avontuur in belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:54

Vorig jaar heb ik inderdaad betere reining gezien dan dit jaar. Entree was erg hoog, maar de resultaten van de jury vond ik aardig bij elkaar in de buurt komen.

Vandaag alleen de walk and jog klasse gezien met hummeltjes die met hun voeten nauwelijks onder de fenders uitkwamen op gigantische huntertype quarters die aan de ren gingen en die hummeltjes konden natuurlijk niets inbrengen. Er is er dus ook eentje afgevallen.
Ik hoop dat het jochie zijn plezier in het rijden niet heeft verleerd.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:57

dirkje schreef:
we zyn inderdaad 2 geworden op de vrydag.zaterdeag stonden er 2 andere jurys.ik denk dat ik niet de enige zal zyn die zegt dat er vreemd werd gejureerd.by de ene jury 1 en by de 2 niet geklasseerd,is dat mogelyk.


Ja dat is mogelijk. Dat is het voorbeeld van een jurysport. Iedere jury heeft voorkeur voor een bepaald type paard. En ook in Bunschoten werd raar gejureerd...

Uit je opmerkingen maak ik uit dat je hebt gehalterd? Dat verschil in plaats zul je wel vaker tegenkomen...
Dus bereid je erop voor...of doe niet meer aan de halter mee.
Ik weet waarom ik dit jaar mijn jaarling lekker op het land heb laten staan, i.p.v. haar ver van tevoren uit het land te gaan halen en voor te bereiden op zo'n show.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:24

Bij de Quarter NK in Bunschoten kwam er ook een jaarling helemaal voorop te staan die zo te zien vers uit het land kwam. Kan allemaal. Word gedaan. Mensen bereiken er nog een eerste prijs of zelfs een Nederlands Kampioenschap mee.
En wat vind je er goed voor staan? De een longeerd zijn veulen een half jaar van tevoren, toiletteerd hem, zorgt dat hij, in het geval van een jonger dier, gespeend is. Wil je de moeder showen? Zorg dat het veulen er vanaf is, dan is de moeder ook rustiger.

En bij de reining heb ik idd Jurgen Kalaschinsky op Charlie zien rijden, en heb gezien dat hij serieuze problemen met hem had. Een paard dat zo vaak geshowd is, het intussen zelf weet (en beter dan de ruiter) en zo out of control raakt, een eigen leven gaat leiden in de bak...een ruiter die het paard niet kan evenaren...de een ziet het door de vingers, en de ander straft het genadeloos af.

Jureren is niet simpel een sommetje van + of -. Als het zo simpel was zouden we er allemaal wel kunnen gaan zitten.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:44

Ik ben het er helemaal mee eens dat je naar een wedstrijd moet gaan als je er klaar voor bent, en dat is mede de reden dat ik op de tribune zit en er niet op kruip tijdens zo'n show. En dat is ook de reden dat ik mijn jaarling lekker heb laten kleuteren, en niet een maand tevoren uit het land heb geplukt, dus misschien verschillen onze opvattingen niet zo er veel.

Ik vond een van de proeven (en hij heeft met Charlie twee keer meegedaan) er gewoon niet uitzien. En daar blijf ik bij. Een paard dat door de ruiter op de rundown met zijn hoofd naar links of rechts gereden moet worden omdat hij er anders tussenuit knijpt is in mijn ogen out of control, of zit daar dicht tegenaan.

Ik heb trouwens wel meer gezien dit weekend dat geen reclame was voor de westernsport (inrijden met hoed? Ik heb er welgeteld ééntje gezien in de wedstrijdbak gisterenavond)

En tja...als het niet eens bent met de jurering van de jury: bij het secretariaat hingen de uitslagen, ook van de proef van Charlie. Waarom ben je niet gaan kijken? (Niet dat ik ben wezen kijken, maar ik was het over het algemeen eens met de jury)

En verwar je nu niet de dubbele jurering met het gelijktijdig rijden van twee proeven? Want het was een gecombineerde proef...welke twee onderdelen er nu verreden werden weet ik niet. Maar het kan zijn dat de ruiter voor het ene onderdeel wel meedoet en aan het andere onderdeel niet. Zodoende: 1ste plaats in het ene onderdeel, en geen plaats in de ander.

Edit: heb even gekeken welke onderdelen het waren:

Non-Pro Morrison - AM 1000 euro - trophy saddle
Intermediate Non-Pro Plaque - AM 100 euro

Werden tegelijkertijd verreden.
Zou het misschien kunnen dan Jurgen Kalaschinscki intussen geen Intermediate meer is Tong uitsteken ?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:59

dirkje schreef:
myn motto is,met een paard die niet getraind is ,of die in de halterklasse niet getoileteerd is,moet thuis blyven.je maakt zo GEEN reclame voor jezelf,je paard en bovenal de westersport.


Maar je behaalt er wel een eerste prijs mee... Lips are sealed

Uiteindelijk Dirkje, is Halter een exterieur en fokkeuring. Tenminste, dat hoort het te zijn. Als je de halterfoto's van vroeger bekijkt werden ze wel vaker zo uit het land geplukt. Een beetje jury kijkt er doorheen...en hoort daar doorheen te kijken. En alle fratsen die er later bij zijn verzonnen zijn eigenlijk maar bijzaak.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:21

Freckles schreef:
Mijn avontuur in Hasselt was van andere waarde.
Ik wist dus niet dat Belgen zo hard kunnen boeren vooral na een glaasje cola.
Of het netjes is is een tweede Bloos!


De Nederlanders doen er niet voor onder hoor...maar misschien verkeer je niet in die kringen? Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:08

Halteropvoeding of "gewone opvoeding"? Wat is het verschil later? Dat het paard op commando vierkant kan staan? Ik ben het er helemaal mee eens dat je zo vroeg mogelijk met de opvoeding moet beginnen, en je een paard niet met drie jaar compleet groen uit het land dient te plukken. Maakt het op latere leeftijd zoveel makkelijker.

Maar is de achterstand die een paard oploopt doordat je hem niet op jonge leeftijd meeneemt naar een wedstrijd echt nooit meer in te halen? Daar geloof ik dus niet in.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:15

dirkje schreef:
de een scheert zyn paard de ander niet,moet iedereen zelf weten.maar je gaat niet in de bak staan ,met de stront nog in de staart,en de vieze vlekken van het in de box liggen,op wit kan het gebeuren dat je ze niet weg kunt poetsen,maar dan zitten er geen korsten op.


Mee eens. Paard hoort schoon te zijn. Kort in het haar is dan plan twee.
Maar toch vind ik dat je een paard niet lager moet plaatsen als hij niet helemaal is getoiletteerd of wat langer in het haar zit. Halter is een fokkeuring, en het gaat om het voortbestaan van het ras, en niet om de hoeveelheid shampoo en showshine er is gebruikt om het paard voor te brengen. Sorry als ik hiermee tegen zere schenen trap, maar dat is mijn mening.
Halter is een kwestie van smaak van de jury, en "what else is in the ring"....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:05

Henriette, toch nog even: voor mij is gewone opvoeding ook het laten wennen aan een scheerapparaat, de waterslang en netjes meelopen aan een halstertouw. De basis van voetjes geven en niet over je heen banjeren noem ik al nieteens op.

Dat ze geboren is heb ik haar vanaf de eerste 5 Minuten in handen gehad, heb haar overal aangeraakt, en als ik het goed heb gedaan (en die indruk krijg ik) dan kan ik haar nog overal aanraken.

Ze is op de trailer geweest, gaat regelmatig naar de smid, staat niet te kijken van de DA...

Het enige dat ik met mijn jaarling tot nog toe niet heb gedaan is haar meegenomen naar een wedstrijd. Dus als ik ooit een wedstrijd zou willen starten, is dat iets waar ze een achterstand in heeft opgelopen. Is die achterstand dan nooit meer weg te werken?

Toegegeven, mijn jaarling komt net van het land, en moet weer even in gareel worden gebracht. Maar dat is ze weer snel genoeg.

Iedereen mag met zijn paard halteren als hij dat wil, daar hoor je mij niets over zeggen. Maar mijn manier van opvoeden en de halteropvoeding zoals jij die opnoemt....ik denk niet dat die zo veel van elkaar verschillen.

Maar als jij dat anders ziet, dan zou ik graag wel willen weten wat er dan zo anders aan is. Mag ook per PB als je dat liever hebt....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:18

Freckles schreef:
Minder onderdelen wat zou je laten vallen??????
Wat minder reining?????????? Daar ben ik wel voor.


Ik denk dat je dan weinig kijkers meer trekt, en de reiningliefhebbers nemen je dat niet in dank af....Haha!

Wat zou je zeggen van minder Hunter en minder Trail en minder (AUW, niet slaan) Halter? Haha!

(Ducking for cover)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:36

jeddah schreef:
Weet je dat in de VS Halter 21% van de deelnemers trekt vergeleken met ongeveer 7% Reiners?


Nee, dat wist ik niet...maar heb een kleine voorproef gezien tijdens de NK QH, dus ik wil je best geloven. En misschien trek je met halter meer deelnemers, maar meer kijkers beslist niet. En je hebt zeer zeker geen tent vol met toegangers die uit zijn dak gaat als er weer een mooie reiningproef is neergezet.

En...als ik me niet vergis valt er met reining en cutting meer geld te verdienen dan met de Halter. Lips are sealed

(putting flame suit on....) Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:04

belgje"]
[quote="Cassidy"][quote="Freckles schreef:
Minder onderdelen wat zou je laten vallen??????
Wat minder reining?????????? Daar ben ik wel voor.


Ik denk dat je dan weinig kijkers meer trekt, en de reiningliefhebbers nemen je dat niet in dank af....Haha!

Wat zou je zeggen van minder Hunter en minder Trail en minder (AUW, niet slaan) Halter? Haha!

(Ducking for cover)
[/quote]
ik denk dat je beter kan zeggen geen prab en brpg en laat de rest toch hoe kan je nu minder trail zeggen en minder hunter die proeven zijn aan het opkomen dan mag je ze niet schrappen
[/quote]

Komt op hetzelfde neer, maar ik had het inderdaad anders moeten formuleren. Schrap de prab en brpg en alle andere verenigingen...ik heb het programma even niet bij de hand, maar als ik de zondagmorgen zag, was er een hele morgen bijna alleen maar Hunter?

En de reining Maturity hadden ze ook mogen overslaan (1 deelnemer) het slepen van de bak duurde langer dan de hele proef.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:09

De reining is de reden dat ik Zaterdag en Zondag naar Hasselt ben geweest. Ik had anders die rit van drie uur niet gemaakt, en daar ook niet in de buurt overnacht. En ik je zo 6 personen opnoemen die ook naar Hasselt zijn gekomen voor de reining...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:50

belgje schreef:
ja als je zo een proeven zie als die van ann poels dan kan ik ook een hele avond reining zien hoor


Absoluut mee eens. Een zeer nette ruiter....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:02

brio schreef:
Ik vind het jammer dat er weer zo gereageert wordt!!


Waarom "weer"? Ik ben vorig jaar in Hasselt geweest en vergelijk de show van vorig jaar met die van dit jaar, en dan is de show van dit jaar duidelijk een stuk minder geweest. Dat is de waarheid zoals ik hem zie, ik vergelijk twee shows op dezelfde locatie en niets meer of niets minder.

Citaat:
Want belgie ligt qua niveau veel hoger dan nederland.


Wat denk je waarom ik die 3 uur durende rit naar Hasselt gemaakt heb? Heus niet omdat het een flutshow is, of dat ik er niet veel van verwachtte. Het is heel leuk om eens andere ruiters te zien dan de ruiters die normaal in Nederland starten. Maar nogmaals, het niveau viel tegen. Zal ik nog een keertje naar Hasselt gaan? Beslist, maar volgend jaar niet. En dat komt niet omdat ik nu teleurgesteld was in de show, maar omdat de er volgend jaar Americana is, en de EK in Nederland plaatsvindt.

Citaat:
En als je het voor plezier/punten doet zoals ik moet je het ook doen met de shows in belgie!!!


En nu spreek je jezelf tegen....misschien niet de bedoeling, maar nu klinkt het alsof je de shows in Belgie maar voor lief neemt, en niet omdat je er nu zo graag heen wilt....Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:23

brio schreef:
Spijtig dat je dit persoonlijk neemt dat is niet de bedoeling! Maar goed wat bedoel met EK in Nederland???


De EK wordt in 2004 en in 2005 in de Brabanthallen in Den Bosch gehouden. Ik kan er helaas op dit moment weinig over vinden, maar ik dacht te hebben onthouden dat het ergens in Juli zou zijn.
En dan krijg je in September 2004 de Americana in Augsburg.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:57

EK NRHA, 9 en 10 Juli. Kan helaas niets op het internet vinden, maar het heeft op Euroreining gestaan.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers