Onregelmatigheden NK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:05

Ik wil hier wel iets zetten over hetgeen gebeurd is maar dan in zijn algemeenheid en let wel:
dit is MIJN PERSOONLIJKE MENING.

Als men ruiters op een bepaald gebeuren wil aanspreken, laat dit dan doen door een 'onpartijdig' iemand. Een judge bijvoorbeeld of een veearts. Laat de ruiters op een fatsoenlijke, nette manier aanspreken (zoals beschaafde mensen met elkaar omgaan) en uitleggen waarom (bijv. een organisatie) het gebeurde liever niet wil zien, en geen van de ruiters zal hierdoor op 'z'n achterste benen' gaan staan maar gewoon op dezelfde manier reageren. Dan is er geen enkel probleem.
Mocht er alsnog wel sprake zijn van een 'disagreement' dan kan een waarschuwing gegeven worden.

Om even terug te kijken op een NK WRAN, het inhuren van dhr. Jeff Delaet, een alom gerespecteerd judge, was een bijzonder goede actie. Ik heb ook niemand gehoord die daarmee problemen heeft gehad. Hij riep de ruiter (indien nodig) heel netjes apart en gaf redenen waarom personen problemen zouden kunnen hebben met wat de ruiter op dat moment deed. Dit werd begrepen en gevolgd. Het gebeurde netjes en beschaafd en niemand heeft daar problemen mee.

Naar geruchten luisteren heeft weinig zin. Als je het niet met eigen ogen hebt gezien, kun je ook geen duidelijke mening vormen. Maar, ik denk dat de NQHA er verstandig aan had gedaan om, net als de WRAN, iemand zoals dhr Jeff Delaet in te huren om juist dit soort problemen te voorkomen.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:08

Mag ik ook nog als persoonlijke opmerking plaatsen (en dat zal ik ook op 'Horses') doen:

Als dit soort teksten worden neergezet, is het wel van belang dat je dit zelf allemaal hebt zien gebeuren. Daarbij komt ook nog dat ik dan graag een echte voor- en achternaam zie verschijnen inclusief een correct email adres. Dit in anonimiteit neer te zetten getuigd van weinig karakter.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:55

Nee Sugarmiss, jij hoeft je niet aangesproken te voelen.

Ik bedoelde dat, de persoon die het oorspronkelijke, eerste bericht op "Horses of the Dutch" heeft gezet. Als je dan al iets neer wilt zetten met deze inhoud, dan vind ik dat die persoon zo flink moet zijn om voor- en achternaam te vermelden inclusief correct email adres, zodat je, als je dat wilt, gewoon prive een bericht kunt sturen.
Ik wilde een email sturen maar niet naar de hele 'Horses' lijst. Tot mijn ergernis kan dit niet en vond ik toch wel dat ik hierop een reactie moest geven. Dus dan maar naar de hele 'Horses' lijst.

Sorry dat je dacht dat ik jou daarmee bedoelde (ik kan jou altijd een PB'tje sturen, hahaha!).

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:19

Ik denk dat het grootste probleem ligt in het feit dat iedereen een ander inzicht heeft in wat goed is voor zijn paard of niet. Daarbij komt ook nog dat regels van de betreffende organisatie ook nogal 'ruim' worden beschreven en voor velerlei uitleg vatbaar zijn.

Voorbeeld: een paard heeft hard gewerkt, is gedouched, en staat met een zweetdeken op, op stal. Dit paard staat aan een halster vast, maar zo dat hij bij water en/of voer kan komen. (Dit paard staat bijvoorbeeld vast, omdat hij anders met zweetdeken gaat rollen, zich kan rollen in zijn zweetdeken met alle vervelende gevolgen/ongelukken van dien.)
Is dit tolereerbaar of niet?
Desalniettemin vind ik dat een organisatie het recht heeft om te zeggen: dit willen wij liever niet hebben of, dit mag maar alleen als er dan toezicht blijft bij de stal. Als dit op een nette manier gezegd wordt is het een waarschuwing en kan de ruiter actie ondernemen.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:27

Ik durf al bijna niet meer te reageren op dit onderwerp.....

Vaak is 'common sense' een handig gebruiksmiddel.

Even iets wat wij persoonlijk hebben meegemaakt.

Wij waren op het EK in Kreuth, Duitsland. De paarden die waren gereden stonden aan hun halster vast in de stal onder de zweetdeken te drogen na het douchen. Er kwamen een paar mensen van de organisatie over stal lopen en zagen de paarden staan. Zij deden het verzoek dat:
1. als er niemand bij de stallen is mochten de paarden NIET vast staan.
2. de paarden mochten vast staan zolang er controle was van iemand van de stal, die erbij bleef.

Door dit verzoek weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Sommige regels staan beschreven in een regelboek maar organisaties kunnen zelf aangeven wat ze liever wel en niet hebben. Door dit gewoon even te zeggen in het voorbijgaan kun je een hoop dingen oplossen, zonder dat er verdere maatregelen moeten worden getroffen.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:47

Zoals de situatie hierboven besproken, ik weet ook niet of dat in dit specifieke geval ook gebeurd is, ik ben er zelf ook niet bij geweest. (Wel op het NK maar niet bij de nare gebeurtenissen.)

Iemand vroeg ook nog waarom er gediskwalificeerd wordt op een specifiek paard en waarom de ruiter dat niet mag starten met een ander paard.
Dat ligt aan de situatie.

Een persoonlijke diskwalificatie (dus van een ruiter) zorgt er (volgens mijn beperkte kennis van het regelboek) voor dat men helemaal niet meer mag starten op dat evenement.
Een paard/ruiter diskwalificatie (bijvoorbeeld na controle na het rijden van een pattern en er is bijvoorbeeld bloed) resulteerd in een 'no score'. De diskwalificatie geldt dan voor dat onderdeel maar de ruiter mag dat paard (en andere paarden) gewoon starten in de overige onderdelen waar ze zijn ingeschreven.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers