avontuur in belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:07

Tenfold schreef:
Citaat:
Maar een wedstrijd draait imo om de deelnemers, niet het publiek


Het publiek is de financiering van de wedstrijd. Dus zonder publiek weinig inkomsten en dus weinig wedstrijd. Denk nou niet dat de kosten van een grote wedstrijd gedekt worden door inschrijfgelden.....


Denk ook niet dat het inschrijfgeld genoeg om een show te kunnen draaien.
Vandaar dat je toch zo wie zo goede sponsors moet hebben.
En inderdaad de wedstrijd onderdelen wat in perken
Maar op alle drie de dagen veel reining
Vrijdag Reining open junior, reining open senior , reining amateur ,reining jeugd s'nachts nog reining nrha limited non pro plaqeu en nrha reining limited open plaque

Zaterdag aqha reining open senior nrha reining non-pro morisson, reining intermadiate non-pro pewter brpg reining open futurity

Zondag aqha reining youth, aqha reining amateur,aqha reining open junior Bqha reining open maturity ,nrha reining rookie brpg reining non pro futurity, nrha reining open morisson intermediate en nrha reining pewter Slapen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:09

De reining is de reden dat ik Zaterdag en Zondag naar Hasselt ben geweest. Ik had anders die rit van drie uur niet gemaakt, en daar ook niet in de buurt overnacht. En ik je zo 6 personen opnoemen die ook naar Hasselt zijn gekomen voor de reining...

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:31

maar als je enkel voor reining komt kan je ook naar een nrah show gaan want 4uur achter elkaar reining zien daar vinden sommige mensen ook niks aan . Gaaaap
en er zijn ook zat mensen die voor pleasur of trail komen kijken .
maar hasselt is elk jaar zo en dat zal ook nog velen jaren zijn tot 's nachts rijden . Dromen
maar wel spijtig als er om 3u maar een 20 tal mensen op de tribune zitten en je moet dan een proef rijden , en je rijd dan een 73 en een 74 dat is ook niet echt prettig denk . Rolleyes

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:58

Wat denk je wat sponsors doet betalen: publiek. Hoe meer publiek hoe meer de sponsoring zijn werk doet!
De tribunes waren naar mijn gevoel het meest gevuld tijdens de (grotere)reiningklasses). Maar dat is bij veel wedstrijden het geval.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:26

ja als je zo een proeven zie als die van ann poels dan kan ik ook een hele avond reining zien hoor

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:50

belgje schreef:
ja als je zo een proeven zie als die van ann poels dan kan ik ook een hele avond reining zien hoor


Absoluut mee eens. Een zeer nette ruiter....

Collin
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:01

Cassidy"]
[quote="belgje schreef:
ja als je zo een proeven zie als die van ann poels dan kan ik ook een hele avond reining zien hoor


Absoluut mee eens. Een zeer nette ruiter....
[/quote]
Nou lef heeft ze wel maar verder is het ook ruk en plukwerk zou mijn paard daar NOOIT in training willen hebben

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:20

Collin"]
[quote="Cassidy"][quote="belgje schreef:
ja als je zo een proeven zie als die van ann poels dan kan ik ook een hele avond reining zien hoor


Absoluut mee eens. Een zeer nette ruiter....
[/quote]
Nou lef heeft ze wel maar verder is het ook ruk en plukwerk zou mijn paard daar NOOIT in training willen hebben
[/quote]

lef heeft ze daar heb je gelijk in maar ruk en pluk is het zeker niet !
heb je haar wel eens zien trainen ???
moest ik een reining paard hebben die zou daar direckt naar toe gaan hoe zij met paarden omgaat zo gaat bijna geen enkele reiner met zijn paard om

Trampas
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:57

Collin"]
[quote="Cassidy"][quote="belgje schreef:
ja als je zo een proeven zie als die van ann poels dan kan ik ook een hele avond reining zien hoor


Absoluut mee eens. Een zeer nette ruiter....
[/quote]
Nou lef heeft ze wel maar verder is het ook ruk en plukwerk zou mijn paard daar NOOIT in training willen hebben
[/quote]

Hoe bedoel rukken en plukken? Hoe vaak heb jij Ann zien rijden op een wedstrijd en heb je Ann ooit zien trainen?? Ik denk het niet, anders zou je deze opmerking niet hebben gemaakt. Wat maakt jou een expert dat je haar afkraakt op haar manier van rijden. Ik ken bijna niemand in de benelux die zo fair is met haar paarden als zij, op trainingsgebied en op showgebied. Ik zou willen dat ik haar stijl van rijden had en haar gevoel voor paarden. Ze heeft maar mooi op drie verschillende paarden op drie verschillende onderdelen met LOSSE TEUGELS niet onder de 73 gelopen in Hasselt en in Nederland. En dat zonder ruk of pluk werk, niet tijdens training voor de proef en niet tijdens de proef. Voor je iemand onterecht de grond in boort, zorg dan eerst dat je de feiten over die persoon kent. Want één ding is zeker, je kent haar totaal niet.

dalton
Berichten: 24
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:36

altijd mensen die negatief doen over alles en nog wat hassselt duur ik vind van niet stallen 95 euro bunschoten 100 euro
-plaats en stroom 12 euro voor vier dagen bunschoten 10 euro per dag
-koffie bij allebij 1,5 euro maar in bunschoten in plastieken beker
-toilet in hasselt 0,30 in bunschoten gratis(in het donker en bevroren)
-enz
dat het progamma te vol was dat is ook zo maar ge stelt het progamma een jaar van te voren op dus je kan alles dan niet meer zo maar gaan veranderen en je weet ook niet van te voren hoeveel mensen er gaan meedoen als je ziet hoeveel mensen er nog proeven inschrijven op donderdag maar ik vind laat die prab en nsba en brgp er tussen uit dat zijn de proeven met de minste deelnemers en ze gebruiken de meeste tijd en ik denk dat de ruiters liever wedstrijden hebben met veel deelnemers dan dat ge een pleaser jeugd nsba op je eentje moet rijden ik vind dat die zeurpieten maar eens een wedstrijd moeten inrichten dan krijgen wij zeker gratis wedstrijden en wedstijden die om 10 uur beginnen tot 12 uur dan 1 uur pauze van 13 uur tot 15 uur 1 uur koffietijd van 16 uur tot 18 uur 1 uur om te eten en avond progamma 19 uur tot 22 uur
en dan ann poels ik denk dat daar veel mensen nog wat van kunnen leren ik zie ze op wedstrijd en in herentals als ze aan het trainen is en ik heb zeer veel bewondering voor haar hoe zij met haar paarden bezig is en zij pakt ook wel eens een paard hard aan als het nodig is maar ik denk als je met een paard van 0 moet beginnen tot dat je er een 74 mee kunt rijden veel bij komt kijken dus doe het ann maar eens na maar ik weet de beste stuurlui staan aan wal tot kijk negatieve zeurpieten

Trampas
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:04

dalton schreef:
altijd mensen die negatief doen over alles en nog wat hassselt duur ik vind van niet stallen 95 euro bunschoten 100 euro
-plaats en stroom 12 euro voor vier dagen bunschoten 10 euro per dag
-koffie bij allebij 1,5 euro maar in bunschoten in plastieken beker
-toilet in hasselt 0,30 in bunschoten gratis(in het donker en bevroren)
-enz
dat het progamma te vol was dat is ook zo maar ge stelt het progamma een jaar van te voren op dus je kan alles dan niet meer zo maar gaan veranderen en je weet ook niet van te voren hoeveel mensen er gaan meedoen als je ziet hoeveel mensen er nog proeven inschrijven op donderdag maar ik vind laat die prab en nsba en brgp er tussen uit dat zijn de proeven met de minste deelnemers en ze gebruiken de meeste tijd en ik denk dat de ruiters liever wedstrijden hebben met veel deelnemers dan dat ge een pleaser jeugd nsba op je eentje moet rijden ik vind dat die zeurpieten maar eens een wedstrijd moeten inrichten dan krijgen wij zeker gratis wedstrijden en wedstijden die om 10 uur beginnen tot 12 uur dan 1 uur pauze van 13 uur tot 15 uur 1 uur koffietijd van 16 uur tot 18 uur 1 uur om te eten en avond progamma 19 uur tot 22 uur
en dan ann poels ik denk dat daar veel mensen nog wat van kunnen leren ik zie ze op wedstrijd en in herentals als ze aan het trainen is en ik heb zeer veel bewondering voor haar hoe zij met haar paarden bezig is en zij pakt ook wel eens een paard hard aan als het nodig is maar ik denk als je met een paard van 0 moet beginnen tot dat je er een 74 mee kunt rijden veel bij komt kijken dus doe het ann maar eens na maar ik weet de beste stuurlui staan aan wal tot kijk negatieve zeurpieten


Ben het hier helemaal mee eens. Proberen zelf inderdaad maar eens een wedstrijd te organiseren die compleet vlekkeloos verloopt. Er zal altijd wel iets zijn om over te zeuren. Als we dat nu eens achterwege laten en genieten van leuk en goed paardrijden, dan zijn we al een heel eind.
En goede reining hebben we zeker kunnen zien. Dit zijn paarden die op topniveau worden getraind en tuurlijk worden ze ook wel eens even aangepakt, maar ook giga beloond als ze hun job goed doen. En dat niveau zie je terug in de wedstrijdring.

brio
Berichten: 97
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:34

Hallo allemaal, ik ben het hele weekend in belgie geweest en heb er ook meegedaan. Maar het was geen flutshow zoals er wordt genoemd!! Btw het is zover ik weet niet verplicht om met een hoed te dragen tijdens het in rijden maar het staat netter voor het plubliek. Het klopt wel dat tijdens de performance onderdelen er een hoop verschil was tussen de juries... En de pleasure van zondagmiddag was een samengevoegde klassen met de prab, dus er werd en voor de AQHA gereden en voor de PRAB, daarom waren er 4 verschillende uitslagen. De hasselt show in belgie is 1 van de grootste en druk bezochte shows van belgie en het is altijd gezellig en leuk om mee te doen.
Ik vind het jammer dat er weer zo gereageert wordt!! Want belgie ligt qua niveau veel hoger dan nederland. En even over de vorige show die haast in de soep liep, dat kwam doordat het showsecretariaat het op kort termijn liet afweten en het moest overgenomen worden door iemand anders. Ik hoop dat mensen anders tegen shows aankijken in belgie want ze zijn er daar meer dan in nederland.... En als je het voor plezier/punten doet zoals ik moet je het ook doen met de shows in belgie!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:02

brio schreef:
Ik vind het jammer dat er weer zo gereageert wordt!!


Waarom "weer"? Ik ben vorig jaar in Hasselt geweest en vergelijk de show van vorig jaar met die van dit jaar, en dan is de show van dit jaar duidelijk een stuk minder geweest. Dat is de waarheid zoals ik hem zie, ik vergelijk twee shows op dezelfde locatie en niets meer of niets minder.

Citaat:
Want belgie ligt qua niveau veel hoger dan nederland.


Wat denk je waarom ik die 3 uur durende rit naar Hasselt gemaakt heb? Heus niet omdat het een flutshow is, of dat ik er niet veel van verwachtte. Het is heel leuk om eens andere ruiters te zien dan de ruiters die normaal in Nederland starten. Maar nogmaals, het niveau viel tegen. Zal ik nog een keertje naar Hasselt gaan? Beslist, maar volgend jaar niet. En dat komt niet omdat ik nu teleurgesteld was in de show, maar omdat de er volgend jaar Americana is, en de EK in Nederland plaatsvindt.

Citaat:
En als je het voor plezier/punten doet zoals ik moet je het ook doen met de shows in belgie!!!


En nu spreek je jezelf tegen....misschien niet de bedoeling, maar nu klinkt het alsof je de shows in Belgie maar voor lief neemt, en niet omdat je er nu zo graag heen wilt....Haha!

brio
Berichten: 97
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:27

Spijtig dat je dit persoonlijk neemt dat is niet de bedoeling! Maar goed wat bedoel met EK in Nederland???

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 10:13

wat ik zo jammer vind is dat het meerendeel van deze topc en lees het even goed,ja het meerendeel weer over reining gaat,n.m.iword reining wel genoeg gepromoot.cassidy zegt het ook,daar zit het grote geld.nu zyn er een handje vol mensen die zich daar schynbaar niet door laten lokken,en die de veelzydigheid zien van de westersport.dus ook halter,hunter ,en pleasure.mensen kiezen toch o.a voor western om de veelzydigheid,anders kun je toch engels blyven ryden.reining is inderdaad een publiekstrekker,maar als je de geldplug er uit trekt en er meer promotie komt voor de andere onderdelen,zou reining er dan nog zo voor staan.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:44

Denk niet dat de reining dan nog zo populair zou zijn als de kraan dicht ging.
Maar aan de andere kant het inschrijfgeld ligt vaak hoger dan voor de andere onderdelen.
Maar ik zelf mag graag de andere onderdelen ook zien.
Vind dat zeker een even grote prestatie om een goede preof te laten zien als de reining

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:02

Citaat:
Denk niet dat de reining dan nog zo populair zou zijn als de kraan dicht ging.


Dat geldt voor (bijna) alles!!!

Lees eens het bericht 'reining nieuws', geeft nog een reden waarom reining veel aandacht krijgt tijdens wedstrijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:23

brio schreef:
Spijtig dat je dit persoonlijk neemt dat is niet de bedoeling! Maar goed wat bedoel met EK in Nederland???


De EK wordt in 2004 en in 2005 in de Brabanthallen in Den Bosch gehouden. Ik kan er helaas op dit moment weinig over vinden, maar ik dacht te hebben onthouden dat het ergens in Juli zou zijn.
En dan krijg je in September 2004 de Americana in Augsburg.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:28

bedoel je niet het nk inplaats van het ek ? het ek is volgend jaar in kreuth (duidsland )

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:10

Hebben we het over de EK Quarter of de EK Reining?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:57

EK NRHA, 9 en 10 Juli. Kan helaas niets op het internet vinden, maar het heeft op Euroreining gestaan.