Gezamelijke training(en)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:17



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:18

Blaze"]
[quote="vera schreef:
Voor mij is het helemaal dichtbij....nu nog even een paard om op te rijden...of over een half jaartje met Digger Haha!

No ploblemo Cool

kies maar

Sam(Tinker)**lekker rustige stap *draf *galop als je hem hebt loopt hij perfect

Chaser(paint) kan het wel maar heeft nog alle hulp nodig van de ruiter

Hicky(quarter hengst) Cool
he can do it all BUT can you make him do it Cool


kies maar uit OK dan!
[/quote]
Et voilá Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:13

Cer schreef:
Lovely, hoe is je niveau vwb het 'engels'?? Klinkt misschien banketstaafliger dan ik het bedoel, maar ik zou met een zgn western all-rounder juist wat meer van de dressuur willen weten... met name over travers, renvers (of hoe schrijf je dat?), passage en piroutte...
Is dat dan ook mogelijk?

Ik snap je vraag wel Lachen. Qua theoretische kennis loop ik iets op mijn praktijk vooruit, maar daar zit ik zelf niet zo mee. Verder heb ik wel ideeën over hoe ik een paard wil rijden en waar je dan heen wilt.

Travers en renvers zijn oefeningen die ik met mijn eigen paard op dit moment wel doe, passage niet en de pirouette alleen in stap Knipoog.

Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.

Sommige dressuuroefening blijven van M tot GP terugkomen en het gaat er dan niet meer om of het paard ze doet, maar vooral hoe die oefeningen worden uitgevoerd. Sommige oefeningen zitten er vanaf de B dressuur al in en blijven tot GP, dat zijn bijvoorbeeld de overgangen Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:12

Cer"]
[quote="Lovely schreef:
Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.


Met die hulpen zit t wel goed (althans, vind ik zelf Cool ) maar ik weet niet de precieze stellingen en aantal hoefslagen en dergelijke. Heb wel ergens klokken horen luiden, maar verder... Heb ook nooit 'engels' gereden, maar ben nu wel bezig dressuurmatiger te rijden en wil dan wel een beetje correct zijn. Niet voor wat betreft oprichting, maar wel de lichaamsstelling enzo..
Dus ik zou dan graag wat dressuurtips horen, dan kunnen de cojbojs hun cojbojding doen Haha!

Qua datum... pfff... druk druk druk, met een beetje pech kan ik niet, maar als t ff uitkomt gaan we ons best doen OK dan!
[/quote]
Dat is best een leuk idee zeg Lachen. Ik zou je graag helpen voor zoveel ik kan hoor .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:38

Reken maar op mij hoor Blaze Knipoog

In november zit ik best lastig, ik geloof dat ik het weekend van 22 november pas weer kan op zaterdag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers