rijbak maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 00:30

hoe kan ik goedkoop een bak maken in de wei?
Ik hoef geen super bak, maar gewoon iets waar ik goed in kan rijden, in de wei rijden vind ik niet zo geweldig plus in de winter kan het niet, veel te glad.
volstaat het als ik gewoon geel zand op breng en wat moet ik dan ongeveer rekenen.
ps. ik rijd niet elke dag en gewoon hobby, geen western.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:23

Ik denk dat je sowieso het gras moet (laten) verwijderen. Als je op klei zit kun je het beste een laag verwijderen en zand storten('stierenzand' schijnt daar goed voor te zijn Knipoog. Zit je op zand dan is 'keren' de goedkoopste optie. Dus de bovenste laag minstens 1 meter diep en de onderste laag boven. Zorg ook dat het zand hoger ligt dan het gras voor de waterafvoer.

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 21:09

'stierenzand' is dat gewoon bij zand handelaren te krijgen?
en inderdaad moet ik het eerst keren maar dit schijnt nogal duur te zijn weet iemand wat het geheel ongeveer zou moeten kosten? om een kostenplaatje te kunnen maken

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:03

Ik had nog nooit van 'stierenzand' gehoord, totdat Jos het erover had. Ik zou denken aan maaszand, iig iets met korrels van 1 tot 2 mm. Slipt niet zo snel dicht.
Qua kosten: gewoon een grondverzetbedrijf een offerte laten maken. Misschien doen ze het ook zonder rekening, scheelt weer BTW. Knipoog