Wie o wie heeft er ook een Breeding Stock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:07

Haha Rom, zie mijn berichtje in het DPHC gastenboek.

Ik heb dus een BS merrie. Dit jaar zijn we voor het eerst aan de hand gestart, we zullen zien wat volgend jaar brengt ..

Ik vind dat de DPHC goed bezig is met zijn shows mèt Breeding Stock-klassen. Gewoon stug volhouden, dan worden ze vanzelf voller.
Op SolidHorses zijn ook nog wel mogelijke deelnemers te vinden.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:23

Romkabouter schreef:
Is het verplicht om in een BS klasse op 1 hand te rijden als je paard ouder dan 6 is Verward

Yep!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:31

missquarter schreef:
Ja dacht ik al.
Alleen het verschil is dat ik alleen nog Wran beginners heb gestart tot nu toe. Dus vandaar...... Schijnheilig

Goeie oefening toch? Alles op zijn tijd Knipoog !

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:32

Er zijn nog geen data voor volgend jaar bekend. Daar zouden ze na Saasveld, geloof ik, over gaan overleggen.

Op de site van de APHA Online kun je precies zien welke, door hen goedgekeurde, shows uitgeschreven zijn.
All visitors, kies Calendar of Events.
De Show Results zijn hier na verloop van tijd ook terug te vinden!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:49

Ik heb er zelfs 5 geteld Haha! !

Feit is dat op de laatste twee shows bij de Kalverhoek de BS-klasses wel ietsjes beter gevuld waren. Bovendien was ook de opkomst bij de Regular in Saasveld op het eerste gezicht minder. Ik kreeg een beetje de indruk dat men het na het NK wel een beetje goed vond voor dit jaar.

Ik kan alleen maar beloven dat wij volgend jaar ons best gaan doen Bloos .
Aaaargh!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:49

leila777"]
als je bs klasse uitschrijft moet je aan prijzen hebben staan:
per onderdeel 1 standaard á 6 euro
6 linten á 1 euro per stuk
grand en reserve beker á 15 euro per stuk
grand en reserve linten á 3 euro per stuk
dan kost een APHA jury niet zoveel 450,- per dag op basis van 9 uur jureren elk uur extra 50,- exl. kilometer vergoeding.
een ringstewart 90.- per dag exl. kilometer vergoeding
een secretariaat huren 75,- per dag
doormen,omroep etc. 90,- per dag per persoon
bak huur 200,- per dag
dan moeten de jury en ringstewart ook nog ergens slapen, dus wordt er een hotel geboekt en worden de vrijwilligers voorzien van hun "natje en droogje"
al met al is het dus elke show hopen dat er quitte gedraaid wordt. en dat proberen we door middel van sponsoren.
[/quote]
Sorry, maar een Grand en Reserve wordt er bij de BS hier in Nederland nooit verkozen. Nou kan je natuurlijk zeggen dat dat aan de opkomst ligt. Maar het merendeel van de deelnemers geeft zich toch voor de sluitingsdatum op en zo hebben jullie toch een aardige indruk van hoeveel Regulars en BS-en er mee gaan doen. Dan weet je ook van te voren wat je aan linten en bekers nodig hebt.

Bovendien denk ik dat je de plank een beetje mis slaat als je hier naar deelnemers gaat zoeken. De meeste Bokkers met (geregistreerde) BS zijn al aan het showen of voornemens te gaan showen.

Je moet die mensen zien te bereiken die veelal uit onwetendheid hun BS niet geregistreerd hebben, die denken dat je er toch niks mee kunt doen etc. . Wij hebben al door dat je dat zeker wel kunt, nou zij nog!

[quote="leila777 schreef:
dit is zeker geen persoonlijke aanval op wie dan ook.
wij vinden het alleen zo jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je met het organiseren van wedstrijden je "brood" kan verdienen. dat kan misschien wel maar wij doen het voor de ruiters en de leden van de DPHC.

Dat denk ik zeker niet. Maar dit slaat toch niet alleen op mensen met BS-Paints?

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:38

janedoe schreef:
Precies Jos, je paard moet het wel kunnen. Ik wil ook ooit wel met mijn BS starten en als ik kom doe ik aan alles mee (muv halter) maar ik denk dat het niveau toch wel iets hoger ligt dan bij de WRAN wedstrijden, vandaar dat ik het (nog) niet aan durf.


Ik snap wat je bedoeld, maar de Beginners klassen bij de WRAN zijn toch vaak erg grote klassen. Bij de Trail en Pleasure rijden al gauw zo een 15 combinaties mee. Dit in tegenstelling tot de BS-klassen op de afgelopen Paint-shows, waar ik er niet meer als 3 per klasse gezien heb!
Een minder drukke klasse kan een voordeel zijn voor een nog niet zo ervaren ruiter & paard .

(Dit is tevens motivatie-talk voor mijzelf. Lachen )

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:45

cornelie schreef:
Dus inderdaad, klasses vullen is leuk maar wel als je er aan toe bent.

Tuurlijk, als jij en je paard er aan toe zijn.

Maar sommige mensen lijken een beetje drempelvrees te hebben wat rassenshows betreft. Je hobby wordt dan op eens wel heel serieus Knipoog .

De DPHC heeft al een aantal maal op zijn wedstrijden Beginners klassen voor Paints Regular & BS georganiseerd. Van deze onderdelen wordt niets vastgelegd voor de APHA. Misschien is dat een leuke opstap om te kijken of je al aan de Paint-shows toe bent?

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers