Go Man Go

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Go Man Go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 22:59

Een kennis heeft een kleindochter van Go Man Go genaamd Story of Erin en omdat hij niet "aan internet doet" Cool ben ik op zoek voor hem. Ik heb nu een pedigree record waarin het gewonnen bedrag van Go Man Go staat vermeld , maar ik kan verder niet echt vinden waarmee hij dit verdiend heeft. Ik weet wel dat hij heeft geraced maar ik zou wat meer details willen vinden.
Wat kan ik daarvoor van hem opvragen? Zijn zoon, dus de vader van Erin, heeft ook leuk verdient trouwens en Erin zelf schijnt Barrels geraced te hebben maar daar kon ik ook niets over vinden.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:07


DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:08

Als je bij de AQHA de pedigree van Go Man Go opvraagt (of van een paard waar hij op voorkomt dus 'Story of Erin') dan zie je bij Go Man Go een bepaald bedrag $$ staan, dat is zijn prijzengeld. De cijfertjes ervoor zijn de aantal starts, 1e ,2 e en 3e plaastingen.

Citaat:
Breed: Quarter Horse
0082000 1953
Stallion roan

From the word GO, he was a champion. Go Man Go would dominate the American Quarter Horse racing scene like no other in history. Aptly named, Go Man Go was foaled in 1953, and although neither his mother nor father raced, he quickly proved he had the ability of a champion. In his career, Go Man Go earned many honors. Three times he was named World Champion Racing American Quarter Horse, including becoming the first 2-year-old to ever claim that honor. He earned multiple divisional titles, set three track records and a world record, equaled a world record and became one of the greatest sires in American Quarter Horse racing.

(Information found on www.imh.org/imh/bw/quar.html)

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:11

GO MAN GO
1982
THOROUGHBRED
11-0-4-1
$9,256 (USA)

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:12

GO MAN GO
1995
THOROUGHBRED
36-3-5-6
$9,170 (USA)


Er zijn meer hondjes die Fikkie heten Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 23:41

Ik heb hem via Erins pedigree gecontroleerd, hij heeft iets van US 896.000,- bij elkaar gescharreld. Erins is ook wel een druk madammetje, erg mooi beestje ook.

robert_yvon
Berichten: 18
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:11

Hoi heb je het inschrijf nummer van Go Man Go ik heb zelf ook Go Man Go op het papier van mijn paard staan en als het dezelfde is kan ik je wel vertellen dat hij ook in het boek paints of the legends staat.Het paard heeft heel veel grootte race`s gelopen en heeft er alle grootte geld prijzen gewonnen hij heeft ook verschillende baan records op zijn naam staan maar dat is als we het over de zelfde hebben laat me maar weten wat zijn inschrijf nummer is

Groetjes Robert en Yvonne

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:55

Zie mijn eerdere bericht:
Citaat:
Breed: Quarter Horse
0082000 1953
Stallion roan

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:25

De merrie die ik op proef had, had volgens mij de Go man Go van 1982 in haar stamboom. Grappig!

robert_yvon
Berichten: 18
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:26

dat is de go man go die ik bedoel die heeft mijn merrie ook in haar lijn zitten en dat is de merrie die banish op proef heeft gehad.

Groetjes

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:16

Go Man Go heeft een hele goede naam in de barrel racing, zijn afstammelingen doen het heel goed...Mijn Buck en ook Cash hebben
Go Man Go in de bloedlijnen zitten ...hij staat ook in de top 20 van beste barrel race grootvaders...ik zal eens opzoeken op welke plaats en welke
nakomelingen van hem het meeste hebben verdiend...moet je me maar even een mailtje sturen want anders vergeet ik het vast Lachen
Als Erin uit de USA komt heeft hij vast bij de NBHA of bij de WPRA wedstrijden gereden...daar kun je dan info opvragen over hem...
als je meer info wilt kun je het ook op het USA forum voor barrel racers proberen www.barrelhorses.com schrijf zijn afstamming en zijn fokker
erop en dan krijg je vast een hoop info ! Groetjes Wendy Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:47

hey, ik zat laatst volgens mij te kijken op www.quarter.nl
en daar stond go coon go, maar ook go man go,
volgens mij werder die als hetzelfde paard beschreven, maar ik snapte er dan ook niks van, misschie wilt iemand dat even nachecken,
dacht dat er zelfs dezelfde foto bij stond, haha
de grootvader van mijn paardje is go coon go,
dr opa is go nilla
en dr vader is go rilla man,
volgens mij stamt het wel af van go man go, want die komt ergens later in de pedigree ook weer terug, haha ik snap er werkelijk niks van

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:58

het is wel een hele leuke site ik heb zelf de opa van mijn paard nagekeken ( sonny dee bar) en ik kon tot 1916 terug kijken . de kleuren stonden er ook bij maar 1 ding snapte ik niet zo goed: bij de kleurbeschrijving van sommige paarden (ver in het begin) stond bijv. bIk? ik vraag me af wat dat betekent, zou iemand hier dat weten?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:01

kjcm schreef:
bIk? ik vraag me af wat dat betekent, zou iemand hier dat weten?

black, neem ik aan Verward ?

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:03

Ik denk dat de kleuren volledige genoemd worden en dat een zwart paard er al als 'black' in zal staan.
Deze paarden zijn zo oud dat men niet meer kan achterhalen wat de kleur was. Dat geeft tevens aan dat je deze voorouderinfo (als ze heel oud is) met een korreltje zout moet nemen. het is tenslotte vaak van 'hear say'.