Antwoord Jan Trel n.a.v. discussie op Bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:06

GoedVetMan schreef:
Klopt, maar wel zonder die mensen die je er graag bij gehad zou willen hebben.
HP de Tijd, heeft ook minder lezers dan de Story. Waar zal hem dat nou in zitten?

Peter


Er zijn hier minder mensen niet aanwezig die ik mis dan mensen wel aanwezig die ik niet zou missen Peter.... Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:13

Peter je hebt helemaal gelijk, ik zou er graag bepaalde mensen bij hebben op Bokt. Maar die zullen zich waarschijnlijk gezien hun naam/positie niet willen branden aan deze discussie (of doen anoniem mee op persoonlijke titel Cool )

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:30

Sonja"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Klopt, maar wel zonder die mensen die je er graag bij gehad zou willen hebben.
HP de Tijd, heeft ook minder lezers dan de Story. Waar zal hem dat nou in zitten?

Peter


Er zijn hier minder mensen niet aanwezig die ik mis dan mensen wel aanwezig die ik niet zou missen Peter.... Knipoog
[/quote]

Ik kan mijn voorstellen, dat het veel benoemde persoon in deze topic, wou dat hij dit verzonnen had.

Peter

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:47

Citaat:
Volgens mij is de redactie van Bit wel dusdanig gekleurd, dat je van z'n langzalzeleven geen positief westernbeeld in dat blad zal krijgen. (ik vind de kwaliteit van dat blad overigens nog steeds met elk nummer verder afnemen en vraag mezelf elke maand weer af waarom ik het in hemelsnaam nog koop.... Ze schrijven echt alleen nog maar de achterkant van de advertenties vol en dat doen ze nog op een belabberde manier ook

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je niet op het NK bent geweest en alleen van een artikel uitgaat wat door de BIT geschreven is probeer dan ook je mening en zeker je mening over bepaalde personen wat genuanceerder te brengen. Mijn mening is in ieder geval dat de Bit weinig goed doet voor de westernwereld, dus als je toch graag wat over de westernsport lees wordt dan bijv. lid van de WRAN zodat je kan lezen wat er speelt en ben je gelijk op de hoogte van de volgende wedstrijd zodat je zelf kan gaan kijken en dus je eigen mening kan vormen.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 13:58

Roos1 schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je niet op het NK bent geweest en alleen van een artikel uitgaat wat door de BIT geschreven is probeer dan ook je mening en zeker je mening over bepaalde personen wat genuanceerder te brengen. Mijn mening is in ieder geval dat de Bit weinig goed doet voor de westernwereld, dus als je toch graag wat over de westernsport lees wordt dan bijv. lid van de WRAN zodat je kan lezen wat er speelt en ben je gelijk op de hoogte van de volgende wedstrijd zodat je zelf kan gaan kijken en dus je eigen mening kan vormen.


Grappig, op twee plaatsen de 'I' door 'ok' vervangen en het gaat ook nog op Cool .

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:08

Paintje"]
[quote="Roos1 schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je niet op het NK bent geweest en alleen van een artikel uitgaat wat door de BIT geschreven is probeer dan ook je mening en zeker je mening over bepaalde personen wat genuanceerder te brengen. Mijn mening is in ieder geval dat de Bit weinig goed doet voor de westernwereld, dus als je toch graag wat over de westernsport lees wordt dan bijv. lid van de WRAN zodat je kan lezen wat er speelt en ben je gelijk op de hoogte van de volgende wedstrijd zodat je zelf kan gaan kijken en dus je eigen mening kan vormen.


Grappig, op twee plaatsen de 'I' door 'ok' vervangen en het gaat ook nog op Cool .
[/quote]
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Cool

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:27

Tenfold schreef:
Ik kan mij lang niet altijd vinden in de discussies hier op bokt en vooral niet de manier waarop die soms gevoerd worden.
Maar van deze 'Jan Trel promotie aktie' ben ik ook niet gecharmeerd, wat een geslijm.


Oh wat ben ik blij dat ik geen belang heb in. En zal bij deze ook beloven, dat in mijn kinderen meteen uitschrijf, als Jan Trel de aangewezen Jury is.
Ik zal mijn kinderen dit niet aan doen.

???
Ik doelde hier niet op Jan Trel.


Tenfold schreef:
Het antwoord van Jan Trel, daar kan volgens mij niemand wat mee.


Met de constructieve oplossingen van jou wel dan?

Ja. Het aankaarten van zaken tijdens de WRAN vergadering lijkt me een hele contructieve oplossingsrichting.

Tenfold schreef:
Zeker niet als bokkers over één kam worden geschoren. Dat lokt alleen maar tegenreacties uit.


Waar kan ik dit lezen?

Hoef je niet ver voor te zoeken: binnen dit topic.

Tenfold schreef:
Het enige nuttige is (wat al eerder op bokt is vermeld): laat WRAN leden de ledenvergadering nuttig gebruiken.


Misschien blijft daarom het leeuwen deel thuis als er een ledenvergadering is, omdat zij van mening zijn dat er al heelveel nuttig werk verzet wordt.

De hoeveelheid reacties hier ben ik geneigd een andere conclusie te trekken.
Bovendien heeft niemand hier beweer dat er uit de WRAN niets nuttigs voortkomt. Die conclusie kan ik nergens uit trekken.


Tenfold schreef:
Ik vind het jammer dat men zich keer op keer verschuilt achter het feit vrijwilliger te zijn. Dat is naar mening nooit een excuus.


Wie is ikke eigelijk?

Dit is een mogelijke discussie op zich. Ik volg richtlijnen van moderator en hou me aan alle bokt regels.

Tenfold schreef:
Overigens is het betreffende artikel zo negatief nog niet, het is maar net hoe je het interpreteert.


Lijkt wel of ik Jan Trel hoor praten.

Nog één keer: ik heb nergens Jan Trel afgekraakt, noch de WRAN, noch het NK, noch wie of wat dan ook.
Ik heb gezegd dat het artikel beter had gekund, niet dat het slecht was.[

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 14:45

Tenfold schreef:
Tenfold schreef:
Ik kan mij lang niet altijd vinden in de discussies hier op bokt en vooral niet de manier waarop die soms gevoerd worden.
Maar van deze 'Jan Trel promotie aktie' ben ik ook niet gecharmeerd, wat een geslijm.

Oh wat ben ik blij dat ik geen belang heb in. En zal bij deze ook beloven, dat in mijn kinderen meteen uitschrijf, als Jan Trel de aangewezen Jury is.
Ik zal mijn kinderen dit niet aan doen.

???
Ik doelde hier niet op Jan Trel.

..

Ja. Het aankaarten van zaken tijdens de WRAN vergadering lijkt me een hele contructieve oplossingsrichting.


Hmm, ik zou het daad bij woorden willen noemen.
Maar hier valt over te discussiëren op de eerst volgende ledenvergadering Cool .

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:49

Misschien wordt het dan toch tijd om te stoppen met het plaatsen van "kritiek". Als het wordt gelezen als vuilspuiterij dan is dat geen goede zaak.
Daarnaast blijken we het ook niet bij het rechte eind te hebben want we hebben in de westernsport nog niets bereikt, alle andere vormen van paardensport waar we wel iets in bereikt hebben gelden helaas niet meer.

Tevens begrijp ik ook dat het aankaarten van "paardenmishandeling" een kwalijke zaak is en niet het toepassen van de mishandeling. Door er hier op Bokt aandacht aan te geven stellen wij de sport in een kwaad daglicht, niet de ruiter.
Ik ga een mail sturen aan de Quarter dat ik mijn ingezonden brief terug trek daar ik er absoluut niet op uit ben om de westernsport in een kwaad daglicht te zetten. Ik had de ijdele hoop dat mijn brief een aantal mensen wakker zou schudden en het daardoor bespreekbaar zou maken waarmee zaken misschien tot een positief eind zou leiden, maar helaas heb ik dit verkeerd gehoopt.

Het stemt mij verdrietig dat je alleen recht van spreken hebt als je voldoet aan bovenstaande eisen en het predikaat "vrijwilliger" draagt.
Een predikaat wat ik voorlopig niet zal kunnen bemachtigen gezien mijn drukke thuissituatie.

Ik heb overigens diep respect voor diegene die zoveel tijd in een vereniging steken, laat ik dat voorop stellen. Dus wat mij betreft geen enkel kritiek naar de vrijwilligers.

Het spijt mij enorm als ik mensen heb gekwetst met mijn oprechte ideeen en meningen maar ik was altijd in de veronderstelling dat dit forum daar o.a. ook voor bedoeld was. Een open discussie voeren op papier geeft helaas een vertekend beeld dan dat wij rond de tafel zouden zitten.

Vanaf nu zal ik alleen nog maar positieve en gezellige berichten plaatsen zodat ik er niet meer van beticht kan worden dat het ook mijn schuld is dat de westernsport met een imago-probleem kampt.

"nooit anoniem geweest" Vera Wayper

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:50

[/quote]Maar hier valt over te discussiëren op de eerst volgende ledenvergadering [quote]

Zo'n vergadering is de enige juiste plaats om dergelijke (WRAN) zaken aan te kaarten. Beter in ieder geval dan een bokt-discussie.
Overigens lijken positieve opmerkingen daar net zo goed op zijn plaats

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:55

Tenfold schreef:
Maar hier valt over te discussiëren op de eerst volgende ledenvergadering
Citaat:

Zo'n vergadering is de enige juiste plaats om dergelijke (WRAN) zaken aan te kaarten. Beter in ieder geval dan een bokt-discussie.
Overigens lijken positieve opmerkingen daar net zo goed op zijn plaats


OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:42

Citaat:
Laat ik duidelijk zijn ik ben geen voorzitter van de WRAN om personen als Irene K en Freckles te behagen.

Trel hoeft mij ook niet te behagen maar wel het regelboek aanhouden

Dat moeten de leden ook waarom een uitzondering voor de voorzitter??????????

Het betrof regel 146 misschien gaat er een lampje branden

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:38

Freckles schreef:
Het betrof regel 146 misschien gaat er een lampje branden


Volgens mij is dit die regel, die zegt dat hulp van buiten verboden is, verbeter mij als het fout is.
Wij zijn daar ook een keer de dupe van geworden. Een ruiter die op een paard van ons reed, vergat de bit controle, en ik riep van de kant, hee je bit moet je nog aan de jury tonen.
Door de wedstrijd spanning was hij dit vergeten, en draaide om, en ging naar de jury om het bit te tonen, waar hij dit paard de beginners reining gereden had.
Hij had mooi gereden maar werd niet omgeroepen tijdens de line up.
Punten lijst werd opgehangen, en een dikke DB stond achter zijn naam door de punten heen geschreven. Zuur was het, omdat hij het hoogst aantal punten had, en dus eigelijk 1e was.
Toevallig stond er een andere bekenden jury vlak bij, en ik vroeg hem om uitleg, en attendeerde mijn op het feit over de regel van buiten af. Uitleg was daarbij de aanwijsbaarheid van hulp, en verwees naar een wedstrijd in Amerika gereden, waar een Italiaan de proef voorleest vanaf de tribune voor een Italiaanse ruiter, daar niet voor bestraft wordt, om dat zij het niet verstaan. Daarom is het ook zo moeilijk als er wat van de tribune wordt afgeroepen voegden hij er aan toe. Dus in dit geval, dacht ik, dus dit valt onder het aanwijsbare.
Vond het alleen vreemd dat andere geen controle kregen op het bit, zodra zij al een DB hadden. Terwijl het hier door de punten heen gezet was.
Maar goed, dit zal ons nooit meer gebeuren.

Peter.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:22

Sonja schreef:
Jammer dat Jan zich moet verlagen tot een kat richting Bokkers, dat we NiksNiksNiks doen om onze sport te laten groeien.


Eens! De WRAN zou meer hebben aan een positievere kijk op dit medium. Waar vind je nog een plek waar je zo snel meningen kan peilen en iets "in de groep" gooien? Desnoods op een besloten forum op de WRAN site waar alleen de 700 "genodigden" mogen komen.

En ja, ik heb recht van spreken Schijnheilig want ik ben niet alleen 1 van de zevenhonderd. Maar ook 1 van de 10 Scheve mond die in de Krakende Wagen Jan Trel tot voorzitter verkozen. Ik ben daarom niet zo optimistisch als sommigen hier over de inspraak op de WRAN ledenvergadering.

Het uiten van een mening wordt daar net zo min gewaardeerd als hier. Je wordt nog net niet doodgezwegen Scheve mond

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:45

Wat mij verbaast, keer op keer weer, is dat er gepraat wordt over "doe dat dan op de ledenvergadering, laat wat van je horen"......

jaja, dan kom je op de ledenvergadering en dan zit er een halve kip en een paardekop (zogezegd) ............. want dan heeft iedereen een (natuurlijk) geldig excuus om niet te gaan.

Oftewel, zo draai je eindeloos in een kringetje rond.

Je hoeft nog niet eens "actief" binnen een vereniging te zijn maar als je wilt dat er misschien iets gedaan wordt aan iets wat je aan het hart gaat, kom dan in ieder geval naar die ledenvergadering.

Groetjes, Gisela

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:08

Citaat:
Ik heb helemaal geen moeite met kritiek, zolang die gefundeerd is. Wat hebben deze bokkers eigenlijk in de sport bereikt?


Tsja, ik kan het niet beter verwoorden waarom ik afhaak van dit Westernforum. Blijkbaar mag je alleen meepraten wanneer je een veel te dure Quarter koopt en de op de 'goede' wedstrijden rijdt (zal ik dan maar aardig zijn en zeggen 'van niveau'.......... dus WRAN en dergelijke(!?).
Dit soort opmerkingen lees ik te vaak. Niet alleen in deze discussie maar zowat in iedere topic in het forum.

Blijkbaar mag je alleen een mening hebben wanneer je met een Amerikaans paard aan komt zetten. Kan je dat niet dan ben je te minderwaardig om mee te mogen praten of een mening te hebben.

Is de westernsport inmiddels niet behoorlijk over het paard getild?

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:36

Gisela schreef:
Wat mij verbaast, keer op keer weer, is dat er gepraat wordt over "doe dat dan op de ledenvergadering, laat wat van je horen"......

jaja, dan kom je op de ledenvergadering en dan zit er een halve kip en een paardekop (zogezegd) ............. want dan heeft iedereen een (natuurlijk) geldig excuus om niet te gaan.

Oftewel, zo draai je eindeloos in een kringetje rond.

Je hoeft nog niet eens "actief" binnen een vereniging te zijn maar als je wilt dat er misschien iets gedaan wordt aan iets wat je aan het hart gaat, kom dan in ieder geval naar die ledenvergadering.

Groetjes, Gisela


Ben jij wel eens wat wijzer geworden op een ledenvergadering van de WRAN
Nou ik niet en als er dan al dingen worden besproken wordt er verder niks mee gedaan

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:02

Freckles"]
[quote="Gisela schreef:
Wat mij verbaast, keer op keer weer, is dat er gepraat wordt over "doe dat dan op de ledenvergadering, laat wat van je horen"......

jaja, dan kom je op de ledenvergadering en dan zit er een halve kip en een paardekop (zogezegd) ............. want dan heeft iedereen een (natuurlijk) geldig excuus om niet te gaan.

Oftewel, zo draai je eindeloos in een kringetje rond.

Je hoeft nog niet eens "actief" binnen een vereniging te zijn maar als je wilt dat er misschien iets gedaan wordt aan iets wat je aan het hart gaat, kom dan in ieder geval naar die ledenvergadering.

Groetjes, Gisela


Ben jij wel eens wat wijzer geworden op een ledenvergadering van de WRAN
Nou ik niet en als er dan al dingen worden besproken wordt er verder niks mee gedaan
[/quote]

Maar, als je helemaal niets doet, gebeurt er echt niets. Je kunt ook een mailtje sturen aan de WRAN t.b.v. de aankomende bestuursvergadering (zie ander topic). De WRAN doet toch ook hele goede dingen??!!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:34

Ik vind het erg jammer dat Jasper dit zo voelt. Western is een stijl van rijden en voor sommige mensen een stijl van leven.

Dat is ook de pro van de WRAN en de DRHA, welk ras je rijdt of rasloos voor mijn part, het maakt niet uit. Je bent welkom. Daarom vind ik jammer dat er op Bokt Western vaak de vraag wordt gesteld of iemand met een bepaald type paard western kan gaan rijden. Ik dreig weer off topic te gaan, dus ik één advies:

Schouders naar achteren,
Neus in de wind,
Lap aan je laars,
Wat een ander er van vindt.

=^.,.^=

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:59

Francisca schreef:

Maar, als je helemaal niets doet, gebeurt er echt niets. Je kunt ook een mailtje sturen aan de WRAN t.b.v. de aankomende bestuursvergadering (zie ander topic). De WRAN doet toch ook hele goede dingen??!!


Ik heb ook mail gestuurd voor de bestuursvergadering ben alleen benieuwd of er dan ook antwoord komt?
Maar we wachten gewoon rustig af.
Welke goede dingen doet de WRAN niets als zichzelf boven alle western mensen zetten.
Wil je een wedstrijd organiseren dan bepalen zij hoe en wanneer vind dat niet kunnen.
Dan moet de WRAN alle wedstrijden zelf organiseren maar aan gezien het allemaal vrijwilligers zijn kan dat niet.
Want waar is de WRAN zonder mensen die een wedstrijd op poten zetten en ruiters die daar aan deelnemen volgens mij nergens.