Veluweranch stopt ermee!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:30

Er blijkt dus toch te weinig markt te zijn voor echt western rijden, anders zou de manege het wel volhouden.

Dat er veel onderhoud e.d. nodig is jaagt natuurlijk ook veel mensen weg en daar komt ook bij dat de lokatie toch soms wat lastig te bereiken is. Ik vind het niet op een centrale plaats liggen waar je ff zo naartoe rijd.
En daarbij komt (wat ik van horen zeggen heb, van mensen die er zijn geweest) dat de bak-bodem ook niet als supervlak beschreven kan worden. (misschien is dat nu anders).
Maar door dit soort informatie wordt het natuurlijk ook niet aantrekkelijker om daarheen te gaan.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:37

Ferrymaid schreef:
Graag zou ik dan ook hierbij deze discussie willen afsluiten zijnde degene die hem geopend heeft. Er is genoeg gezegd en ik heb er geen fluit aan gehad. Jammer.
Irene

Ik had je graag het laatste woord gegund, maar het is niet anders.

Citaat:
Misschien had ik gehoopt op wat solidariteit van de paarden mensen en meedenken voor een oplossing in deze.

Misschien is er een mogelijkheid dat andere maneges bijv. in Otterlo in samenwerking met de lesgeefdames van de VR iets kunnen regelen. Verward

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:06

MrMagic schreef:
daar komt ook bij dat de lokatie toch soms wat lastig te bereiken is. Ik vind het niet op een centrale plaats liggen waar je ff zo naartoe rijd.


Je kunt natuurlijk niet alle westernmaneges in het midden van het land vestigen. Dan is er voor heel veel mensen een vrij lang stuk te rijden. Ik vond het zelf wel makkelijk te bereiken eerlijk gezegd maar misschien bedoel je wat anders daarmee. Knipoog

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:11

Wel potverdomme. Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:14

ze moeten die stal gewoon openhouden en zich breder profileren dan alleen dat western...... maak er een soort van paardenhotel van

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:17

Ferrymaid schreef:
Wel potverdomme. Verward

Pardon Verward

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:17

Ferrymaid schreef:
Wel potverdomme. Verward


~~}> Wow!

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:26

Oke weet nu waar de knop zit, dank SM hoef ik niet meer te tot 10 te tellen. Ziek

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:41

Er ontgaat mij hier iets volledig geloof ik Haha!

Waarom gaat het topic eigenlijk niet dicht , nu de t- startster erom gevraagd heeft ? Lachen

Trouwens misschien wel een goed idee van kim ,
paardenhotel..breder...bladiebla. Of zijn er op dit moment helemaal geen enthousiaste plannen voor de toekomst ?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:41

Ferrymaid schreef:
Wel potverdomme. Verward


Als je nou maar lang volhoudt, ben je vast wel eens degene met het laatste woord!!!! Schijnheilig

Het is niet alleen met westernmanege het geval, ik hoor het van meerdere kanten dat een manege/pensionstal toch niet meevalt draaiende te houden. Laat staan dat het winst oplevert.

Is trouwens de Camille van de Veluwe Ranch dezelfde als die van de voormalige Blacks Ranch! Lijkt me bijna niet te kunnen missen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:45

yep, dat is dezelfde Margee.

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 22:20

Oke oke , kon even de knop niet vinden. Maar bij deze dan.
Toch het laatste woord Doei, doei

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:22

Ferrymaid schreef:
Oke oke , kon even de knop niet vinden. Maar bij deze dan.
Toch het laatste woord Doei, doei


OK dan! , Lips are sealed ........... Haha! .

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:28

Waarom moet een topic dicht als de starter daarom vraagt? Tenzij het echt over iets persoonlijks gaat, is de starter niet de eigenaar van een topic, en heeft diegene niets te zeggen over of er al dan niet gereageerd mag worden...

Sorry, ik zit me hier (als ex-mod met jaren ervaring op een gelijkwaardig groot forum) vreselijk te verbazen.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:32

TS (en ieder ander) mag het vragen of het gehonoreerd wordt is een 2e, maar de Mod die het behandeld zal daar zeker wel uitleg over geven.

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:45

wat ik nu wel eens wil weten..................
gaan ze nu verder als pensionstalling ?????

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 23:21

En wat ik wel eens wil weten waarom ik me lens druk op dat vraagteken en er niets gebeurd Blond
En waarom zou ik deze topic niet mogen sluiten als er mijns inziens niets constructiefs uit voort komt.
Stel bij deze dan ook een wis knop voor. Stoom uit je oren

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:36

misschien moet je op het uitroepteken klikken i.p.v. op een vraagteken

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 13:06

Zucht, bedoelde ik dus Verdrietig

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:09

Ferrymaid: als topicstarter kun je niet zelf een item sluiten, dat is een taak van een Moderator. Via de "!" knop geef je aan dat je er iets mee wilt met een omschrijving waarom. De Moderator bekijkt dan of je een valide reden hebt. Ik heb begrepen dat je ondertussen van een Moderator antwoord gehad hebt op je vraag dmv het "!"knopje.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:16

Het is niet alleen met westernmanege het geval, ik hoor het van meerdere kanten dat een manege/pensionstal toch niet meevalt draaiende te houden. Laat staan dat het winst oplevert.


Ik heb al jaren een pensionstal en kan je zeggen dat dat inderdaad het geval is.We hebben ook een horecabedrijf en ik kan je vertellen dat ik beter 135 koppen koffie kan verkopen(€ 162,00)dan een maand voor een paard zorgen (€ 160,00).Ik ben met de koffie minder tijd kwijt en ook mijn kosten zijn veel lager.Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die over de kop gaan of eigenaren die besluiten er mee te stoppen.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:23

Maar paardrijden maakt toch dorstig Lachen

In een dunbevolkt gebied valt het niet mee, zeker niet als je het deels van het tourisme moet hebben.
Je zou er eigenlijk een inkomstenbron bij moeten hebben, bijv. huifkartochten, meerdaagse clinics m/overnachtingen, wedstrijden etc.

Maar FlairS kun jij een inschatting maken wat het voordeel van een pure pensionstal is tegenover een manege, kostentechnisch gezien bedoel ik.