Advies gevraagd , wat te doen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:39

Blaze............jemig............dán moet je vaak tot 10 tellen, 4 maanden zeg je???? Zucht...........
Vanuit de hondensport heb ik mezelf aangeleerd dat je het dier (hond/ paard, ze hebben allemaal 4 poten/ benen, Lachen ) dat je ze al kunt corrigeren wanneer je merkt dat ze wat willen uitvreten dus nog net voordat de bom knalt. Dan moet je dus wel super geconcentreerd bezig zijn en zeer concequent handelen. Stug volhouden en ze snappen de link, meestal, Cool . Hoe te corrigeren?? Daar laat ik me niet over uit, dat is per dier verschillend, dat moet je aanvoelen. (Diplomatiek he, haahahahaa)

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....



FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:54

cornelie schreef:
. En ik corrigeer ook pas als er daadwerkelijk iets fout gaat. Als je gaat corrigeren als het dier nog niks fout heeft gedaan dan is het uiteindelijk zo dat jij het meeste aan het werk bent en dat lijkt mij ook niet de bedoeling


Ik ben van mening dat wanneer je 2 seconden eerder ook kunt corrigeren, dat op een minder ingrijpende manier kan omdat je het paard net niet over dé grens laat komen. Maar goed, je moet het wel voelen aankomen natuurlijk, anders heeft het geen zin, Pling .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:09

Ja, OK, Blaze........je hebt gelijk, dat had ik voor de duidelijkheid er even bij moeten zetten. Maar goed, we zitten op één lijn.......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:13

Honden, paarden, kinderen.............het is een pot nat!!!!!! ~~}> }>

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:33

Blaze"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Honden, paarden, kinderen.............het is een pot nat!!!!!! ~~}> }>

Jw vergeet een catagorie-----------------------------------vrouwen Cool
[/quote]

Grrrrrrrrrrrrrrrr, Blaze, je raakt bij mij een zeer gevoelige snaar!!!
Ik woon hier in huis met 3 kerels................breek me de b*k niet los, wat een stel tuig is dat bij elkaar!!!!! Maar goed, jij als jongetje ziet het natuurlijk compleet anders, Schijnheilig , Hyper!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:36

Er ligt een westernzadel op betreffend paard, Peter..........vandaar Slim .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:43

Peter, je begint je naam eer aan te doen, je wordt nog Goed Vet Man!!! Of zeggen de tieners tegenwoordig Vet Goed Man.......

Grapje.......... Nagelbijten / Gniffelen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:45

Blaze"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Grrrrrrrrrrrrrrrr, Blaze, je raakt bij mij een zeer gevoelige snaar!!!
Ik woon hier in huis met 3 kerels................breek me de b*k niet los, wat een stel tuig is dat bij elkaar!!!!! Maar goed, jij als jongetje ziet het natuurlijk compleet anders, Schijnheilig , Hyper!



hmm ik woon samen met 3 vrouwen(en dan tel ik de poezen niet mee Tong uitsteken )
[/quote]


Funs!!! Ga je mond spoelen/ eh typvingers wassen!!!

(oh, verkeerd gequote, Rolleyes )

Is het met 3 vrouwen echt zo erg?? Geloof er niets van.........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:24

Sandra.k"]
[quote="pmarena schreef:
Jeetje Blaze , hoe kun je jezelf nu in zo'n situatie terecht laten komen... Haha!


Sja, da's het risico van bokt Haha!
Wat dat betreft kun je je misschien beter afvragen hoe IK (als 1 van de drie) in deze situatie terecht ben gekomen Schijnheilig
Overigens: nee geen merrie, alleen een ruin, een pleegruin en pleeghengst. Maar die wonen niet in huis Clown
[/quote]

Met Blaze als bijna- echtgenoot, willen we dat inderdaad dolgraag willen weten..................Nieuwe topic:
"Sandra, hoe ben JIJ in deze situatie terechtgekomen???????"

Ach gut *LOL*

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:46

GoedVetMan"]
[quote="FlyingHigh"][quote="Sandra.k"]
[quote="pmarena schreef:
Jeetje Blaze , hoe kun je jezelf nu in zo'n situatie terecht laten komen... Haha!


Sja, da's het risico van bokt Haha!
Wat dat betreft kun je je misschien beter afvragen hoe IK (als 1 van de drie) in deze situatie terecht ben gekomen Schijnheilig
Overigens: nee geen merrie, alleen een ruin, een pleegruin en pleeghengst. Maar die wonen niet in huis Clown
[/quote]

Met Blaze als bijna- echtgenoot, willen we dat inderdaad dolgraag willen weten..................Nieuwe topic:
"Sandra, hoe ben JIJ in deze situatie terechtgekomen???????"

Ach gut *LOL*
[/quote]

Daar gaat mijn deel 5

Peter
[/quote]

Neeeeee, joh!!!! Lekker doortypen, Peter, zo rekken we nog wat tijd voor ja, anders kunnen we ons ongeduld niet bewaren Tong uitsteken .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:58

cornelie schreef:
Overigens ben ik het niet geheel eens met de stelling dat het hetzelfde is als honden, kinderen, vrouwen........ etc Knipoog


Volgens mij zien de meeste mannen een vrouw nog steeds als prooidier, Haha! .
Maar ik denk dat in dit verband het verschil tussen prooidier en roofdier niet zoveel uitmaakt, het gaat erom dat je zeker niet te laat moet zijn met corrigeren. Ik weet niet hoe intelligent een paard is, maar ik kan me voorstellen dat het paard niet snapt dat ie wordt gestraft voor de sprint die hij al heeft getrokken, terwijl je juist helemaal niet wil dat ie uberhaupt gaat sprinten. Als je hem pas corrigeert als de sprint al is genomen, kan het beest natuurlijk gaan denken dat je hem straft omdat ie zo hard gaat en niet omdat ie gewoon niet eens mag proberen een sprint te trekken. Wat vreemd neergeschreven, snappen jullie 'm?
Tenminste, zo zie ik het..........maar ja, wie ben ik, ik doe niet aan parelli oid, Bloos! en ga af op wat ik bemerk bij mijn eigen paarden.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers