:14

Zondagavond gun ik onze manegehouders (die op het terrein wonen, pal aan de stallen) eigenlijk wel hun broodnodige rust....
Overdag is denk ik geen optie, of we zouden het vrij stipt tussen bepaalde tijden moeten doen. Bijvoorbeeld echt 's morgens van 10 tot 12 of 's middags van 15-17 uur ofzo..... Anders krijg ik ruzie met de andere pensionklanten (allemaal Engels) denk ik.....

Hmmmmmm ik wacht even de andere reacties af. Indien er meer voorkeuren zijn voor de zondag, geef dat even aan en graag ook met tijden erbij, zodat ik dat op stal in de groep kan gooien.

Sonja

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:44

1. groepsgrootte: plusminus 8-10 Voor mij hoeft er geen trainer bij te zijn,
mag natuurlijk wel.
2. Ik wil wel meebetalen, als het niet al te duur wordt.
Ik les namelijk ook al 1 keer in de week.( priveles)
3. Op zaterdag zou ik kunnen maar na 13.00. s'morgens werken.
De eerste keer mag van mij in jan. wanneer maakt mij niet zoveel uit.

Verder hoop ik, wat meer mensen te ontmoeten met dezelfde hobby.
Altijd leuk om te zien hoe andere mensen rijden,en problemen oplossen.

groetjes christel

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:50

Een alternatief is misschien en avond? Wat vroeger op de avond dan.
Die zaterdagochtend les is voor mij redelijk heilig. Constans kan niet op een ander moment en onze bijrijdster anita rijdt met ons mee. Zij zou dan ook geen les kunnen krijgen als jip en ik niet gaan. Zaterdagmiddag zou ik wel kunnen maar dan zonder paard. Ik wil Lanna niet twee keer op een dag intensief laten lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:53

Doordeweekse avonden zijn uitgesloten. Dan zijn er lessen, en daarvoor en daarna rijden de pensionklanten. We zijn dus echt op weekeinden aangewezen. Ik red dat zelf trouwens ook niet doordeweeks, ook niet als we een andere locatie zouden gebruiken waar geen lessen zijn.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:57

Qua lokatie zou het ook wel in de Lutte mogen. Ik geloof niet dat dat veel zou kosten...

Ik denk overigens dat Claudia (vermee) misschien ook wel mee wil doen. Maar zij lest ook op zaterdagochtend. Ik zal haar eens vragen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:01

Ik zit te denken... een alternatief is de frequentie omlaag doen. bijv. 1x per twee maanden. Dat zou ik nog wel willen qua les afzeggen....

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:11

Kan wat mij betreft ook op zondag.

Simpley
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:12

Laatste zaterdag in de maand zou okee zijn. Andere ook okee maar dan kun je het gewoon niet vergeten. Meebetalen prima. (lijkt me ook logisch).
Trainer erbij hoeft van mij niet echt. (We hebben elkaar toch).

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:14

Ik vind 1 keer in de maand wel heel mooi, zaterdag vind ik ook wel een goede dag. De groepen zeker niet groter als 10 mensen, er moet ook nog ruimte overblijven om te rijden. Ik zou het fijn vinden als er een trainer bij zou zijn. Het bedrag zo tussen de 5 en 10 euro Verward Bedrag niet te hoog, want ik moet ook nog voor de trailer betalen. Laatste zaterdag van januari vind ik wel een goed idee. Dan heb ik als het goed is vast wel een passend zadel gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:24

Brainstorm maar even lekker verder met z'n allen. Eens in de twee maanden is wat mij betreft hartstikke mooi, persoonlijk vind ik elke maand wat veel maar goed IK hoef er niet voor de reizen met de beesten dus het maakt mij niet uit Haha!

Ik ga verder werken, ben waarschijnlijk pas maandag weer online. Specifieke vragen/opmerkingen mogen ook naar PBbox. Ik hoop dat dit maandag een stevig topic met hartstikke goede ideeen en suggesties is!

(voor degenen die er bv een trainer bij willen: denk maar vast na over wie en hoe e.e.a. te regelen bijvoorbeeld)


Prettig weekeinde allemaal!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:32

qua trainer lijkt het mij leuk om iedere keer een ander te vragen. Zo past het ook bij ieders voorkeuren en leer je van andere stijlen. En dan ook voor de verschillende disciplines: een keer reining, trail, pleasure, halteren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:38

OK hierna ga ik ECHT aan het werk
Maar let op: ik probeer een gezamenlijke training op poten te zetten, geen clinics.... Het inzetten van een trainer op zaterdagavond is over het algemeen een redelijk kostbare aangelegenheid en daar brand ik me niet aan.....
Mocht iemand hier goede ideeen over hebben, dan hoor ik ze graag!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:42

Inderdaad zal een trainer erbij vragen wel duur zijn. Anders zonder en dan van elkaar leren. Maar als er wel trainers gevraagd gaan worden, vraag dan ook aan Karin van Bekkum.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:10

Sonja schreef:
OK hierna ga ik ECHT aan het werk
Maar let op: ik probeer een gezamenlijke training op poten te zetten, geen clinics.... Het inzetten van een trainer op zaterdagavond is over het algemeen een redelijk kostbare aangelegenheid en daar brand ik me niet aan.....
Mocht iemand hier goede ideeen over hebben, dan hoor ik ze graag!


OK dan!


Hoe jullie het doen ga ik me niet mee bemoeien Cool
maar geef wel ff iets mee.
leusden is ook (mede)misgelopen omdat er teveel werd verwacht van een soort les krijgen. het moet inderdaad een *gezamelijke training* blijven.Jullie kunnen nog zo veel leren van elkaar,als je maar niet staat te wachten in de bak tot dat iemand eens iets zegt Cool

Hoor bedragen tussen de 5 en 10 euro (bij ons is het 5 euro per ruiter,voor de bak) maar zie ook bv de naam van bekkum staan????
Denk je niet dat het dan heel wat duurder gaat worden en dat het doel weer gepasseerd wordt??

Ik kom in elk geval(waar dan ook in nederland) kijken en luisteren(en praten Cool )

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:19

Eh voor de duidelijkheid bij trainer had ik niet zozeer grote namen in gedachten hoor. Er zijn er in het Oosten genoeg die op redelijk niveau een tak van western bedrijven. Dat bedoel ik dus.

Ik ben bijvoorbeeld niet specifiek goed in welke westerntak dan ook. Maar als jullie ooit iets NH achtigs willen. Dan kan ik weer helpen.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:36

Blaze heeft wel gelijk dat we nog heel veel van elkaar kunnen leren, dus eigenlijk hebben we helemaal geen trainer nodig. Gewoon leren van elkaar.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:38

wanneer het 1 keer in de maand of nog liever 2 maanden gebeurd dan count me in. Ik kom dan weliswaar uit de achterhoek maar dat geeft niet *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:28

OK, ik kan dus concluderen dat we met de volgende ruiters zouden zijn:

Jeanette
Anya
Tari
Simpley
Henla_tent
Dino-Pino
Dick
Sonja

Is 8 combinaties in totaal.
Trainer niet noodzakelijk
Allemaal bereid om mee te betalen.

Stel dat we de manege van 18 tot 20 uur afhuren (2 uur in de bak, daarna nabespreken met warme koffie Haha! ) dan zouden we ieder 5 Euro kwijt zijn aan bakhuur (MITS iedereen ook daadwerkelijk komt)

Laten we het er vooralsnog op houden dat we eind januari hiermee gaan starten (eerder is qua feestdagen niet handig + ik zit zelf nog met een geblesseerd paard).
Wordt vervolgd voor een concrete datum.

Goede tips en ideeen altijd welkom in mijn PB-box, alsmede verzoeken voor data.

Het zal overigens toch een ZATERDAG avond worden.


Sonja

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:11

Hou het dan a.u.b. op eind eind januari. Ik ben ergens in week drie tot de 25e of 26 of zo naar SPANJE Lachen

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:54

Ik denk alleen niet dat ik dan 2 uur mee rijd, maar dan de rest als bakrandridder blijf kijken. Mijn paardje is namelijk pas 3 en vind 2 uur dan wel een beetje lang. Moet ook nog even de eigenaresse van stal lief aan kijken of die mij wel heen wil brengen, anders gaat t hele feets voor mij niet door.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:00

tari schreef:
1. groepsgrootte: plusminus 8-10 Voor mij hoeft er geen trainer bij te zijn,
mag natuurlijk wel.
2. Ik wil wel meebetalen, als het niet al te duur wordt.
Ik les namelijk ook al 1 keer in de week.( priveles)
3. Op zaterdag zou ik kunnen maar na 13.00. s'morgens werken.
De eerste keer mag van mij in jan. wanneer maakt mij niet zoveel uit.

Verder hoop ik, wat meer mensen te ontmoeten met dezelfde hobby.
Altijd leuk om te zien hoe andere mensen rijden,en problemen oplossen.

groetjes christel


Hoi Christel,

Ik ben helemaal nieuw wat western rijden betreft en denk erover om daarmee te beginnen. Ik zie dat jij uit Markelo komt. Ik heb mijn paard in pension staan in Markelo. Zou ik eens mogen komen kijken zonder paard als jij les hebt of vind je dat vervelend ?

Graag even je bericht.
Was bedoeld als pb, maar nu het er toch staat; Sonja mag ik eens komen kijken ook bij jou als je les hebt of eind januari als er les is ? En welke manege is dat ?