avontuur in belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

avontuur in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:08

vandaag terug ,na een koude kermis in belgie -hasselt.slechte jurering.chauvanistise belgen,en overal duur voor betalen.nou als het zo moet ,blyf ik voortaan liever thuis,en heb ik echt geen zin meer om de western sport te promoten.


dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 23:50

we zyn inderdaad 2 geworden op de vrydag.zaterdeag stonden er 2 andere jurys.ik denk dat ik niet de enige zal zyn die zegt dat er vreemd werd gejureerd.by de ene jury 1 en by de 2 niet geklasseerd,is dat mogelyk.zelf zyn we in de halterklassen gestart we waren een keer 6de,een keer 4 en ook nog 6 en niet geklasseerd.niet normaal toch.en nu zul je wel zeggen,zoiets kan gebeuren,oke.maar als een paard 1 word geplaats die volgens my rechtstreeks van het land is geplukt,dik in het haar,grasbuik en ongetoileteerd,dan ga je toch vraagtekens zetten.bovendien vond ik deze organisatie erg koud,betalen voor het toilet,echte stugge waakhonden by de ingang.op de vrydag geen mens die nederlands praat alleen wat gebrekkig engels(nou ja dan maar met handen en voeten),wy zyn ook in bunschoten en marienheem geweest,maar daar was de sfeer veel gemoedelyker.hier kon er kwalyk een goeiemorgen af.er werden veel fouten gemaakt,en er was geen warm water om de paarden af te spoelen,bovendien was de spuit plaats by de ingang van de stallen,dus allemaal vieze smurrie.natuurlyk kun je na een show in belgie niet oordelen ,maar by zon,n grote show mag je toch wat meer verwachten.al met al ga ik de volgende keer wel nadenken voor ik weer ga startenin belgie.er zullen vast ook toffe belgen wezen,die hoop ik dan een volgende keer te treffen.


dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 00:11

ik weet niet naar welke reining onderdelen jy hebt zitten kyken ,maar als ik zie dat smart as charlie een keer 1 word geplaats, en door de andere jury niet geplaats word,zet ik vraagtekens.volgens my is het een kwestie van + en -,en dan kom je tot een uit komst,en daar kan nooit zo,n groot verschil in zitten.wat betreft jouw paard,dat is jou keuze,je doet mee,en dan kom je met een goed getoileteerd paard,of je komt niet.maar je komt niet met een paard die er niet goed voor staat.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 00:36

ik heb zaterdagmiddag zitten kyken en dat paard was alles,behalve out of controle.wat al dat andere betreft,hebben wy duidelyk niet de zelfde ideeen over wat er geshowd word op een wedstryd.de een is goed bezig met de sport,en de ander ziet het als recreatie.daar zit een duidelyk verschil in.myn motto is,met een paard die niet getraind is ,of die in de halterklasse niet getoileteerd is,moet thuis blyven.je maakt zo GEEN reclame voor jezelf,je paard en bovenal de westersport.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 21:17

by halter gaat het inderdaad om het exterieur van het paard .het behoort te voldoen aan de eisen van de quarter.de een scheert zyn paard de ander niet,moet iedereen zelf weten.maar je gaat niet in de bak staan ,met de stront nog in de staart,en de vieze vlekken van het in de box liggen,op wit kan het gebeuren dat je ze niet weg kunt poetsen,maar dan zitten er geen korsten op.by de grand champion verkiezing mares stonden er zeker 2 van deze gevallen.verder kan ik me helemaal vinden in wat henriette heeft geschreven,je hebt alleen maar profyt later van een halter training.wat niet inhoud,dat myn jaarling niet heeft gekleuterd.elke dag staat ze inde wei met onze andere jaarling,ze mag alleen twee weken voor een show niet meer in de wei,nou dan maar ravotten in de round pen,krygt ze dan krachtvoer,vind ze heerlyk.verder geloof ik zeker dat meer mensen het belang inzien van een haltertraining,anders zou er niet zoveel vraag zyn naar een clinic.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 08:39

ineens word er gediscuseerd over de opvoeding van het jonge paard,volgens my ging het over het proffesioneel naar een show toe gaan,wat volgens my o.a een schoon,paard,en eenpaard,zeker in de halter,die manieren heeft.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 08:44

wat die gezelligheid betreft,het is maar net wat je gewend bent,als het daar gezellig was,ga ik liever naar een vergadering.als je voor een wc moet betalen,zouden ze schoon moeten zyn.wil je een grote show houden ,ok,maar ga dan deelnemers schrappen,of meer dagen of misschien minder onderdelen.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 09:13

wat ik zo jammer vind is dat het meerendeel van deze topc en lees het even goed,ja het meerendeel weer over reining gaat,n.m.iword reining wel genoeg gepromoot.cassidy zegt het ook,daar zit het grote geld.nu zyn er een handje vol mensen die zich daar schynbaar niet door laten lokken,en die de veelzydigheid zien van de westersport.dus ook halter,hunter ,en pleasure.mensen kiezen toch o.a voor western om de veelzydigheid,anders kun je toch engels blyven ryden.reining is inderdaad een publiekstrekker,maar als je de geldplug er uit trekt en er meer promotie komt voor de andere onderdelen,zou reining er dan nog zo voor staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, SentiBot en 1 bezoeker